Online Masterclass Google Ads

Google Ads kan een uitstekend middel zijn om bekendheid te genereren en meer bezoekers naar je website te trekken. Kán, want er is één voorwaarde: je moet je Ads-campagne wel zorgvuldig inrichten. Anders loop je het risico dat je veel geld investeert waar je weinig voor terugkrijgt. In de Online Masterclass Google Ads leer je hoe je een succesvolle Ads-campagne opzet. Wil je uiteindelijk het Google Ads Fundamentals-examen halen? Dan is deze training een goed begin van je voorbereiding.

Wat is Google Ads?

Google Ads (voorheen: Google Adwords) is het advertentieprogramma van Google. Voor een budget dat je zelf kiest kun je advertenties bovenaan de zoekpagina plaatsen - hoger dan de organische zoekresultaten die een search oplevert. Betalen doe je pas als iemand op je advertentie klikt, waarbij de prijs-per-klik door een veiling bepaald wordt. Doordat je advertenties gekoppeld zijn aan een zoekwoord, krijgen alleen Google-gebruikers die je zoekterm hebben ingevoerd je advertentie te zien. Het is dus belangrijk om je zoekwoorden zorgvuldig te kiezen.

Wat kun je na het volgen van de Online Masterclass Google Ads

  • Je begrijpt hoe Google Ads werkt en kunt zelf een Google Ads-account opzetten.
  • Je kunt relevante zoekwoorden definiëren en koppelen aan je advertenties.
  • Je weet hoe je een effectieve advertentietekst schrijft.
  • Je begrijpt hoe het veiling- en biedingensysteem van Google Ads werkt, en kunt bepalen welk budget je voor Google Ads gaat inzetten.
  • Je kunt de resultaten van je Ads-campagnes bijhouden, en je campagnes waar nodig bijsturen.

Wie is de trainer?

Tjerk Rintjema

Tjerk Rintjema is een duizendpoot met bergen ervaring op het gebied van online marketing en ondernemen. Hij runt het bedrijf First Aid Marketing dat zowel websites bouwt en optimaliseert, als content en campagnes verzorgt voor ondernemers.

Tjerk is een geduldige trainer. Hij neemt de tijd voor zijn deelnemers en zorgt ervoor dat iedereen mee kan komen. De trainingen van Tjerk zijn altijd praktisch ingestoken; hij daagt je uit om de kennis direct toe te passen op je eigen organisatie.

Tjerk is ongeveer even nerdy als trendy; hij houdt van alles wat met computers of techniek te maken heeft, maar is ook gefascineerd door hippe marketingconcepten en consumententrends. Als ware globetrotter heeft hij een voorliefde voor Zuid-Amerika en je kan hem wakker maken voor Braziliaans eten.

Programma van de Online Masterclass Google Ads

Online sessie 1

  • Inleiding in Google Ads: wat is het eigenlijk? En wat is het verschil met organisch zoeken (SEO)?
  • Hoe maak je een Ads-account aan, en hoe bepaal je het budget voor je campagne?
  • Vanuit een concept een campagne én afzonderlijke advertenties opzetten: zo doe je dat.
  • Hoe zorg je dat jouw advertenties door de juiste Google-zoekers gezien worden?

Online sessie 2

  • Lesje zoekwoorden: verschillende soorten, uitsluitingswoorden en zo doe je zoekwoord-inspiratie op.
  • Welke soorten advertenties biedt Google allemaal?
  • De veiling: waar je op moet letten als je gaat bieden.
  • Display advertenties: tekst- en beeldadvertenties binnen het Google Display Network. Hoe zet je ze effectief in, en wat levert het op?

Voor wie is de training Online Masterclass Google Ads bedoeld?

De Online Masterclass Google Ads basis is bedoeld voor iedereen die wil adverteren via Google. Denk aan online marketeers, webdevelopers, mediaprofessionals, marketingmanagers en zzp'ers. Wil je meedoen, dan is het handig als je basiskennis van (online) marketing hebt.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze online masterclass krijg je ter voorbereiding een aantal video's, artikelen en opdrachten. Ook krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede online sessie geeft de trainer je een praktijkopdracht.

Trainingsdata

16
apr
Do 16 apr & do 23 apr 2020 Van 18:30 tot 21:30 Online Do 16, do 23 apr
Van 18:30 tot 21:30
Online
389,-
Neem optie
1
mei
Vr 1 mei & vr 8 mei 2020 Van 18:30 tot 21:30 Online Vr  1, vr  8 mei
Van 18:30 tot 21:30
Online
389,-
Neem optie
15
mei
Vr 15 mei & vr 22 mei 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Vr 15, vr 22 mei
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
27
mei
Wo 27 mei & wo 3 jun 2020 Van 18:30 tot 21:30 Online Wo 27, wo  3 jun
Van 18:30 tot 21:30
Online
389,-
Neem optie
11
jun
Do 11 jun & do 18 jun 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Do 11, do 18 jun
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
23
jun
Di 23 jun & di 30 jun 2020 Van 18:30 tot 21:30 Online Di 23, di 30 jun
Van 18:30 tot 21:30
Online
389,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.