Online Masterclass Google Analytics

Wat gebeurt er eigenlijk op je site? Waar komen je bezoekers vandaan, welke pagina's bezoeken ze, hoe lang blijven ze hangen en waar haken ze af? Google Analytics helpt je deze vragen te beantwoorden. In de Online Masterclass Google Analytics leer je de basis kennen van de populairste webanalysetool ter wereld. In twee online sessies van 3 uur, zodat je snel met je vaardigheden aan de slag kunt.

Wat is Google Analytics?

Met Google Analytics kun je analyseren wat er op je website gebeurt. Je ontdekt hoe je bezoekers zich op je site gedragen, waar ze vandaan komen, hoe ze zoeken en waar ze converteren (of juist afhaken). Met die informatie kun je je website verbeteren en gerichte advertentiecampagnes opstarten. Het enige wat je nodig hebt om met Google Analytics aan de slag te gaan, is een account dat gekoppeld is aan je website.

Wat kun je na het volgen van de Online Masterclass Google Analytics

  • Je weet welke inzichten je met Google Analytics kunt opdoen en vindt makkelijk je weg in de navigatie
  • Je kunt een Google Analytics-account koppelen aan je website
  • Je kunt gerichte meetdoelen opstellen en beoordelen in hoeverre je deze haalt
  • Je kunt aanbevelingen doen voor websiteverbeteringen, bijvoorbeeld om je conversie te verhogen en bouncerates te verlagen

Wie is de trainer?

Tjerk Rintjema

Tjerk Rintjema is een duizendpoot met bergen ervaring op het gebied van online marketing en ondernemen. Hij runt het bedrijf First Aid Marketing dat zowel websites bouwt en optimaliseert, als content en campagnes verzorgt voor ondernemers.

Tjerk is een geduldige trainer. Hij neemt de tijd voor zijn deelnemers en zorgt ervoor dat iedereen mee kan komen. De trainingen van Tjerk zijn altijd praktisch ingestoken; hij daagt je uit om de kennis direct toe te passen op je eigen organisatie.

Tjerk is ongeveer even nerdy als trendy; hij houdt van alles wat met computers of techniek te maken heeft, maar is ook gefascineerd door hippe marketingconcepten en consumententrends. Als ware globetrotter heeft hij een voorliefde voor Zuid-Amerika en je kan hem wakker maken voor Braziliaans eten.

Programma van de Online Masterclass Google Analytics

Online sessie 1

  • Inleiding in Google Analytics: wat gebeurt er op je site, waar komen je bezoekers vandaan, welke pagina's bezoeken ze, en waarom?
  • Basisfuncties van Google Analytics: tracking codes, data report, accountstructuur, properties, dataweergave, filters, bouncerate, uitstappercentage en statistiekgroepen.
  • Acquisitie: je customer journey onder de loep. Via welke verkeersbronnen komen bezoekers op je site: organisch, betaald of display?
  • Gedrag: hoe navigeren bezoekers over je site? Rapporteer instappunten, uitstappunten en zoekgedrag.

Online sessie 2

  • Doelgroep: maak een bezoekersoverzicht. Waar komen ze vandaan, en hoeveel terugkerende bezoekers heb je?
  • Conversies: bepaal wat je wilt meten en wat de doelen van je website zijn. Hoe vaak haal je ze?
  • Dashboard: mogelijkheden, e-commerce, SEO/SEA, social media, IT/techniek, interne zoekmachine. Je dashboard inrichten, snelkoppelingen gebruiken, rapportages aanpassen én exporteren.
  • Tips & what's next: usability, A/B-testen en tagmanagementsysteem.

Voor wie is de training Online Masterclass Google Analytics bedoeld?

Wil je Google Analytics inzetten om de conversie van je site te vergroten? Dan is deze online masterclass geschikt voor jou. In een typische groep zitten (online) marketeers, communicatiemedewerkers, contentmanagers en webdesigners, maar ook web- en data-analisten.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze online masterclass krijg je ter voorbereiding een aantal video's, artikelen en opdrachten. Ook krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede online sessie geeft de trainer je een praktijkopdracht.

Trainingsdata

11
nov
Wo 11 nov & wo 18 nov 2020 Van 18:30 tot 21:30 in Online Wo 11, wo 18 nov
Van 18:30 tot 21:30
Online
595,-
Neem optie
25
jan
Ma 25 jan & ma 1 feb 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Ma 25, ma  1 feb
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
9
apr
Vr 9 apr & vr 16 apr 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr  9, vr 16 apr
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
20
mei
Do 20 mei & do 27 mei 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Do 20, do 27 mei
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
7
jul
Wo 7 jul & wo 14 jul 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Wo  7, wo 14 jul
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
21
sep
Di 21 sep & di 28 sep 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di 21, di 28 sep
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
14
dec
Di 14 dec & di 21 dec 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di 14, di 21 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
15
mrt
Di 15 mrt & di 22 mrt 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di 15, di 22 mrt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
19
jul
Di 19 jul & di 26 jul 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di 19, di 26 jul
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
27
sep
Di 27 sep & di 4 okt 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di 27, di  4 okt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
13
dec
Di 13 dec & di 20 dec 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di 13, di 20 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

26 oktober 2020 | Noortje Noy

3 tips van branding specialist Leila Mulder

Branding is mega-belangrijk. Met een sterk merk dat (online) opvalt, onderscheid je je. Branding-specialist Leila Mulder geef…

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.