Adobe Systems stelt de Enterprise Edition van de Adobe® Digital Publishing Suite per direct beschikbaar. Met deze combinatie van hosted softwarediensten en viewertechnologie kunnen grote uitgevers digitale magazines, kranten en publicaties maken, distribueren en analyseren.
De Enterprise Edition is gericht op Android-tablets, waaronder de Motorola Xoom en de Samsung Galaxy Tab en is ook geschikt voor RIM Playbook en iOS-tablets.
Met de Enterprise Edition kunnen grote uitgevers gebruikmaken van een maatwerkoplossing voor tablet publishing, zonder dat ze hiervoor de bestaande uitgeefprocessen en -infrastructuur hoeven te verstoren. Ook is bekendgemaakt dat uitgevers via Adobe Digital Publishing Suite magazines en kranten kunnen aanbieden via zowel Apple App Store als Google One Pass.
Interactieve advertenties
"De opkomst van tablets heeft een grote impact op de uitgeefbranche, door de mogelijkheid om magazines en andere publicaties in een nieuw, inspirerend format aan te bieden aan lezers. Tegelijkertijd biedt het adverteerders de mogelijkheid om interactieve advertenties te plaatsen voor een maximale impact", aldus David Wadhwani, senior vice-president, Creative and Interactive Solutions bij Adobe.
"Tijdens het prerelease-program hebben we al intensief samengewerkt met diverse grote namen in de uitgeefbranche, waardoor de Enterprise Edition van Adobe Digital Publishing Suite uitgebreid getest is en helemaal klaar is om nog meer digitale content naar gebruikers te brengen."
Vooraanstaande uitgevers
De Enterprise Edition van de Digital Publishing Suite is gebaseerd op Adobe Creative Suite® 5 tools, die nauw zijn geïntegreerd met zowel de Adobe Online Marketing Suite als met bestaande uitgeefplatformen en externe abonnementsystemen. Visueel aantrekkelijke digitale content kan met Digital Publishing Suite worden gecreëerd en gedistribueerd naar verschillende tablets. Door de mogelijkheden om redactionele en commerciële content te analyseren, kunnen de verdienmodellen worden geoptimaliseerd. Uitgevers kunnen digitale edities aanbieden via hun eigen website, content-aanbieders of via mobiele marktplaatsen als de Apple App Store en AndroidTM Market.
De Enterprise Edition van Adobe Digital Publishing Suite is gericht op grotere uitgevers en wordt al gebruikt door vooraanstaande uitgevers over de hele wereld, waaronder Bonnier, Condé Nast, Globo Media Group, Martha Stewart Living Omnimedia en National Geographic.
Bijzondere tijden
"National Geographic staat al meer dan honderd jaar bekend om zijn hoogwaardige content", zegt Drew Onufer, vice-president, Interactive and Digital Products bij National Geographic. "Met Adobe Digital Publishing Suite Enterprise Edition en Adobe's creatieve software kunnen we onze lezers content aanbieden op een breed scala van tablets. Zo kunnen we onze content nog breder verspreiden en presenteren op een nieuwe, interactieve manier. We bieden de ‘50 Greatest Photographs' al aan app-gebruikers aan en er zijn nog verschillende andere titels voor tablets in de maak. Het zijn bijzondere tijden voor National Geographic en voor de hele uitgeefbranche."
Diensten voor grote uitgevers
De Enterprise Edition van de Digital Publishing Suite biedt verschillende hosted diensten en features voor uitgevers, waaronder:
- Distribution Service voor de opslag en verspreiding van digitale edities naar verschillende Android-, iOS- en RIM QNX-apparaten;
- Analytics Service voor het analyseren en optimaliseren van redactionele en commerciële content door middel van analyserapporten of via een Adobe SiteCatalyst®-account voor meer uitgebreide en gedetailleerde rapportage en analyse;
- Viewer Builder Service voor het previewen en testen van digitale content;
- E-commerce Service voor de verkoop van content via mobiele marktplaatsen, waaronder de Apple App Store en Android Market, digitale retailkanalen en directe abonnementen;
- Folio Producer Service* voor het direct uploaden van digitale publicaties vanuit Adobe InDesign® CS5 om productieklare digitale publicaties te organiseren en creëren.
De Digital Publishing Suite is geïntegreerd met verschillende abonnementaanbieders, waardoor uitgevers bestaande printabonnementen eenvoudig kunnen uitbreiden met digitale abonnementen of een combinatie kunnen aanbieden.