Dutchcowboys heeft het onderzoek van Lewis PR gepubliceerd, waaruit blijkt dat 78% van de marketeers in 2011 in sociale media gaat investeren.
Ze schrijven: ‘69% gaat meer geld uitgeven aan LinkedIn en aan Twitter, 43% wil de aanwezigheid op YouTube vergroten en 40% ziet brood in de toenemende populariteit van Facebook in Nederland. Over Hyves zijn de meningen verdeeld: 16% gaat er meer in investeren, 13% evenveel, maar ook 13% minder. Een indrukwekkende 88% geeft aan, als belangrijkste doelstelling bij social media ‘interactie met de doelgroep’ voor ogen te hebben, gevolgd door algemene branding/naamsbekendheid (81%). Voor de helft van de respondenten is lead generatie een belangrijk motief om te investeren in social media.’
Ingmar de Lange blogt op Frislicht over de houdbaarheid van het gebruik van sociale media. Hij merkt op ‘De campagnes zijn een beetje als mopjes, ze zijn leuk en makkelijk door te vertellen. Maar ze hebben een korte houdbaarheid. Een mop hoef je niet meerdere keren te horen. Daardoor moet er keer op keer iets nieuws verzonnen worden. Dat is best vreemd, want mensen zijn structureel, dus 24/7, met sociale media bezig. En hun gedrag verandert niet continu, ze gebruiken de sociale media meestal op dezelfde manier. Iets goeds is dus redelijk blijvend.’ Hij heeft samen met Judith Hordijk en Wilco Kaasenbrood van Hyves een model ontwikkeld dat hierop in gaat. Het zet uiteen hoe merken 24/7 gebruik kunnen maken van sociale technieken.
Facebook cijfers november 2010
De tweets met nieuwsfeiten rondom Facebook vlogen je de afgelopen periode om de oren. Opening van een kantoor in Nederland, patent op het woord face, Facebook- Mail, Facebook-Places, Facebook-schoenen en ga zo maar door. Facebakers.com houdt de laatste cijfers van Facebook bij, ook voor Nederland. De teller staat inmiddels op 3,35 miljoen gebruikers en de groei zet maar door.