Zo maak je een A/B testing op Facebook aan

1. Open je advertentieaccount. Kopieer een bestaande campagne en verander één ding aan de campagne. Wij kiezen in dit voorbeeld om te testen met een planning: we willen niet dat onze doelgroep de advertentie in de nacht te zien krijgt. Je kunt natuurlijk met van alles testen: verschillende doelgroepen, tijdstippen, afbeeldingen en teksten. Vervolgens publiceer je de campagne.

Stap 1: open je advertentieaccount

 

2. Om een A/B test te starten, selecteer je nu de twee campagnes en klik je in de menubalk boven de campagnes op A/b-test.

Stap 2: Klik op a/b test

 

3. Je ziet hier een overzicht van de twee campagnes die je gekozen hebt. Pas dit eventueel nog aan, en druk op Volgende

Stap 3: klik op volgende

 

4. Vul bij Testnaam een duidelijke naam in, zodat je goed weet wat je test. 

Stap 4: kies een testnaam

 

5. Vervolgens vul je in wanneer er een winnaar bepaald is. Welke statistiek is het belangrijkste? In dit geval kiezen we voor Kosten per aankoop. Op basis daarvan gaat Facebook nu bepalen welke campagne de winnaar wordt. 

Stap 5: kies kosten per aankoop

 

6. Kies voor de start van je Planning altijd een paar dagen in de toekomst, want de campagne die je net hebt gekopieerd, heeft nog wat leertijd nodig. En vink “Beëindig de test vroegtijdig als er een winnaar is gevonden” altijd uit. Klik op Test publiceren en je A/B test is aangemaakt!

Stap 6: vul info in

 

7. Om de resultaten in te zien van je test, klik je op de drie streepjes (Alle tools) in de linker menubalk onder het huisje. Ga hier naar Experimenten.

Stap 7: ga naar experimenten

 

8. Onder Tests vind je een overzicht van alle testen die je ooit hebt gedaan.

Stap 8: ga naar tests

 

9. Klik op Rapport bekijken en dan kom je in de resultaten en conclusies terecht van je A/B test. In de meeste gevallen komt er een winnaar uit, soms ook niet. Dan kun je de test langer laten lopen of een andere test starten.

Stap 9: rapport bekijken

Voorbeeld rapport

 

Meer leren over Facebook advertising

Wil jij je bedrijf laten groeien met behulp van Facebook-advertenties en leren hoe je doelgerichte campagnes opzet en optimaliseert? In onze hands-on training leer je alles wat je nodig hebt om zelf snel aan de slag te gaan. moet weten om succesvolle Facebook-advertenties te maken. 

 

Download de brochure

En maak een nieuwe stap in je loopbaan. We sturen de brochure naar je e-mailadres!

Bedankt!

Je ontvangt een definitieve bevestiging van je aanvraag per mail.

Blijf op de hoogte van nieuwe trainingen en events

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is what you pay

What you see is
what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 10-trainingen gaan altijd door

Top 10-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.



Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.