Training Google Analytics II

Heb je de basis van Google Analytics onder de knie, dan is het tijd om méér uit de tool te halen. In de training Google Analytics II duik je de diepte in. Je leert onder andere hoe je je database optimaliseert, zodat je er meer inzichten over je doelgroepen, campagnes en conversies uithaalt. Ook ontdek je nieuwe toepassingen en ga je aan de slag met Google Tag Management. Je sluit de training af met het officiële Google Analytics IQ-examen. 

Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina

Wat is Google Analytics?

Met Google Analytics kun je analyseren wat er op je website gebeurt. Je ontdekt hoe bezoekers zich op je site gedragen, waar ze vandaan komen, hoe ze zoeken en waar ze converteren (of juist afhaken). Met die informatie kun je je website verbeteren en gerichte advertentiecampagnes opstarten. Het enige wat je nodig hebt om met Google Analytics aan de slag te gaan, is een account dat gekoppeld is aan je website.

Wat kun je na het volgen van de Training Google Analytics II

  • Je kunt je database en rapportages op verschillende manieren aanpassen, zodat je er gericht specifieke inzichten uit kunt halen
  • Je weet hoe je je Analytics- en Adwords-rapportages aan elkaar koppelt, en welke inzichten dit oplevert
  • Je kunt A/B-tests uitvoeren via Google Analytics, en conclusies trekken uit de resultaten
  • Je kunt inzicht creëren in de manier waarop bezoekers reageren op de producten in een webshop
  • Je bent in staat om het Google Analytics IQ-examen af te leggen

Programma van de training Google Analytics II

Dag 1

College 1

  • Introductie en inleiding, werken met het testaccount
  • Recap basistraining: nog even kort door de stof van Google Analytics I
  • Admin-omgeving en instellingen: cookieregels, accountstructuur, journey vastleggen, Adwords koppelen
  • Hoe gebruik je reguliere expressies?
  • Een aangepast dashboard instellen en je rapportinstellingen wijzigen. Annotaties: wie deed wat, en wanneer?

College 2

  • Segmentatie: webgedrag van verschillende groepen, standaardsegmenten, engagementrapport, segmentatie versus conversieratio
  • Aangepaste dimensies en statistieken: met extra code kun je nóg meer segmentatie toepassen.
  • Aangepaste statistieken: leadwaarde, scrollingtijd, temperatuur
  • Contentgroepen: hoe presteren de verschillende onderdelen van je site? Tracking, page views, regels, landingspagina's, analyses
  • Je rapporten aanpassen via de customization tab, rapporteren versus analyseren
  • Adwords en remarketing: welke Adwords-rapportages zijn beschikbaar in Google Analytics, en hoe koppel je ze aan elkaar?

Dag 2

College 3

  • A/B testen: content experiments, performance vergelijken, doelen optimaliseren, resultaten beoordelen
  • Multi Channel Funnels; werken met een ongefilterd (backup) profiel, de anatomie van een conversiepad, assisting interactions analysis, settings
  • Conversie-attributie, wat is dat? Conversie op verschillende kanalen, toeschrijvingsmodellen en beperkingen
  • Enhanced E-commerce: basisstatistieken, basisfunnel, implementatie, bedankpagina, bestelproces, productdetails, add to cart, productlijsten, GTM Support, inzichten, winkelgedrag, betaalgedrag, productprestaties
  • Data import, import dataset, refunds CSV, CSV uploaden, productgegevens importeren
  • Measurement plan: doelen bepalen, meetpunten, micro- en macroconversies, stappenplan

College 4

  • Custom data import: scope, schema key, imported data. Data typen, dimensies/metrics, data key
  • Debugging: dieper kijken naar metingen op een pagina, GTM debug mode, tools
  • Voorbereiden Google Analytics IQ-examen
  • Examen! 90 minuten, 70 vragen

 

Voor wie is de training Google Analytics II bedoeld?

De training is geschikt voor iedereen die alles uit Google Analytics wil halen. In een typische trainingsgroep zitten online marketeers, communicatiemedewerkers, contentmanagers en webdesigners. Maar ook web- en data-analisten.

Heb je Google Analytics I gevolgd? Dan is Google Analytics II de ideale volgende stap.

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
3
dec
Di 3 dec & di 10 dec 2019 Van 10:00 tot 16:45 Nu met 15% Last-minutekorting Di  3, di 10 dec
Van tot 16.30
Utrecht
Nu met 15% Last-minutekorting
957,-
Neem optie
3
feb
Ma 03 feb & ma 10 feb 2020 Van 10:00 tot 16:45 Ma  3, ma 10 feb
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
11
mrt
Wo 11 mrt & wo 18 mrt 2020 Van 10:00 tot 16:45 Wo 11, wo 18 mrt
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
28
apr
Di 28 apr & wo 6 mei 2020 Van 10:00 tot 16:45 Di 28, wo  6 mei
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
8
jun
Ma 8 jun & ma 15 jun 2020 Van 10:00 tot 16:45 Ma  8, ma 15 jun
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
26
aug
Wo 26 aug & wo 2 sep 2020 Van 10:00 tot 16:45 Wo 26, wo  2 sep
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
16
okt
Vr 16 okt & vr 23 okt 2020 Van 10:00 tot 16:45 Vr 16, vr 23 okt
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie
22
dec
Di 22 dec & di 29 dec 2020 Van 10:00 tot 16:45 Di 22, di 29 dec
Van tot 16.30
Utrecht
1.125,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Google Analytics Expert

Haal alles uit je Analytics-account en sluit af met het officiële Google Analytics IQ-examen.

Bekijk opleiding

Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO en Tag Manager

Leer álles over Google en voeg maar liefst drie Google-diploma's toe aan je cv.

€1.270,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.