Training Social media recruitment

Nu het goed gaat met de economie, is ook de strijd om gekwalificeerd personeel losgebarsten. Werkgevers moeten alles uit de kast trekken om de juiste mensen aan zich te binden. Om je employer brand te laden en specifieke doelgroepen succesvol te bereiken, heb je al je kanalen nodig: van LinkedIn tot YouTube. Tijdens de training Social Media Recruitment leer je hoe je social media effectief inzet voor de werving en selectie van personeel. Ook ontdek je hoe je een onderscheidende vacaturetekst schrijft en in de markt zet. 

Wat is social media recruitment?

Werp een blik op je LinkedIn-nieuwsfeed en je komt zo een paar oproepjes tegen: 'Wie helpt mij aan een goede UX-designer?', 'Java-developer gezocht!' en 'Ben of ken jij een copywriter?' Maar ook via Facebook, Twitter en Instagram vinden bedrijven en medewerkers elkaar steeds vaker. Social Media Recruitment is het specialisme dat zich met werving en selectie via social media bezighoudt.

Wat kun je na het volgen van de Training Social media recruitment

  • Social media inzetten om kandidaten te zoeken én je employer brand te versterken
  • De effectiefste kanalen en tools voor jouw organisatie definiëren
  • Creatieve, pakkende vacatureteksten schrijven
  • Op social media schrijven voor een specifieke doelgroep
  • De resultaten van je inspanningen meten

Programma van de training Social media recruitment

Dag 1

College 1

  • De belangrijkste sociale netwerken: LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, Google+
  • Goede en slechte voorbeelden van social media recruitment
  • Vacatures uit de groep bespreken: wat gaat goed, wat kan beter?
  • Doelgroep bepalen: welk kanaal is het geschiktst?
  • In contact komen met potentiële kandidaten
  • Social media inzetten om je employer brand te versterken

College 2

  • Schrijven voor online: zo doe je dat
  • Test: het verschil tussen een goede en slechte online vacaturetekst
  • Regels voor een goede vacaturetekst op social media
  • Een vacature verkopen als product met de AIDA-formule
  • Een vacaturetekst herschrijven en beoordelen

Dag 2

College 3

  • Employer branding en werken vanuit een concept
  • Een contentkalender maken en gebruiken
  • Zelf kandidaten zoeken

College 4

  • Overzicht sites en tools
  • Betaalde en gratis mogelijkheden
  • Borrel en certificaat-uitreiking

Voor wie is de training Social media recruitment bedoeld?

De training is bedoeld voor iedereen die social media wil inzetten voor de werving en selectie van personeel. In een typische trainingsgroep zitten HRM consultants, HR managers, recruiters, recruitment managers, arbeidsmarktcommunicatie-specialisten en marketing- en communicatiemanagers.

Wil je aan de training meedoen, dan is het belangrijk dat je basiskennis hebt van social media.

 

Hoe bereid ik me voor?

Voordat de training begint, ontvangen we graag een recente vacature van je die je zelf hebt geschreven, of die uit jouw organisatie komt. Hier kunnen we tijdens de les mee aan de slag. Houd er ook rekening mee dat je na dag één huiswerk krijgt.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
14
jan
Di 14 jan & di 21 jan 2020 Van 10:00 tot 16:45 Di 14, di 21 jan
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
30
mrt
Ma 30 mrt & ma 6 apr 2020 Van 10:00 tot 16:45 Ma 30, ma  6 apr
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
19
jun
Vr 19 jun & vr 26 jun 2020 Van 10:00 tot 16:45 Vr 19, vr 26 jun
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
2
okt
Vr 2 okt & vr 9 okt 2020 Van 10:00 tot 16:45 Vr  2, vr  9 okt
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
8
jan
Vr 8 jan & vr 15 jan 2021 Van 10:00 tot 16:45 Vr  8, vr 15 jan
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
24
feb
Wo 24 feb & wo 3 mrt 2021 Van 10:00 tot 16:45 Wo 24, wo  3 mrt
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.