Innoveren is altijd belangrijk

Niet alleen in tijden van crisis is innoveren belangrijk. Wil jij je concurrenten voorbijstreven? Dan is continu innoveren key voor jouw succes. Innoveren helpt jouw bedrijf te groeien. Innoveer je niet? Dan mis je misschien nieuwe marktmogelijkheden. Het kan ook zijn dat de motivatie - en daarmee de productiviteit - van je medewerkers terugloopt. Soms kan een gebrek aan innovatie zelfs het einde van je onderneming betekenen.

 

Innoveren is jezelf onderscheiden

Wil jij je echt onderscheiden? Dan moet je innoveren. Uiteraard heb je trouwe klanten die niet van jouw merk zullen wijken, maar gemiddeld zijn consumenten minder merk-loyaal geworden. Ook zijn ze gevoeliger voor prijs, en hebben ze hogere verwachtingen. Om in deze situatie aantrekkelijk te blijven, moet je opvallen. Je moet laten zien dat je flexibel bent, meedenkt en de klant kunt verrassen met creatieve ideeën. Zorg voor een sterke missie en visie, die je naar je klanten communiceert.

 

Je concurrenten innoveren ook!

Doe jij het niet? Dan doet een ander het wel. Niet alleen je directe concurrenten, maar ook start-ups liggen op de loer. Iedereen met een creatieve mindset en toegang tot een computer, kan jouw product aanbieden en je eruit concurreren, bijvoorbeeld op prijs. Zorg ervoor dat jij opvalt en je concurrentie altijd een stap voor bent.

 

Wie vooruit wil, moet vernieuwen

Vooruitgang zonder verandering? Dat bestaat niet! Alles houden zoals het is, want het gaat toch goed zo? Ja… totdat het ineens niet meer werkt. De wereld verandert sneller dan ooit. Je moet je blijven aanpassen en je veranderen aan de nieuwe tijd. Get out of your comfortzone! Wees proactief!

Waar ongeveer 25 jaar geleden de eerste GSM op de markt kwam, hebben we het nu over Virtual Reality, 3D-printers, drones, Artificial Intelligence. Er gebeurt ontzettend veel en het gaat ontzettend snel. De wereld verandert en jouw klanten veranderen mee. Je zult daarom beslissingen moeten nemen, wat niet altijd makkelijk is. Om zulke dikke knopen door te kunnen hakken, heb je een heldere innovatiestrategie nodig.

 

Wat is een innovatiestrategie?

In een innovatiestrategie maak je duidelijk welke rol innovatie heeft in het waarmaken van je bedrijfsambities. Het is een praktische tool om je doelen scherp te krijgen, een gedeelde visie op succes te ontwikkelen en te bepalen welke ideeën het investeren waard zijn. Een innovatiestrategie bestaat uit een thesis en een innovatieportfolio.


Aan de slag met innovatie

Hulp nodig met innoveren? Trainer Joey Gonesh heeft alvast 20 succesfactoren voor innovatie voor je op een rijtje gezet. Hij kan je ook verder helpen met je innovatiestrategie tijdens de tweedaagse training Innovatiestrategie. Jezelf specialiseren als Innovator van strategie tot uitvoer? Volg dan onze populaire opleiding tot Innovation Manager.

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is
what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 20-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.