Online Masterclass Persuasive Copywriting

Om je boodschap goed over te brengen, heb je - zeker in tijden van Corona - een sterke tekst nodig. Maar hoe schrijf je die? Tijdens de Online Masterclass Persuasive copywriting leer je teksten opstellen met behulp van het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Act. Je leert je doelgroep bepalen en je teksten hierop aanpassen. Zo worden jouw teksten helemaal uitgelezen en behaal jij je gewenste resultaten – on- en offline.

Wat is persuasive copywriting?

Als organisatie wil je dat je doelgroep iets doet: bijvoorbeeld zich aanmelden, iets kopen of contact met je opnemen. Maar je doelgroep doet dat niet uit zichzelf, jij moet ze daartoe aanzetten. Dat kan met een video, plaatje óf met een tekst – ook wel copy genoemd. Een tekst zó schrijven dat je lezer overtuigd raakt, noemen we persuasive copywriting. Je ultieme doel? Dat de lezer je tekst uitleest, alle argumenten overweegt en uiteindelijk concludeert dat jij gelijk hebt.

Wat kun je na het volgen van de Online Masterclass Persuasive Copywriting

  • On- en offline teksten schrijven die uitgelezen worden én converteren
  • Het AIDA-model gebruiken om je tekst op te stellen
  • Je doelgroep en communicatiedoelen bepalen
  • Corona-proof teksten schrijven

Wie is de trainer?

Marieke Pijler
Marieke Pijler is onderneemster in hart en nieren. Haar bedrijf Brand Density verzorgt de online marketing en branding voor verschillende start-ups en gevestigde merken. Marieke heeft een MBA in Marketing- en Supply Chain Management en is een enorme geek als het gaat om de laatste marketingontwikkelingen. Die deelt ze graag tijdens haar trainingen. Met ervaring als marketingstrateeg bij mediabedrijven, brandmanager bij TED en programmamanager in de tv- en video-industrie, is Marieke een doorgewinterde contentprofessional.

Bij Competence Factory geeft Marieke verschillende trainingen. Ze heeft een enorme passie voor haar vak en dat uit zich tijdens trainingen in de energie waarmee ze haar visie en kennis overbrengt. Die is aanstekelijk en maakt dat je als cursist zin krijgen om je marketingpotentie te laten gelden in de praktijk.

 

Geert Poort

Geert is een trainer pur sang, met een ruime ervaring voor zowel overheden als profit en non-profit organisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Geert is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, dat een uitgebreid overzicht biedt van de kennis en vaardigheden die een contentspecialist of online professional in huis moeten hebben.

Hij volgt naast z’n werk cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, maar ook over coaching en didactiek. Volgde na z’n studie een opleiding journalistiek en lessen aan de kunstacademie; die nadruk op woord én beeld zijn leidend voor zijn werk als trainer.

 

 

 

 

 

Programma van de Online Masterclass Persuasive Copywriting

Online sessie 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie is je doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

Online sessie 2

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

Voor wie is de training Online Masterclass Persuasive Copywriting bedoeld?

Schrijf je voor je werk regelmatig teksten die commercieel en conversiegericht zijn? Dan is deze online masterclass bij uitstek geschikt voor jou. Bijvoorbeeld voor (online) marketeers, sales professionals, accountmanagers en webredacteuren.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze online masterclass krijg je ter voorbereiding een aantal video's, artikelen en opdrachten. Ook krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede online sessie geeft de trainer je een praktijkopdracht.

Trainingsdata

9
nov
Ma 9 nov & ma 16 nov 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Ma  9, ma 16 nov
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
16
feb
Di 16 feb & di 23 feb 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di 16, di 23 feb
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
28
mei
Vr 28 mei & do 3 jun 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 28, do  3 jun
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
28
sep
Di 28 sep & di 5 okt 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di 28, di  5 okt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
21
dec
Di 21 dec & di 28 dec 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di 21, di 28 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
22
mrt
Di 22 mrt & di 29 mrt 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di 22, di 29 mrt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
26
jul
Di 26 jul & di 2 aug 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di 26, di  2 aug
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
4
okt
Di 4 okt & di 11 okt 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di  4, di 11 okt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
6
dec
Di 6 dec & di 13 dec 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di  6, di 13 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.