Online Masterclass Webredactie

Een paar jaar geleden hield een webredacteur zich vooral bezig met webteksten redigeren en publiceren. Nu wordt ‘ie steeds meer een contentstrateeg: hoe gebruik je content om publiek aan je te binden? In de Online Masterclass Webredactie ontdek je de kracht van de juiste onderwerpen, verschillende journalistieke formats en media. Je maakt kennis met online leesgedrag, SEO en usability, en leert hoe je hier met copywriting en goede socialmediaposts op inspeelt.

Wat is webredactie?

Als webredacteur ben je verantwoordelijk voor de content die op je website staat. Het gaat allemaal om je doelgroep informeren, overtuigen en in beweging brengen met interessante content. Zo wordt je organisatie online vindbaar, en dat levert leads en conversie op.

Wat kun je na het volgen van de Online Masterclass Webredactie

Tijdens de online masterclass ontwikkel je een contentplan om je doelgroep aan je merk te binden. Je leert van inspirerende praktijkvoorbeelden, maar gaat vooral zelf aan de slag. Bijvoorbeeld door je copywritingskills te verbeteren en jezelf te trainen creatieve invalshoeken te vinden voor je teksten. Ook ga je aan de gang met multimedia, zoals video’s en infographics. Na de online masterclass kun je onder meer:

  • Doelgroepen, doelstellingen en toptaken van een website aanduiden;
  • Een simpel usability-onderzoek uitvoeren;
  • SEO-proof schrijven in meerdere stijlen en verschillende formats, zoals een listicle, whitepaper, nieuwsbrief of blog;
  • Een webtekst redigeren tot aantrekkelijke en correcte content.

Wie is de trainer?

Marieke Pijler
Marieke Pijler is onderneemster in hart en nieren. Haar bedrijf Brand Density verzorgt de online marketing en branding voor verschillende start-ups en gevestigde merken. Marieke heeft een MBA in Marketing- en Supply Chain Management en is een enorme geek als het gaat om de laatste marketingontwikkelingen. Die deelt ze graag tijdens haar trainingen. Met ervaring als marketingstrateeg bij mediabedrijven, brandmanager bij TED en programmamanager in de tv- en video-industrie, is Marieke een doorgewinterde contentprofessional.

Bij Competence Factory geeft Marieke verschillende trainingen. Ze heeft een enorme passie voor haar vak en dat uit zich tijdens trainingen in de energie waarmee ze haar visie en kennis overbrengt. Die is aanstekelijk en maakt dat je als cursist zin krijgen om je marketingpotentie te laten gelden in de praktijk.

 

Geert Poort

Geert is een trainer pur sang, met een ruime ervaring voor zowel overheden als profit en non-profit organisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Geert is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, dat een uitgebreid overzicht biedt van de kennis en vaardigheden die een contentspecialist of online professional in huis moeten hebben.

Hij volgt naast z’n werk cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, maar ook over coaching en didactiek. Volgde na z’n studie een opleiding journalistiek en lessen aan de kunstacademie; die nadruk op woord én beeld zijn leidend voor zijn werk als trainer.

 

 

 

 

 

Programma van de Online Masterclass Webredactie

Online sessie 1

  • Wie is je doelgroep? In welke persona’s kun je deze onderverdelen?
  • Waarom heeft je organisatie eigenlijk een website: om producten te verkopen, een merkbeleving over te brengen of bezoekers te informeren?
  • Toptaken: wat doen de meeste bezoekers van je website?
  • Hoe gebruiksvriendelijk is je website? Je voert een simpel usability-onderzoek uit, waarbij andere deelnemers je testpanel zijn

Online sessie 2

  • Welke schrijfstijl gebruik je? Denk aan: informerend, activerend, conversie- of servicegericht
  • SEO: hoe zorg je dat je webteksten goed geïndexeerd worden door zoekmachines?

Voor wie is de training Online Masterclass Webredactie bedoeld?

Deze online masterclass is voor iedereen die bezig is met online communicatie. Denk aan:

  • Communicatiemedewerkers
  • Marketeers
  • Contentmanagers
  • Newsroommanagers
  • (SEO-)copywriters
  • Bloggers
  • Vloggers
  • (Bedrijfs)journalisten

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze online masterclass krijg je ter voorbereiding een aantal video's, artikelen en opdrachten. Ook krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede online sessie geeft de trainer je een praktijkopdracht.

Trainingsdata

12
jun
Vr 12 jun & vr 19 jun 2020 Van 18:30 tot 21:30 in Online Vr 12, vr 19 jun
Van 18:30 tot 21:30
Online
389,-
Neem optie
26
jun
Vr 26 jun & vr 3 jul 2020 Van 18:30 tot 21:30 in Online Vr 26, vr  3 jul
Van 18:30 tot 21:30
Online
389,-
Neem optie
22
jul
Wo 22 jul & wo 29 jul 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Wo 22, wo 29 jul
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
21
aug
Vr 21 aug & vr 28 aug 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 21, vr 28 aug
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
14
sep
Ma 14 sep & ma 21 sep 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Ma 14, ma 21 sep
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
13
okt
Di 13 okt & di 20 okt 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di 13, di 20 okt
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
12
nov
Do 12 nov & do 19 nov 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Do 12, do 19 nov
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
11
dec
Vr 11 dec & vr 18 dec 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 11, vr 18 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

26 mei 2020 | Noortje Noy

Waarom innovatie zo belangrijk is

Bedrijven die innoveren staan weerbaarder in de crisis dan organisaties die behoudend blijven. Cruciaal dus dat je ook in cri…

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.