
De kunst van sound design
Met sound design breng je je audiovisuele beelden pas echt tot leven. Als sound designer zorg je voor een perfecte mix van ge…
8 dagen • Utrecht • Met diploma
Ontwikkel de skills die je nodig hebt om als webredacteur aan de slag te gaan.
Webredactie is meer dan alleen teksten schrijven en publiceren. Als webredacteur ben je ook een contentstrateeg, die weet hoe je doelgroepen aan je bindt door woord en beeld slim in te zetten. In de opleiding Webredacteur leer je hoe je de doelen van je organisatie vertaalt in een doordachte onlinestrategie. Wat wil je eigenlijk bereiken? En welke content zet je daarvoor in?
Als webredacteur kijk je naar tekst, maar je weet ook goed hoe je beeld inzet om je boodschap te versterken. Tijdens de opleiding Webredacteur leer je hoe je de gebruiksvriendelijkheid van sites beoordeelt aan de hand van Google Analytics en verschillende usability-methoden. Natuurlijk kun je na deze brede opleiding ook als geen ander teksten schrijven en redigeren, van wervende copy tot SEO-proof artikelen.
Bij deze opleiding ontvang je gratis het Handboek Online Redactie door Geert Poort en Corona de Wert.
De opleiding Webredacteur bestaat uit acht trainingsdagen, waarin je zes trainingen volgt die op elkaar aansluiten:
Als webredacteur ben je verantwoordelijk voor de content op je website en andere online kanalen. Je weet hoe je met tekst en beeld je doelgroepen bereikt en aanspreekt. Je maakt content toegankelijk en goed vindbaar, zodat het je organisatie leads, conversie én tevreden klanten oplevert.
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Geert heeft veel werkervaring bij overheden, profit- en non-profitorganisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Hij is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, een uitgebreid overzicht van alle kennis die een contentspecialist of online professional nodig heeft. Naast z’n werk volgt hij graag cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, coaching en didactiek. Ook volgde Geert na z’n studie een opleiding journalistiek, én lessen aan de kunstacademie. De nadruk op zowel woord als beeld is leidend voor zijn werk als trainer.
Vier jaar geleden stapte Ilona in de wereld van contentmarketing in. Toen nog als blogger, vlogger en contentcreator voor verschillende bureaus. Inmiddels heeft ze haar eigen bedrijf: That Inner Flame. Hiermee maakt ze vanaf Strijp-S in Eindhoven de meest vlammende content voor B2B- en B2C-klanten. Daarnaast geeft ze al drie jaar trainingen, waarin ze je handige tips en tools geeft om zelf aan de slag te gaan.
Jan-Hein is grafisch vormgever en conceptontwikkelaar. Voor overheden en multinationals als RBS en ABN AMRO ontwerpt hij visuele oplossingen zoals huisstijlen, infographics, illustraties en magazines. Hij gebruikt verschillende Adobe-programma’s om z’n ideeën te visualiseren. Jan-Hein is een enthousiaste en inspirerende trainer die je maar al te graag op weg helpt.
Jenne studeerde af aan de kunstacademie. Nu maakt en bewerkt hij foto’s en tekeningen voor particulieren, bedrijven, instellingen en evenementen. Daarnaast is-ie als docent, beoordelaar en ontwikkelaar verbonden aan verschillende opleidingsinstituten, waaronder Competence Factory. Volg je een training bij Jenne? Reken dan op praktische oefeningen, direct toepasbare kennis en de begeleiding van een ervaren vakprofessional.
Tjerk is een ervaren ondernemer en online marketeer. Hij maakt content voor ondernemers en zet campagnes op met zijn bedrijf First Aid Marketing. Daarnaast bouwt en optimaliseert hij websites. Tjerk heeft oneindig veel geduld en is daarom een veelgevraagd trainer. Hij heeft oog voor persoonlijke kwaliteiten en daagt je uit om alles wat je leert, in de praktijk toe te passen. Zo kun je je nieuwe kennis direct gebruiken in je eigen organisatie.
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties hun websites te verbeteren. Dat doet hij onder andere door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en die inzichten online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profitorganisaties. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.
Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachine-optimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met gericht advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Tijdens zijn trainingen deelt hij z'n kennis en ervaringen met zijn cursisten. Zo maakt hij je wegwijs in de wereld van UX design.
Een ervaren, enthousiaste en datagedreven trainer en coach: dat is Ernst ten voeten uit. Hij heeft een achtergrond in bedrijfseconomie, is Business & IT-consultant geweest en heeft gewerkt als IT-manager. De ervaring en kennis die hij heeft opgedaan, deelt-ie nu al een aantal jaar in zijn trainingen. Enthousiast, inspirerend en met veel persoonlijke aandacht geeft Ernst je een inkijkje in de wereld van digital marketing, een vakgebied dat aan de lopende band evolueert. Verwacht daarom nieuwe inzichten in actuele digitale ontwikkelingen, bijvoorbeeld op het gebied van AI, VR, AR en voice. Zijn doel is altijd: let your business perform better in a digital world. En dat merk je!
De training is geschikt voor iedereen die zich bezighoudt met contentcreatie: online redacteuren, contentmanagers, copywriters, online marketeers, communicatiemedewerkers, journalisten.
Dag 1
College 1
College 2
Dag 2
College 3
College 4
College 1
College 2
Ontvang het programma en de brochure van de opleiding Webredacteur direct per mail
Ilona de Baar
Trainer Social media
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
26
jul
2023
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 4.690,- |
Je opleidingvoordeel Is €540,- |
vol | ||
21
sep
2023
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 4.690,- |
Je opleidingvoordeel Is €540,- |
|||
24
nov
2023
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 4.690,- |
Je opleidingvoordeel Is €540,- |
|||
23
jan
2024
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 4.690,- |
Je opleidingvoordeel Is €540,- |
|||
28
mrt
2024
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 4.690,- |
Je opleidingvoordeel Is €540,- |
|||
4
jun
2024
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 4.690,- |
Je opleidingvoordeel Is €540,- |
|||
4
sep
2024
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 4.690,- |
Je opleidingvoordeel Is €540,- |
|||
9
dec
2024
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 4.690,- |
Je opleidingvoordeel Is €540,- |
Deze opleiding bestaat uit 6 onderdelen met 8 trainingsdagen.
Je kan je eigen startdata kiezen in de check-out, maar let op dat de volgorde van trainingen hetzelfde blijft.
Webredactie
SEO-Copywriting
Persuasive Copywriting
Beeldredactie
Google Analytics 4 basis
Usability
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Met sound design breng je je audiovisuele beelden pas echt tot leven. Als sound designer zorg je voor een perfecte mix van ge…
Overige Artikelen
© 2023 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.