Online Masterclass Marketing Automation

Big data is booming, en met het groeiend aantal toepassingen zit ook datagedreven marketing in de lift. Goed nieuws, want het betekent dat je als marketing- of salesprofessional geen beslissingen meer hoeft te nemen op basis van gevoel - je hebt tenslotte keiharde data tot je beschikking. Bovendien kun je een groot deel van je activiteiten automatiseren, waardoor je klanten een persoonlijke en relevante behandeling kunt bieden. Data speelt hierbij een sleutelrol. Wil je de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon sturen, dan moet je inzicht hebben in het gedrag en het profiel van jouw ideale klant. Marketing Automation geeft je dit inzicht.

In de Online Masterclass Marketing Automation leer je hoe je een voorspelbaar en duurzaam leadmanagementproces inricht. Zodat je altijd op het juiste moment bij de juiste (potentiële) klant relevant kunt zijn.

Wat is marketing automation?

Hoe beter je boodschap aansluit bij de interesses van je doelgroep, hoe eerder je ze overtuigt. Op dat uitgangspunt is marketing automation gebaseerd. Slimme softwareprogramma's verzamelen gegevens over het gedrag en de voorkeuren van prospects en klanten, om ze vervolgens relevante content aan te bieden. Op basis van 'als... dan'-triggers beslist het systeem wie welke blogs, cases, video's of infographics te zien krijgt. Zo is iemand die je prijslijst heeft gedownload rijper voor commerciële content dan een bezoeker die net een eerste blog heeft gelezen. Met marketing automation kun je gericht targetten en zorg je dat iedereen zich persoonlijk benaderd voelt.

Wat kun je na het volgen van de Online Masterclass Marketing Automation

  • Je kunt kiezen welk (commercieel) deelproces je wilt automatiseren
  • Je leert welke databronnen hierbij belangrijk zijn en hoe je je resultaten kunt blijven meten
  • Je kunt buyer persona's (klantprofielen) opstellen met een bijbehorend dataprofiel
  • Je achterhaalt met welke bestaande content je direct aan de slag kunt in jouw ‘automated flow’
  • Je weet welke gegevens je wilt monitoren en hoe je dat moet doen
  • Je hebt een ROI-/businesscase, zodat je kunt voorspellen wat marketing automation je oplevert
  • Je weet welke marketing automation- en CRM-systemen er zijn, en welke voor- en nadelen ze hebben

Wie is de trainer?

Eva Broersma

Eva van der Meer

Trainer Eva Broersma gelooft in de kracht van samenwerking, ook als het om leadgeneratie gaat. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat beide disciplines betere resultaten boeken en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing', heet dat. Marketing automation speelt hierbij een sleutelrol. De trainingen van Eva zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze trapt liever geen open deuren in, maar laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kan halen.

Programma van de Online Masterclass Marketing Automation

Online sessie 1

  • De filosofie van inbound marketing en marketing automation
  • De buyer journey en het commerciële proces: welk proces ga jij automatiseren?
  • Data & buyer persona's opstellen: wat wil je weten van je (potentiële) klant?
  • Doelstellingen formuleren: welke stuurmiddelen en data heb je nodig om goede campagnes te draaien?

Online sessie 2

  • Leadscoring toepassen op statische en variabele data: welk gedrag en welke persoonskenmerken geef jij punten?
  • Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?
  • Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
  • De ROI van marketing automation: jouw business case

Voor wie is de training Online Masterclass Marketing Automation bedoeld?

De online masterclass is bedoeld voor iedereen die ervaring heeft met marketing en klaar is voor een volgende stap. Denk aan:

  • ondernemers
  • (ZZP) marketing consultants
  • sales managers
  • data-/CRM-specialisten

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze online masterclass krijg je ter voorbereiding een aantal video's, artikelen en opdrachten. Ook krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede online sessie geeft de trainer je een praktijkopdracht

Trainingsdata

20
nov
Vr 20 nov & vr 27 nov 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 20, vr 27 nov
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
12
feb
Vr 12 feb & vr 19 feb 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 12, vr 19 feb
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
7
apr
Wo 7 apr & wo 14 apr 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Wo  7, wo 14 apr
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
21
jun
Ma 21 jun & ma 28 jun 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Ma 21, ma 28 jun
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
16
jul
Vr 16 jul & vr 30 jul 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 16, vr 30 jul
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
20
okt
Wo 20 okt & wo 27 okt 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Wo 20, wo 27 okt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
15
dec
Wo 15 dec & wo 22 dec 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Wo 15, wo 22 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
3
mrt
Do 3 mrt & do 10 mrt 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Do  3, do 10 mrt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
8
jul
Vr 8 jul & vr 15 jul 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr  8, vr 15 jul
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
7
okt
Vr 7 okt & vr 14 okt 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr  7, vr 14 okt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
19
dec
Ma 19 dec & vr 23 dec 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Ma 19, vr 23 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

26 oktober 2020 | Noortje Noy

3 tips van branding specialist Leila Mulder

Branding is mega-belangrijk. Met een sterk merk dat (online) opvalt, onderscheid je je. Branding-specialist Leila Mulder geef…

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.