Dit doen data-driven marketeers

Data-driven marketeers werken op basis van feiten. Ze brengen data uit verschillende bronnen bij elkaar, analyseren en interpreteren ze, en bouwen zo aan stevig onderbouwde marketingplannen waarin de doelgroep haarscherp in beeld is gebracht. Ook gebruiken ze inzichten uit data om hobbels in het salesproces glad te strijken. Data-driven marketing levert al gauw meer leads, conversie en trouwe klanten op.

Ben je een ‘traditionele’ marketeer en gewend aan een meer intuïtieve manier van werken? Dan vind je het misschien best lastig om naar data-driven marketing om te schakelen. Gelukkig zijn er allerlei trainingen en opleidingen die je hierbij kunnen helpen. Zoals de zevendaagse opleiding Data Driven Marketeer.

 

Waar haal je die data vandaan?

Veel van de data die je als data-driven marketeer gebruikt, komt uit Google Analytics. Dat is een echte data-schatkist, waarmee je helder in kaart kunt brengen hoe effectief je website is. En dus ook hoe je ‘m kunt verbeteren. Alles leren over Google Analytics? Tijdens de opleiding Google Analytics expert duik je vier dagen lang de tool in. Je leert hoe je jouw account helemaal afstemt op je doelen, en hoe je data omzet in sales-succes. Na afloop doe je meteen het officiële Google Analytics-examen!

 

Marketing automation: ieder z’n eigen boodschap

Hoe meer data je hebt, hoe makkelijker het wordt om marketing automation toe te passen. Daarmee automatiseer je je marketingprocessen, en wel op zo’n manier dat al je klanten persoonlijke boodschappen ontvangen. Dat is stukken effectiever dan iedereen hetzelfde verhaal sturen. Ga maar na: iemand die een prijslijst heeft gedownload, is ‘rijper’ voor een harde commerciële boodschap dan een bezoeker die net een eerste blog heeft aangeklikt.

Om marketing automation toe te passen, heb je wel goed gestructureerde, kwalitatief sterke data nodig. En slimme software, die de gegevens over je klanten gebruikt om iedereen relevante content aan te bieden. Op basis van ‘als-dan’-triggers beslist zo’n systeem wie welke blogs, cases, video’s of infographics te zien krijgt.

Kortom: met marketing automation kun je gericht targetten, zonder dat je er zelf werk aan hebt. In de tweedaagse training Marketing Automation leer je alles over data, software en relevante content.

 

Data-driven aan de slag!

Werken vanuit je intuïtie als marketeer is natuurlijk hartstikke tof! Maar door ook data-driven te werken, kun je je strategieën nog verder versterken. Aan de slag met data-driven marketing? Bekijk de trainingen en opleidingen die jou daarbij kunnen helpen.

 

Webinar 13 oktober 2020

Smarketeer Eva Broersma legt je uit waarom data nu zo belangrijk is. Ook vertelt ze je meer over het nut van marketing automation en met welk stappenplan je je marketing automation optimaal kunt inrichten. Leer welke tools er zijn en hoe het allemaal in elkaar steekt om zo data te kunnen gebruiken om meer klanten aan te trekken. Meer informatie en inschrijven...

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is
what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 10-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.