Training Online Personalisatie

Je kent het wel, je bezoekt een webshop en meteen bedekt een pop-up je hele scherm. ‘Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en krijg korting!’ Voor die boodschap is het nog veel te vroeg, want je hebt nog geen product gezien. Grote kans dat je de pop-up meteen wegklikt – en misschien zelfs de website verlaat. Eén ding weet je zeker: deze webshop is niet gepersonaliseerd. In de training Online Personalisatie leer je hoe je wél het juiste bericht, op het juiste moment, aan de juiste bezoeker laat zien.

Wat is online personalisatie?

Online personalisatie kun je toepassen op websites, advertentiekanalen en social media. Het zorgt ervoor dat content, advertenties, producten en gebruikservaringen worden aangepast aan individuele bezoekers. Daarmee creëer je online wat je in een goede speciaalzaak ervaart: een ervaren verkoper geeft je advies dat bij je past. En dat zorgt voor een sterkere klantrelatie, een hogere klantloyaliteit en hopelijk ook meer winst. Bij online personalisatie gebruik je data, data mining-technieken en speciale personalisatiesoftware.

Wat kun je na het volgen van de training Online Personalisatie

  • Je kent een heleboel personalisatiestrategieën, en weet wat ze succesvol maakt
  • Je bent bekend met verschillende personalisatietools
  • Je weet hoe het zit met personalisatie en privacy
  • Je kunt zelf een online personalisatieplan opstellen

Wie is de trainer?

Eddy Boeve - Conversie & UX Design 

Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties om hun sites effectief te verbeteren. Dat doet hij onder meer door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en de inzichten hieruit online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profit-organisaties. Voor grote ondernemingen én voor kleine. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland. 

Programma van de training Online Personalisatie

Dag 1

College 1:

  • Wat is personalisatie?
  • Welke vormen van personalisatie zijn er?
  • Hoe past online personalisatie in de actuele online marketing-trends?
  • Waarom is online personalisatie zo belangrijk?

College 2:

  • Voorbeelden van succesvolle personalisatiestrategieën
  • Leren denken in segmenten, journey’s en persuasieve gepersonaliseerde content
  • Een online personalisatieplan opstellen

Dag 2

College 3:

  • Overzicht van verschillende personalisatietools
  • DMP’s, CDP’s, CRM: hoe ga je met klantdata om, en wat kun je er mee?
  • Personalisatie en privacy

College 4:

  • Demo van een laagdrempelige tool: hoe werkt het? Wat haal je eruit?
  • Oefenen met realistische personalisatie-scenario’s voor jouw eigen site
  • Je eigen online personalisatieplan invullen en afronden

Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?

Al onze trainingen en opleidingen zijn als maatwerk beschikbaar. Lees meer over onze in-company oplossingen

Trainingsdata

7
okt
Do 7 okt & do 14 okt 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do  7, do 14 okt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
1.125,-
Neem optie
29
nov
Ma 29 nov & ma 6 dec 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 29, ma  6 dec
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
1.125,-
Neem optie
2
feb
Wo 2 feb & wo 9 feb 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo  2, wo  9 feb
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
1.125,-
Neem optie
4
apr
Ma 4 apr & ma 11 apr 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma  4, ma 11 apr
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
1.125,-
Neem optie
16
jun
Do 16 jun & do 23 jun 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 16, do 23 jun
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
1.125,-
Neem optie
5
aug
Vr 5 aug & vr 12 aug 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr  5, vr 12 aug
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
1.125,-
Neem optie
12
okt
Wo 12 okt & wo 19 okt 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo 12, wo 19 okt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
1.125,-
Neem optie
16
dec
Vr 16 dec & vr 23 dec 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 16, vr 23 dec
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
1.125,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.