Blog

Alle kennis compleet voor de stap naar ondernemerschap

20 augustusus 2019 | Noor Trommelen

Maak kennis met Daan Boekhoorn, founder van Converseon: een onlinemarketingbureau gevestigd in Weesp. Zelfstandig ondernemer worden was een spannende stap met een pasgeboren zoontje, maar met de Google Master-opleiding achter de rug én vijf Google-certificaten op zak waagde hij de sprong. We spreken Daan over zijn leven voor, tijdens én na zijn opleiding bij Competence Factory. 


Adobe Animate of Adobe After Effects: wanneer gebruik je wat?

16 juli 2019 | Minke Havelaar

Maak je video animaties, dan werk je waarschijnlijk met Adobe Animate of Adobe After Effects. Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen de twee? Wanneer gebruik je het één en wanneer het ander? Deze vraag krijgen wij vaak van geïnteresseerden in onze trainingen Adobe Animate en Adobe After Effects. Daarom zochten wij het voor je uit en komen met antwoorden.


Social media snob op LinkedIn-les

15 juli 2019 | Minke Havelaar

Collega en social media snob Minke volgde vandaag de training LinkedIn-advertising.


Cadeautje van het kabinet: iedereen opleidingsbudget vanaf 2020

12 juli 2019 | Minke Havelaar

Als het aan de overheid ligt, komt vanaf volgend jaar bijna iedereen in aanmerking voor een persoonlijk ontwikkelbudget. Dit schrijft het kabinet in een brief over de aanpak Leven Lang Ontwikkelen. Werkend of in between jobs, vanaf 2020 kun je het STAP-budget (Stimulans ArbeidsmarktPositie) aanvragen voor de meeste opleidingen en trainingen. Het doel van het kabinet is om mensen te stimuleren zich te blijven ontwikkelen, en zo aan het werk te blijven.


Mee op reis naar Google HQ in Dublin?

25 juni 2019 | Noor Trommelen

Reis met ons mee naar Dublin en bezoek het Europese hoofdkantoor van Google. Op vrijdag 6 en zaterdag 7 september organiseren we een exclusieve trip naar Google HQ aan Grand Canal Dock in Dublin. Woon inspirerende lezingen bij, bekijk hoe Googlers werken tijdens een rondleiding door Google HQ en ontdek de prachtige hoofdstad van Ierland. 


Hoe maak je als non-designer een goed ontwerp? Zes strategieën.

19 juni 2019 | Noor Trommelen

Als non-designer is het soms wonderlijk om een designer aan het werk te zien. Hoe kiezen ze een lettertype? Waarom zijn sommige kleurencombinaties zo lekker? Waarom word ik blij van deze poster? Er bestaat geen goed of fout als het op design aankomt. Dat is ook waarom beginners het moeilijk vinden om te leren ontwerpen. Uit onze nieuwe training Visuele contentcreatie hebben we een simpele checklist opgesteld met 6 strategieën waarvan designers weten dat het goeie visuele con…


Volgend jaar écht aan de slag met WhatsApp Advertising

13 juni 2019 | Noor Trommelen

Marketeers opgelet! WhatsApp Advertising komt eraan. Vanaf 2020 kun je door middel van advertenties in de WhatsApp status een nóg grotere groep mensen bereiken.


Hoe meet je de resultaten van je social mediastrategie?

31 mei 2019 | Marit Vervaart

Wil je jouw social media kanalen op een succesvolle manier inzetten? Dan is het belangrijk dat je een social mediastrategie opstelt. In die strategie beschrijf je wat je wilt bereiken en hoe je dat voor elkaar gaat krijgen. Zo kun je gestructureerd en doelgericht aan de slag. Dit leer je ook bij ons tijdens de training Social mediastrategie. Als je de strategie vervolgens implementeert is het belangrijk dat je regelmatig evalueert of je jouw doelen ook daadwerkelijk behaalt. Maar hoe meet je nou…


WordPress versus Wix: wat is de beste keuze?

30 mei 2019 | Marit Vervaart

Wil je een website maken? Dan is de eerste stap meestal het kiezen van een content management systeem (CMS). Twee van de meest populaire opties zijn WordPress en Wix. Met deze systemen kun je jouw website zowel creëren als beheren. Maar welke kun je het beste kiezen voor jouw website? We zetten de verschillen voor je op een rijtje! We hebben het in dit artikel over de .org versie van WordPress (er is ook een .com versie).


Versterk met een content style guide jouw merkpersoonlijkheid

23 mei 2019 | Marit Vervaart

Als merk wil je dat mensen je op een bepaalde manier zien. Bijvoorbeeld als innovatief, persoonlijk of slim. Dat gebeurt natuurlijk niet zomaar. Je zult je merkpersoonlijkheid consistent moeten uitdragen in je content, zodat mensen een gevoel krijgen bij waar je voor staat. Helaas is die consistentie vaak ver te zoeken. Meestal werken er verschillende mensen aan de content en zij brengen allemaal een eigen persoonlijkheid en schrijfstijl met zich mee. Wil je jouw merkpersoonlijkheid consistent g…


Meer nieuws

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 20-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.