Online Masterclass Social Mediastrategie

Van sales en leadgeneratie tot je imago monitoren en je merk versterken: social media bieden enorm veel marketing- en communicatiemogelijkheden. Maar hoe ontwikkel je een effectieve social mediastrategie, en hoe voer je deze uit? Tijdens deze Online Masterclass Social Mediastrategie ga je in twee online sessies aan de slag met jouw social mediadoelen. Een speciaal voor deze online masterclass ontwikkeld zevenstappen-plan vormt daarbij een overzichtelijk framework.

Wat is een social mediastrategie?

Een social mediastrategie helpt je om je social mediakanalen gestructureerd en doelgericht in te zetten. Eerst bepaal welke platforms populair zijn bij je doelgroep, zodat je weet welke kanalen voor jou het effectiefst zijn. Vervolgens onderzoek je welke informatiebehoefte je doelgroep heeft, en hoe je je publiek gaat benaderen: ontwikkel je wel of geen format, kies je voor video's, foto's, blogs, infographics, of alle vier? Ook beslis je hoe je je merk via social media gaat laden.

Wat kun je na het volgen van de Online Masterclass Social Mediastrategie

  • Je kunt een social mediastrategie opstellen aan de hand van zeven concrete stappen
  • Je kunt heldere en meetbare social mediadoelen formuleren
  • Je kunt een concurrentie-analyse maken, deels met behulp van benchmarkingtools
  • Je weet welke platforms geschikt zijn voor welke doelgroepen
  • Je weet hoe je een contentkalender opstelt en hoe je die uitvoert
  • Je weet hoe je de resultaten van je strategie kunt meten
  • Je kent tips and tricks voor het inzetten van social media tijdens de coronacrisis

Wie is de trainer?

Paulus Veltman

Paulus Veltman is een internationale keynote speaker, trainer en consultant. Hij heeft vertelt met passie over nieuwe technologie en online media en specialiseert zich in online storytelling en de beeldexplosie. Bij Competence Factory geeft Paulus de trainingen Online StorytellingSocial Mediastrategie en Schrijven voor Social Media. Cursisten omschrijven Paulus steevast als ervaren en enthousiast. Opvallend aan een training van Paulus is zijn persoonlijke aanpak; als cursist weet je zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt.

Leuk om te weten: Paulus is de auteur van de Twittergids (de meestgebruikte Twitterhandleiding), hij blogt voor Marketingfacts, maakt ieder jaar een verre reis (meestal naar India), en is een fervent Instagrammer (@paulusveltman).

Tip: Op zijn LinkedIn-profiel deelt Paulus zijn recente presentaties.

Programma van de Online Masterclass Social Mediastrategie

Online sessie 1

  • Een social mediastrategie in zeven stappen, met onder meer aandacht voor WHY, doelstellingen, concurrentie-analyse, doelgroepen, platforms, praktische uitvoering en resultaten
  • Toelichting huiswerkopdracht: je eigen social mediastrategie (Studiebelasting 2 tot 4 uur)

Online sessie 2

  • Presenteer je eigen social mediastrategie en krijg feedback van je mede-cursisten en van de docent.
  • Contentplanning en tools
  • Tips and tricks voor het inzetten van social media tijdens de coronacrisis

Voor wie is de training Online Masterclass Social Mediastrategie bedoeld?

De Online Masterclass Social mediastrategie is geschikt voor iedereen die socialmedianetwerken als Twitter, Facebook, LinkedIn en Youtube effectief wil inzetten en inpassen binnen een bestaande (online-) marketingstrategie. Denk aan:

  • marketeers
  • pr- en communicatieadviseurs
  • contentmanagers
  • ondernemers
  • e-commerce managers

Ook voor ondersteunend personeel dat professioneel op social media actief is, is deze online masterclass uiteraard.

Wil je deze online masterclass volgen? Dan is het handig als je enige kennis van social media hebt. Zoals Facebook, Twitter, Instagram en/of LinkedIn.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze online masterclass krijg je ter voorbereiding een aantal video's, artikelen en opdrachten. Ook krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede online sessie geeft de trainer je een praktijkopdracht.

Trainingsdata

9
jun
Di 9 jun & di 16 jun 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di  9, di 16 jun
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
22
jun
Ma 22 jun & ma 29 jun 2020 Van 18:30 tot 21:30 in Online Ma 22, ma 29 jun
Van 18:30 tot 21:30
Online
389,-
Neem optie
23
jul
Do 23 jul & do 30 jul 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Do 23, do 30 jul
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
21
sep
Ma 21 sep & ma 28 sep 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Ma 21, ma 28 sep
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
15
okt
Do 15 okt & do 22 okt 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Do 15, do 22 okt
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
27
nov
Vr 27 nov & vr 4 dec 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 27, vr  4 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

26 mei 2020 | Noortje Noy

Waarom innovatie zo belangrijk is

Bedrijven die innoveren staan weerbaarder in de crisis dan organisaties die behoudend blijven. Cruciaal dus dat je ook in cri…

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.