Online Masterclass Google Analytics
Wat gebeurt er eigenlijk op je site? Waar komen je bezoekers vandaan, welke pagina's bezoeken ze, hoe lang blijven ze hangen en waar haken ze af? Google Analytics helpt je deze vragen te beantwoorden. In de Online Masterclass Google Analytics leer je de basis kennen van de populairste webanalysetool ter wereld. In twee online sessies van 3 uur, zodat je snel met je vaardigheden aan de slag kunt.
Wat is Google Analytics?
Met Google Analytics kun je analyseren wat er op je website gebeurt. Je ontdekt hoe je bezoekers zich op je site gedragen, waar ze vandaan komen, hoe ze zoeken en waar ze converteren (of juist afhaken). Met die informatie kun je je website verbeteren en gerichte advertentiecampagnes opstarten. Het enige wat je nodig hebt om met Google Analytics aan de slag te gaan, is een account dat gekoppeld is aan je website.
Wat kun je na het volgen van de Online Masterclass Google Analytics
- Je weet welke inzichten je met Google Analytics kunt opdoen en vindt makkelijk je weg in de navigatie
- Je kunt een Google Analytics-account koppelen aan je website
- Je kunt gerichte meetdoelen opstellen en beoordelen in hoeverre je deze haalt
- Je kunt aanbevelingen doen voor websiteverbeteringen, bijvoorbeeld om je conversie te verhogen en bouncerates te verlagen
Wie is de trainer?
Tjerk Rintjema
Tjerk Rintjema is een duizendpoot met bergen ervaring op het gebied van online marketing en ondernemen. Hij runt het bedrijf First Aid Marketing dat zowel websites bouwt en optimaliseert, als content en campagnes verzorgt voor ondernemers.
Tjerk is een geduldige trainer. Hij neemt de tijd voor zijn deelnemers en zorgt ervoor dat iedereen mee kan komen. De trainingen van Tjerk zijn altijd praktisch ingestoken; hij daagt je uit om de kennis direct toe te passen op je eigen organisatie.
Tjerk is ongeveer even nerdy als trendy; hij houdt van alles wat met computers of techniek te maken heeft, maar is ook gefascineerd door hippe marketingconcepten en consumententrends. Als ware globetrotter heeft hij een voorliefde voor Zuid-Amerika en je kan hem wakker maken voor Braziliaans eten.
Programma van de Online Masterclass Google Analytics
Online sessie 1
- Inleiding in Google Analytics: wat gebeurt er op je site, waar komen je bezoekers vandaan, welke pagina's bezoeken ze, en waarom?
- Basisfuncties van Google Analytics: tracking codes, data report, accountstructuur, properties, dataweergave, filters, bouncerate, uitstappercentage en statistiekgroepen.
- Acquisitie: je customer journey onder de loep. Via welke verkeersbronnen komen bezoekers op je site: organisch, betaald of display?
- Gedrag: hoe navigeren bezoekers over je site? Rapporteer instappunten, uitstappunten en zoekgedrag.
Online sessie 2
- Doelgroep: maak een bezoekersoverzicht. Waar komen ze vandaan, en hoeveel terugkerende bezoekers heb je?
- Conversies: bepaal wat je wilt meten en wat de doelen van je website zijn. Hoe vaak haal je ze?
- Dashboard: mogelijkheden, e-commerce, SEO/SEA, social media, IT/techniek, interne zoekmachine. Je dashboard inrichten, snelkoppelingen gebruiken, rapportages aanpassen én exporteren.
- Tips & what's next: usability, A/B-testen en tagmanagementsysteem.
Voor wie is de training Online Masterclass Google Analytics bedoeld?
Wil je Google Analytics inzetten om de conversie van je site te vergroten? Dan is deze online masterclass geschikt voor jou. In een typische groep zitten (online) marketeers, communicatiemedewerkers, contentmanagers en webdesigners, maar ook web- en data-analisten.
Hoe bereid ik me voor?
Voor deze online masterclass krijg je ter voorbereiding een aantal video's, artikelen en opdrachten. Ook krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede online sessie geeft de trainer je een praktijkopdracht.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Trainingsdata
jan
apr
mei
jul
sep
dec
mrt
jul
sep
dec