1. Met een sterke brandingstrategie win je online de strijd

Bied je producten of diensten online aan, dan kan het zijn dat je met forse concurrentie te maken hebt. Da’s wel afhankelijk van je business, natuurlijk. Verkoop of doe je iets wat nergens anders te krijgen is, dan heb je er minder ‘last’ van dan wanneer je in een drukker – misschien wel internationaal – speelveld zit.  

Zeker in dat laatste geval is het belangrijk dat je online opvalt. Een slimme brandingstrategie kan hier uitstekend bij helpen. Vertel je in al je communicatie (op alle customer touch points) helder en overtuigend je verhaal, dan geef je mensen de kans om je te leren kennen. Degenen die zich door jouw verhaal aangesproken voelen, zullen blijven hangen. En dat is ijzersterk, want uiteindelijk geeft een emotionele connectie vaak de doorslag in de keuze voor een merk. 

 

2. Met branding bouw je duurzame relaties op

We noemden het hierboven al een beetje: met sterke branding spreek je mensen aan op hun overtuigingen. En dat legt een stevig basis voor duurzame relaties. Geen overbodige luxe, want vaak hebben klanten maar één Google-zoekopdracht nodig om een andere aanbieder te vinden. Weet jij mensen vast te houden doordat je ergens voor staat en dat helder uitdraagt, dan heb je een streep voor op concurrenten die dat niet doen. 

Daarbij komt dat steeds meer klanten het verhaal van een merk belangrijk vinden. De aandacht voor thema’s als duurzaamheid, fair trade en innovatie groeit. Heb je hier een goed, geloofwaardig verhaal over te vertellen, dan sluit je aan bij een maatschappelijke behoefte.

 

3. Branding blijft relevant (ook in de toekomst)

Het klinkt misschien een beetje lullig, maar ook vanuit carrièreperspectief gezien is je verdiepen in branding geen slechte move. Waarom niet? Nou, heel simpel: branding kun je niet automatiseren. Een branding-strategie opzetten is een creatief proces dat gaat over mensen en hun emoties. Je werkt met niet-tastbare, subjectieve waarden als vertrouwen, bewondering en geloofwaardigheid. Niet iets wat je aan een computer kunt overlaten. Volgens het World Economic Forum zijn strategisch inzicht en creativiteit key skills voor de toekomst. Je keuze voor een opleiding in branding is dus een investering in de toekomst. 

 

Wil je nu écht met branding aan de slag? Bij Competence Factory zijn er deze maand drie nieuwe trainingen gestart: Online Branding, Internal Branding en Brand Strategy en Adviseren en Personal Branding. Wil je ze eigenlijk allemaal wel volgen? Dat kan, er is ook een complete opleiding tot Branding Specialist. We vinden het tof als je komt. Tot gauw?

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is
what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 20-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.