Online Masterclass Creative Concepting

Waar haalt Greenwheels zijn succes vandaan en hoe komt het dat I Amsterdam wereldberoemd is geworden? En wat maakt dan dat we schreeuwende communicatie van een ander merk soms straal voorbijlopen? Het heeft vaak niet eens met budget te maken. Maar simpelweg met een sterke visie, slimme aanpak en flink wat creativiteit. Moeilijk? Welnee. In deze online masterclass leer je hoe je middels een eenvoudig en concreet stappenplan van idee tot innovatief concept komt. Met de juiste tools, ongeacht voor welk medium. Want het vertellen van een steengoed merkverhaal is een must en daar heb je creative concepting bij nodig.

Wat is creative concepting?

Een succesvol concept vertelt in één klap waar je voor staat en waarom je ertoe doet in deze wereld. Op een duidelijke, eenvoudige en pakkende manier. Dat wekt vertrouwen, sympathie en behoefte op bij je consument. Creative concepting zorgt voor een kloppend en sterk merkverhaal met hoge economische waarde waar inventiviteit en strategie samen komen. Daardoor stijg je uit boven de massa, maak je van je idee een briljant en relevant concept, waardoor je je communicatie efficiënter maakt. En dus de juiste beslissingen kan nemen.

Wat kun je na het volgen van de Online Masterclass Creative Concepting

Tijdens deze online masterclass leer je wat een concept eigenlijk is, hoe die vanuit creativiteit kan ontstaan en wat de meerwaarde daarvan is. Daarvoor maak je gebruik van je zintuigen. Aan de hand van inspirerende voorbeelden uit de praktijk word je meegenomen in theorie, maar je gaat ook zelf aan de slag. En proefondervindelijk ken je na het afronden van deze online masterclass de belangrijkste creatieve stappen om tot een sterk concept te komen zoals:

  • creatieve denktechnieken toepassen voor ideevormgeving, centrering en verdieping
  • door ‘anders kijken’ op zoek te gaan naar de ziel van je merk om de kernwaarde haarscherp te krijgen
  • tools gebruiken om in en out of the box te denken, beperkingen te omarmen en de uitkomsten daarvan te benutten
  • middels het stappenplan zelf een sterk en overtuigend concept ontwikkelen voor een bestaand -of nog niet bestaand- merk

Wie is de trainer?

Esther Mutsaers

Als concept-, media- en merkspecialist vertaalt Esther merkverhalen naar waardevolle concepten en bijpassende content. Ze heeft jarenlange ervaring in het vak, als professional, adviseur, docent en trainer. Enthousiast neemt ze je mee in alle onderdelen van creative concepting. Wat zijn concepten eigenlijk, hoe werk je die uit, wat heb je nodig en welke fases doorloop je? Esther biedt je tricks en tools en helpt je een stappenplan opstellen. Zo kun jij met gemak en plezier aan de slag met jouw concept. Let’s go!

Programma van de Online Masterclass Creative Concepting

Online sessie 1

  • Iedereen heeft creativiteit in zich, jij ook. Waarom heb ik creative concepting nodig en wat is het verschil tussen een idee en een concept?
  • De eerste stap: geen concept zonder sterke visie. Waar komen we vandaan, waar gaat de wereld naar toe. Wat is eigenlijk jouw persoonlijke visie?
  • Must: gebruik je zintuigen, je hebt ze niet voor niets. Ze zijn nuttig, doen een appel op ons gevoel dus zet ze in om je concept te versterken.
  • Kern is king: waarom is het woord ‘waarom’ het allerbelangrijkste element van je concept. En wat is het antwoord?
  • Ga grondig te werk: geen goed concept zonder serieus onderzoek. Echt niets vergeten?

Online sessie 2

  • Haal kansen uit beperkingen. Zet de boel eens up side down en creëer een ander perspectief! Zo doe je dat.
  • Creatieve denktechnieken zoals mindmapping en scampering. En schrijf een fantasieverhaal in no time. Het nut? Geef ál je gedachten de ruimte.
  • Visual storytelling: een concept zonder beeldtaal is er niet. Wat doet het precies en hoe kan je het inzetten?
  • Verbreding, verdieping en conclusie. Wat was al die tijd al beschikbaar maar zag je over het hoofd. Gevonden? Zo vat je al je bevindingen samen in één goed onderbouwd concept-verhaal van maximaal 10 volzinnen.
  • Aan het einde van de masterclass krijg je een concreet stappenplan mee. Lets go!

Voor wie is de training Online Masterclass Creative Concepting bedoeld?

De Online Masterclass Creative Concepting is voor iedereen die op zoek is naar een oplossing van een brand-probleem en die leert omzetten tot innovatief concept. Loop je al jaren rond met een idee, zoek je naar een passende oplossing binnen je brand als eigenaar of zie je kansen als werknemer? Leer van je idee een concreet concept te maken op een creatieve manier.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze online masterclass krijg je ter voorbereiding een aantal video's, artikelen en opdrachten. Ook krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede online sessie geeft de trainer je een praktijkopdracht.

Trainingsdata

5
feb
Vr 5 feb & vr 12 feb 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr  5, vr 12 feb
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
7
apr
Wo 7 apr & wo 14 apr 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Wo  7, wo 14 apr
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
18
mei
Di 18 mei & di 25 mei 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Di 18, di 25 mei
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
5
jul
Ma 5 jul & ma 12 jul 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Ma  5, ma 12 jul
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
17
sep
Vr 17 sep & vr 24 sep 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 17, vr 24 sep
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
10
dec
Vr 10 dec & vr 17 dec 2021 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 10, vr 17 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
11
mrt
Vr 11 mrt & vr 18 mrt 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 11, vr 18 mrt
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
15
jul
Vr 15 jul & vr 22 jul 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 15, vr 22 jul
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
23
sep
Vr 23 sep & vr 30 sep 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 23, vr 30 sep
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie
16
dec
Vr 16 dec & vr 23 dec 2022 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 16, vr 23 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
595,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

26 oktober 2020 | Noortje Noy

3 tips van branding specialist Leila Mulder

Branding is mega-belangrijk. Met een sterk merk dat (online) opvalt, onderscheid je je. Branding-specialist Leila Mulder geef…

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.