Online Masterclass Customer Journey Marketing

Sinds het uitbreken van de Corona-crisis is de customer journey voor veel organisaties drastisch veranderd. Maar hoe zit dit bij jouw organisatie? Hoe moet jouw customer journey eruitzien om in deze tijd klanten binnen te halen én te behouden? Tijdens deze online masterclass leer je precies waar een goede customer journey aan voldoet en hoe je die zelf succesvol inzet.

Wat is customer journey marketing?

De customer journey (of klantreis) beschrijft de fasen die een klant doorloopt vanaf het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Customer journey marketing probeert deze reis te optimaliseren, zodat je maximale conversie behaalt. Een goede klantreis is tot in de puntjes uitgedacht én omnichannel: niet beperkt tot één kanaal. De kunst is om tijdens de customer journey een relatie met je klant op te bouwen, zodat de kans groter is dat hij of zij niet alleen terugkomt – maar ook over jouw organisatie vertelt.

Wat kun je na het volgen van de Online Masterclass Customer Journey Marketing

Tijdens de online masterclass ontwikkel je een customer journey voor jouw merk of organisatie waarbij conversie-optimalisatie centraal staat. Je krijgt heldere theorie en inspirerende praktijkvoorbeelden, maar gaat vooral zelf aan de slag. Na de online masterclass heb je een ideale customer journey uitgewerkt voor jouw organisatie.

  • Je kunt analyseren hoe de bestaande customer journey van een organisatie eruitziet
  • Je weet hoeveel contactmomenten jouw klant gemiddeld nodig heeft om tot aankoop over te gaan
  • Je begrijpt welke content past bij welk contactmoment
  • Je kent verschillende vormen van conversieoptimalisatie en kunt hier advies over uitbrengen
  • Je kunt customer journey’s optimaliseren met een mix van on- en offline kanalen
  • Je weet verschillende communicatiestijlen en overtuigingsstrategieën toe te passen, in elk onderdeel van de customer journey
  • Je kunt strategieën toepassen om klanten aan het eind van je customer journey aan je te binden

Wie is de trainer?

Daan Boekhoorn

Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte z’n eigen onlinemarketingbureau: Converseon. Leuk detail – in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. In zijn lessen creëert hij rustig én met humor vertrouwen, zodat iedereen zich op z’n gemak voelt. Daan is verder bourgondiër én triatleet. Dat combineren, is al een uitdaging op zich!

Programma van de Online Masterclass Customer Journey Marketing

Online sessie 1

  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in tijden van Corona: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?

Online sessie 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

Voor wie is de training Online Masterclass Customer Journey Marketing bedoeld?

Deze online masterclas is voor iedereen die in tijden van Corona niet alleen meer klanten wil binnenhalen via een goed uitgedachte customer journey, maar ook klanten aan zich wil binden. In een typische online masterclass zitten bijvoorbeeld online marketing managers, content managers en social media strategen.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze online masterclass krijg je ter voorbereiding een aantal video's, artikelen en opdrachten. Ook krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede online sessie geeft de trainer je een praktijkopdracht.

Trainingsdata

6
apr
Ma 6 apr & di 7 apr 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Ma  6, di  7 apr
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
16
apr
Do 16 apr & vr 17 apr 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Do 16, vr 17 apr
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
20
apr
Ma 20 apr & di 21 apr 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Ma 20, di 21 apr
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
29
apr
Wo 29 apr & do 30 apr 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Wo 29, do 30 apr
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
6
mei
Wo 6 mei & do 7 mei 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Wo  6, do  7 mei
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
11
mei
Ma 11 mei & di 12 mei 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Ma 11, di 12 mei
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
19
mei
Di 19 mei & wo 20 mei 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Di 19, wo 20 mei
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
28
mei
Do 28 mei & vr 29 mei 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Do 28, vr 29 mei
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
8
jun
Ma 8 jun & di 9 jun 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Ma  8, di  9 jun
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
16
jun
Di 16 jun & wo 17 jun 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Di 16, wo 17 jun
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
25
jun
Do 25 jun & vr 26 jun 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Do 25, vr 26 jun
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
29
jun
Ma 29 jun & di 30 jun 2020 Van 13:30 tot 16:30 Online Ma 29, di 30 jun
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.