Hoe kom je bovenaan in Google?

Aan de hand van je zoekwoordenanalyse kun je bepalen op welke zoekwoorden je je teksten gaat optimaliseren of schrijven. Je kijkt dan naar het zoekvolume per maand en de moeilijkheidsgraad: die geeft op een schaal van 0-100 een indicatie van de concurrentie. Zo kun je een zoekwoord hebben waar wel 5.000 keer per maand op wordt gezocht, maar die een moeilijkheidsgraad heeft van 80, maar ook een zoekwoord waar (maar) 300 keer per maand op wordt gezocht, maar met een moeilijkheidsgraad van 11. In dit geval kan het slim zijn om voor het zoekwoord te kiezen waar minder op gezocht wordt, maar de kans wel hoger is dat je bovenaan komt in Google!

Het optimaliseren en schrijven van je teksten om op bepaalde zoektermen bovenaan in Google te komen, noemen we SEO: Search Engine Optimization (zoekmachineoptimalisatie).

 

Linkbuilding

Een ander belangrijk onderwerp in SEO is linkbuilding. Door linkjes van andere websites naar jouw website te vergaren, vindt Google je relevant. En dan hebben we het niet over startpagina-linkjes, maar hoogwaardige links. Verwijst er bijvoorbeeld een nieuwssite of een pagina als de Belastingdienst naar jouw website? Dan is dat erg goed voor je rankings in Google.

 

Google Advertenties

Ook met Google Ads kun je je plek bovenaan in Google claimen, dat is echter wel betaald. Google Ads, voorheen bekend als Google Adwords, is het belangrijkste advertentieprogramma van Google waarmee je advertenties bovenaan zoekresultaten kunt plaatsen. Dit verhoogt je zichtbaarheid doordat de advertenties boven de organische zoekresultaten worden getoond. Je hebt volledige controle over het budget van je advertentiecampagne en betaalt alleen wanneer iemand op jouw advertentie klikt. Door het koppelen van zoekwoorden aan je advertenties, worden ze alleen getoond aan gebruikers die deze zoekwoorden intypen. Daarom is het van belang om zorgvuldig te overwegen welke zoekwoorden relevant zijn voor je advertenties.

 

Waarom is het belangrijk om bovenaan in Google te komen?

Bovenaan in Google komen heeft als doel om meer verkeer naar je website te trekken. En meer verkeer leidt in het algemeen tot meer omzet. Wist je dat:

  • 94% van de internetgebruikers in Nederland gebruikt Google als zoekmachine.
  • 90% van alle zoekers op Google kijkt niet verder dan de eerste resultaten pagina bij de zoekmachine.
  • Alle bezoekers op Google zijn potentiële leads voor jouw bedrijf, bovenaan in Google komen is belangrijk om de concurrenten voor te zijn.

 

Bovenaan in google komen?

Wil jij met jouw website bovenaan google komen? Leer alle benodigde tips en tricks van onze trainers die dagelijks hiermee bezig zijn in de praktijk.

Download de brochure

En maak een nieuwe stap in je loopbaan. We sturen de brochure naar je e-mailadres!

Bedankt!

Je ontvangt een definitieve bevestiging van je aanvraag per mail.

Blijf op de hoogte van nieuwe trainingen en events

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is what you pay

What you see is
what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 10-trainingen gaan altijd door

Top 10-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.



Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.