Alles weten over UI & UX webdesign

Het wordt steeds belangrijker om online bezoekers een fantastische gebruikerservaring te bieden door middel van een goed UI & UX webdesign. Een UI & UX expert weet feilloos wat een app of site gebruiksvriendelijk maakt en hoe je gebruikers kunt verleiden tot een bepaald gedrag. Het vakgebied bestaat uit verschillende expertises en je kunt er veel verschillende kanten mee op. 


Aan de slag met UI & UX webdesign

Er zijn talloze vacatures voor UI & UX designers. Niet zo gek, want alles gebeurt tegenwoordig online. Ontzettend belangrijk dus dat je met je website of webshop inspeelt op de behoeftes van de gebruikers en de klantervaring. Daar draait het bij UI & UX webdesign volledig om: gebruikers, gebruikers, gebruikers. Ga je aan de slag in dit vakgebied, dan is je kans op een baan erg groot. Daarnaast is het een ontzettend leuke en creatieve richting: van uitgebreide klantonderzoeken naar het uitwerken van designs, je kunt er alles in kwijt.

icon
Een UX designer verdient tussen de 45 en 60 duizend euro per jaar
Whitepaper

Whitepaper UX designer worden, waar begin je?

Je wilt je specialiseren in UX Design, maar waar begin je? UX design is een breed vakgebied dat uit verschillende expertises bestaat. We vertellen je er alles over.
Whitepaper downloaden

Als conversiespecialist aan de slag met site optimalisatie

Om ervoor te zorgen dat je conversies krijgt uit je website, ben je binnen UI & UX webdesign als conversiespecialist continu bezig met site optimalisatie. Een conversie is wanneer een potentiële klant – of lead, in marketingtermen – een aankoop, aanvraag of download doet. Anders gezegd: conversie vindt plaats wanneer een klant doet wat je wilt dat-ie doet. En dit gebeurt sneller wanneer de klantervaring optimaal is. Conversie wordt vaak uitgedrukt in een percentage van het aantal websitebezoekers: de conversieratio. Wat dat ratio is, hangt af van je branche. Je kunt online veel benchmarks vinden waarin je een gemiddeld conversieratio uit kunt halen. Ligt jouw gemiddelde onder dat percentage, is conversie optimalisatie nodig. Het optimaliseren van het conversieproces (meer leads of klanten).

Volg een opleiding of training met subsidie van de overheid!

Met het STAP-budget kun je ieder jaar een bedrag tot 1.000 euro krijgen om jezelf te ontwikkelen.

Alles over het STAP-budget
Volg een opleiding of training met subsidie van de overheid!

Aan de slag met een UX strategie

Voordat je ook maar iets ontwerpt, moet je in grote lijnen weten wat de doelen, doelgroepen, probleemstellingen en randvoorwaarden voor het design zijn. Vaak krijg je deze informatie in een briefing van je opdrachtgever. Vervolgens doe je uitgebreid onderzoek: hoe zien de verschillende doelgroepen er precies uit? Hoe denken ze, waar hebben ze behoefte aan, wat vinden ze vervelend? De data die je met je onderzoek ophaalt, analyseer je en verwerk je in een UX strategie. Als UX strateeg moet je onder andere:

  • Data onderzoeken, analyseren en gebruikerstesten uitvoeren
  • Digitale gereedschappen beheersen, zoals designtools, wireframing, prototyping, cardsorting en researchtools
  • Je werk pitchen en testen door middel van schetsen en klikmodellen (wireframing en prototyping)
  • Over brede vakkennis beschikken, bijvoorbeeld over beïnvloedingstechnieken

Webinar bekijken

Webinar

Webinar De guidelines voor een betere UX

UX- en Conversiespecialist Eddy Boeve legt je uit hoe je start met het ontwerpen van een goede User Experience, met tips en tricks voor de beste uitvoer.
Webinar bekijken
Cursisten beoordelen onze opleidingen gemiddeld met een 9,3.
9,3
9,3
4,7 / 5
CF

Even overleggen?

Vind de training of opleiding die het beste bij je past! Nienke denkt graag met je mee.

Plan een gratis intake
Of neem contact op
CF

Jessie
Opleidingsadviseur

Nienke
Opleidingsadviseur

Marianne
Clientmanager L&D

Jessie, Nienke, Marianne
Opleidingsadviseurs

You Got This!
Cursisten geven ons een 9,3 Onze cursisten belonen onze opleidingen gemiddeld met een 9,3
Lees de reviews

Over Competence Factory

Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. In 1991 waren we de eerste met internettrainingen en opleidingen in nieuwe media. En nog steeds zetten we de trend, met vooruitstrevende opleidingen in de vakgebieden van de toekomst. Ook zorgen we dat jouw ontwikkeling na je training niet ophoudt: voor én na de lessen staan we voor je klaar. Zien we je gauw?

Bekijk de video

Blijf op de hoogte van nieuwe trainingen en events

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Opgeslagen
Opgeslagen in favorieten