Online Masterclass Customer Journey Marketing

Sinds het uitbreken van de Corona-crisis is de customer journey voor veel organisaties drastisch veranderd. Maar hoe zit dit bij jouw organisatie? Hoe moet jouw customer journey eruitzien om in deze tijd klanten binnen te halen én te behouden? Tijdens deze online masterclass leer je precies waar een goede customer journey aan voldoet en hoe je die zelf succesvol inzet.

Wat is customer journey marketing?

De customer journey (of klantreis) beschrijft de fasen die een klant doorloopt vanaf het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Customer journey marketing probeert deze reis te optimaliseren, zodat je maximale conversie behaalt. Een goede klantreis is tot in de puntjes uitgedacht én omnichannel: niet beperkt tot één kanaal. De kunst is om tijdens de customer journey een relatie met je klant op te bouwen, zodat de kans groter is dat hij of zij niet alleen terugkomt – maar ook over jouw organisatie vertelt.

Wat kun je na het volgen van de Online Masterclass Customer Journey Marketing

Tijdens de online masterclass ontwikkel je een customer journey voor jouw merk of organisatie waarbij conversie-optimalisatie centraal staat. Je krijgt heldere theorie en inspirerende praktijkvoorbeelden, maar gaat vooral zelf aan de slag. Na de online masterclass heb je een ideale customer journey uitgewerkt voor jouw organisatie.

  • Je kunt analyseren hoe de bestaande customer journey van een organisatie eruitziet
  • Je weet hoeveel contactmomenten jouw klant gemiddeld nodig heeft om tot aankoop over te gaan
  • Je begrijpt welke content past bij welk contactmoment
  • Je kent verschillende vormen van conversieoptimalisatie en kunt hier advies over uitbrengen
  • Je kunt customer journey’s optimaliseren met een mix van on- en offline kanalen
  • Je weet verschillende communicatiestijlen en overtuigingsstrategieën toe te passen, in elk onderdeel van de customer journey
  • Je kunt strategieën toepassen om klanten aan het eind van je customer journey aan je te binden

Wie is de trainer?

Daan Boekhoorn

Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte z’n eigen onlinemarketingbureau: Converseon. Leuk detail – in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. In zijn lessen creëert hij rustig én met humor vertrouwen, zodat iedereen zich op z’n gemak voelt. Daan is verder bourgondiër én triatleet. Dat combineren, is al een uitdaging op zich!

Programma van de Online Masterclass Customer Journey Marketing

Online sessie 1

  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in tijden van Corona: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?

Online sessie 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

Voor wie is de training Online Masterclass Customer Journey Marketing bedoeld?

Deze online masterclas is voor iedereen die in tijden van Corona niet alleen meer klanten wil binnenhalen via een goed uitgedachte customer journey, maar ook klanten aan zich wil binden. In een typische online masterclass zitten bijvoorbeeld online marketing managers, content managers en social media strategen.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze online masterclass krijg je ter voorbereiding een aantal video's, artikelen en opdrachten. Ook krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede online sessie geeft de trainer je een praktijkopdracht.

Trainingsdata

22
okt
Do 22 okt & vr 23 okt 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Do 22, vr 23 okt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
12
feb
Vr 12 feb & vr 19 feb 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 12, vr 19 feb
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
26
mei
Wo 26 mei & di 1 jun 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Wo 26, di  1 jun
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
24
sep
Vr 24 sep & vr 1 okt 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 24, vr  1 okt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
17
dec
Vr 17 dec & vr 24 dec 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 17, vr 24 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
18
mrt
Vr 18 mrt & vr 25 mrt 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 18, vr 25 mrt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
22
jul
Vr 22 jul & vr 29 jul 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 22, vr 29 jul
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
30
sep
Vr 30 sep & vr 7 okt 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 30, vr  7 okt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
16
dec
Vr 16 dec & vr 23 dec 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 16, vr 23 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.