Training Google Analytics II

Heb je de basis van Google Analytics onder de knie, dan is het tijd om méér uit de tool te halen. In de training Google Analytics II duik je de diepte in. Je leert onder andere hoe je je database optimaliseert, zodat je er meer inzichten over je doelgroepen, campagnes en conversies uithaalt. Ook ontdek je nieuwe toepassingen en ga je aan de slag met Google Tag Management. Je sluit de training af met het officiële Google Analytics IQ-examen. 

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Wat is Google Analytics?

Met Google Analytics kun je analyseren wat er op je website gebeurt. Je ontdekt hoe bezoekers zich op je site gedragen, waar ze vandaan komen, hoe ze zoeken en waar ze converteren (of juist afhaken). Met die informatie kun je je website verbeteren en gerichte advertentiecampagnes opstarten. Het enige wat je nodig hebt om met Google Analytics aan de slag te gaan, is een account dat gekoppeld is aan je website.

Wat kun je na het volgen van de Training Google Analytics II

  • Je kunt je database en rapportages op verschillende manieren aanpassen, zodat je er gericht specifieke inzichten uit kunt halen
  • Je weet hoe je je Analytics- en Adwords-rapportages aan elkaar koppelt, en welke inzichten dit oplevert
  • Je kunt A/B-tests uitvoeren via Google Analytics, en conclusies trekken uit de resultaten
  • Je kunt inzicht creëren in de manier waarop bezoekers reageren op de producten in een webshop
  • Je bent in staat om het Google Analytics IQ-examen af te leggen

Programma van de training Google Analytics II

College 1

  • Introductie en inleiding, werken met het testaccount
  • Recap basistraining: nog even kort door de stof van Google Analytics I
  • Admin-omgeving en instellingen: cookieregels, accountstructuur, journey vastleggen, Adwords koppelen
  • Hoe gebruik je reguliere expressies?
  • Een aangepast dashboard instellen en je rapportinstellingen wijzigen. Annotaties: wie deed wat, en wanneer?

College 2

  • Segmentatie: webgedrag van verschillende groepen, standaardsegmenten, engagementrapport, segmentatie versus conversieratio
  • Aangepaste dimensies en statistieken: met extra code kun je nóg meer segmentatie toepassen.
  • Aangepaste statistieken: leadwaarde, scrollingtijd, temperatuur
  • Contentgroepen: hoe presteren de verschillende onderdelen van je site? Tracking, page views, regels, landingspagina's, analyses
  • Je rapporten aanpassen via de customization tab, rapporteren versus analyseren
  • Adwords en remarketing: welke Adwords-rapportages zijn beschikbaar in Google Analytics, en hoe koppel je ze aan elkaar?

College 3

  • A/B testen: content experiments, performance vergelijken, doelen optimaliseren, resultaten beoordelen
  • Multi Channel Funnels; werken met een ongefilterd (backup) profiel, de anatomie van een conversiepad, assisting interactions analysis, settings
  • Conversie-attributie, wat is dat? Conversie op verschillende kanalen, toeschrijvingsmodellen en beperkingen
  • Enhanced E-commerce: basisstatistieken, basisfunnel, implementatie, bedankpagina, bestelproces, productdetails, add to cart, productlijsten, GTM Support, inzichten, winkelgedrag, betaalgedrag, productprestaties
  • Data import, import dataset, refunds CSV, CSV uploaden, productgegevens importeren
  • Measurement plan: doelen bepalen, meetpunten, micro- en macroconversies, stappenplan

College 4

  • Custom data import: scope, schema key, imported data. Data typen, dimensies/metrics, data key
  • Debugging: dieper kijken naar metingen op een pagina, GTM debug mode, tools
  • Voorbereiden Google Analytics IQ-examen
  • Examen! 90 minuten, 70 vragen

Natuurlijk is er na het examen gelegenheid om een klein feestje te vieren!

Voor wie is de training Google Analytics II bedoeld?

De training is geschikt voor iedereen die alles uit Google Analytics wil halen. In een typische trainingsgroep zitten online marketeers, communicatiemedewerkers, contentmanagers en webdesigners. Maar ook web- en data-analisten.

Heb je Google Analytics I gevolgd? Dan is Google Analytics II de ideale volgende stap.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
12
dec
Wo 12 dec & wo 19 dec 2018 Wo 12, wo 19 dec
Utrecht
975,-
Neem optie
15
feb
Vr 15 feb & vr 22 feb 2019 Vr 15, vr 22 feb
Amsterdam
975,-
Neem optie
20
mrt
Wo 20 mrt & wo 27 mrt 2019 Wo 20, wo 27 mrt
Utrecht
975,-
Neem optie
23
apr
Di 23 apr & di 30 apr 2019 Di 23, di 30 apr
Amsterdam
975,-
Neem optie
20
mei
Ma 20 mei & ma 27 mei 2019 Nu met 15% Early Bird korting Ma 20, ma 27 mei
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
18
jun
Di 18 jun & di 25 jun 2019 Nu met 15% Early Bird korting Di 18, di 25 jun
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
18
jul
Do 18 jul & do 25 jul 2019 Nu met 15% Early Bird korting Do 18, do 25 jul
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
19
aug
Ma 19 aug & ma 26 aug 2019 Nu met 15% Early Bird korting Ma 19, ma 26 aug
Rotterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
16
sep
Ma 16 sep & ma 23 sep 2019 Nu met 15% Early Bird korting Ma 16, ma 23 sep
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
23
okt
Wo 23 okt & wo 30 okt 2019 Nu met 15% Early Bird korting Wo 23, wo 30 okt
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
18
nov
Ma 18 nov & ma 25 nov 2019 Nu met 15% Early Bird korting Ma 18, ma 25 nov
Rotterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
3
dec
Di 3 dec & di 10 dec 2019 Nu met 15% Early Bird korting Di  3, di 10 dec
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
24
jan
Vr 24 jan & vr 31 jan 2020 Nu met 15% Early Bird korting Vr 24, vr 31 jan
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
18
feb
Di 18 feb & di 25 feb 2020 Nu met 15% Early Bird korting Di 18, di 25 feb
Rotterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
11
mrt
Wo 11 mrt & wo 18 mrt 2020 Nu met 15% Early Bird korting Wo 11, wo 18 mrt
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
28
apr
Di 28 apr & wo 6 mei 2020 Nu met 15% Early Bird korting Di 28, wo  6 mei
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Google Analytics Expert

In deze opleiding leer je het meest gebruikte gereedschap voor de analyse van website bezoek optimaal te gebruiken, maar ga je ook dieper in op de nieuwste mogelijkheden binnen Google Analyt…

€150,- voordeel

Bekijk opleiding

Google Master

Leer álles over Google en voeg maar liefst drie Google-diploma's toe aan je cv.

€1.236,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events