Online Masterclass Online Marketingstrategie

Waarom groeien sommige bedrijven uit tot multinationals, en blijven andere steken in de start-upfase? Groot of klein, alle succesvolle organisaties hebben één ding gemeen: ze volgen een ijzersterke strategie. En omdat klanten zich steeds vaker online begeven, is het slim om je daarbij vooral op digitale middelen te richten. De Online Masterclass Online Marketingstrategie helpt je hiermee op weg. Je leert actuele mogelijkheden kennen, schrijft een onlinemarketingplan en gaat concreet aan de slag om je doelgroep gericht te bereiken. 

Wat is online marketing?

'Online marketing' is de verzamelnaam voor alle digitale vormen van marketing. Meestal is een website de basis, maar ook zoekmachines, sociale media, e-mail, video's en banneradvertenties kunnen voor online marketing worden ingezet. Het is de kunst om met een afgewogen mix van deze middelen je doelen te halen. Dat lukt alleen als je een heldere strategie hebt die je houvast en richting geeft.

Wat kun je na het volgen van de Online Masterclass Online Marketingstrategie

  • Je kent de belangrijkste, actuele ontwikkelingen en cijfers binnen online marketing
  • Je kunt een creatief, resultaatgericht marketingplan schrijven
  • Je kunt een strategie bepalen aan de hand van de online marketingfunnel
  • Je kent de mogelijkheden van verschillende vormen van online marketing, waaronder contentmarketing, SEO/SEA, e-mailmarketing
  • Je kunt je doelgroep, propositie en brand bepalen
  • Je kunt technieken voor leadgeneratie toepassen
  • Je kent tools om te controleren, beheren en bijsturen, waaronder Google Analytics

Wie is de trainer?

Marieke Pijler
Marieke Pijler is onderneemster in hart en nieren. Haar bedrijf Brand Density verzorgt de online marketing en branding voor verschillende start-ups en gevestigde merken. Marieke heeft een MBA in Marketing- en Supply Chain Management en is een enorme geek als het gaat om de laatste marketingontwikkelingen. Die deelt ze graag tijdens haar trainingen. Met ervaring als marketingstrateeg bij mediabedrijven, brandmanager bij TED en programmamanager in de tv- en video-industrie, is Marieke een doorgewinterde contentprofessional.

Bij Competence Factory geeft Marieke verschillende trainingen. Ze heeft een enorme passie voor haar vak en dat uit zich tijdens trainingen in de energie waarmee ze haar visie en kennis overbrengt. Die is aanstekelijk en maakt dat je als cursist zin krijgen om je marketingpotentie te laten gelden in de praktijk.

 

Programma van de Online Masterclass Online Marketingstrategie

Online sessie 1

  • De belangrijkste trends en ontwikkelingen in online marketing. Bijvoorbeeld: inbound vs. outbound, technologie, social selling
  • Maak een situatie-analyse
  • Welke vormen van online marketing zijn er? Bijvoorbeeld: contentmarketing, SEO/SEA, e-mail
  • Doelen stellen: online marketingdoelstellingen en KPI's

Online sessie 2

  • Strategie: hoe werkt de online marketingfunnel en hoe bepaal je je strategie?
  • Welke online marketingkanalen zijn er, en welke voordelen hebben ze?
  • Je doelgroep, propositie en brand bepalen
  • De stappen in je online marketingplan bespreken

Voor wie is de training Online Masterclass Online Marketingstrategie bedoeld?

Heb je in je werk te maken met online marketing, en wil je je kennis van het vakgebied updaten en verbreden? Dan is deze online masterclass geschikt voor jou. In een typische trainingsgroep zitten (junior) marketing- en communicatiespecialisten, ondernemers en zzp'ers die strategisch met online marketing bezig willen zijn.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze online masterclass krijg je ter voorbereiding een aantal video's, artikelen en opdrachten. Ook krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede online sessie geeft de trainer je een praktijkopdracht.

Trainingsdata

14
dec
Ma 14 dec & ma 21 dec 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Ma 14, ma 21 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
2
feb
Di 2 feb & di 9 feb 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di  2, di  9 feb
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
24
mrt
Wo 24 mrt & wo 31 mrt 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Wo 24, wo 31 mrt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
9
jun
Wo 9 jun & wo 16 jun 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Wo  9, wo 16 jun
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
15
jul
Do 15 jul & do 22 jul 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Do 15, do 22 jul
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
8
okt
Vr 8 okt & vr 15 okt 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr  8, vr 15 okt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
3
dec
Vr 3 dec & vr 10 dec 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr  3, vr 10 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
1
apr
Vr 1 apr & vr 8 apr 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr  1, vr  8 apr
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
5
aug
Vr 5 aug & vr 12 aug 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr  5, vr 12 aug
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
14
okt
Vr 14 okt & vr 21 okt 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 14, vr 21 okt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
16
dec
Vr 16 dec & vr 23 dec 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 16, vr 23 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

26 oktober 2020 | Noortje Noy

3 tips van branding specialist Leila Mulder

Branding is mega-belangrijk. Met een sterk merk dat (online) opvalt, onderscheid je je. Branding-specialist Leila Mulder geef…

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.