Online Masterclass Contentmarketing

Content is een cruciaal onderdeel van online marketing en dé manier om klanten aan je merk te binden. Maar hoe ontwikkel je een creatieve contentstrategie, en hoe voer je die zo effectief mogelijk uit? Tijdens de Online Masterclass Contentmarketing leer je hoe je jouw doelgroep uitpluist: wie zijn ze en wat willen ze? Je ontdekt wat content goed en uniek maakt, hoe je het bij je doelgroep krijgt en hoe je het succes van je strategie meet.

Wat is contentmarketing?

Begrijpen naar welke informatie je doelgroep op zoek is, dat is volgens het Amerikaanse Content Marketing Institute de essentie van contentmarketing. Met die kennis kun je namelijk gericht relevante content aanbieden. Wat voor content dat dan is? Denk aan tutorialvideo’s, whitepapers en infographics. Deze verspreid je via een slimme mix van kanalen, zoals je website, e-mail en social media. Zo trek je de aandacht van je doelgroep en bind je ze aan je merk. Met als doel: effectieve, winstgevende acties.

Wat kun je na het volgen van de Online Masterclass Contentmarketing

  • Je kent de laatste ontwikkelingen op het gebied van contentmarketing.
  • Je kunt inschatten welke marketingdoelstellingen je kunt behalen met goede, unieke content.
  • Je weet hoe je een contentstrategie opstelt.
  • Je hebt een goed beeld van de informatiebehoefte van je doelgroepen.
  • Je weet hoe je jouw content het best kunt verspreiden onder je doelgroepen.
  • Je kunt het succes van je strategie meten met de juiste strategie.
  • Je snapt wat je moet doen om je contentstrategie te implementeren in je organisatie.

Wie is de trainer?

Emily Mattaka

Emily is communicatiespecialist met passie voor het vak. Ze werkt al jaren als contentmarketeer en copywriter – in het Nederlands én Engels. Ook heeft ze haar eigen bedrijf: Rebel Content. Met die ervaring op zak leert ze ondernemers graag om buiten de marketinglijntjes te kleuren en unieke, inspirerende onlineproposities te creëren.

Emily neemt uitgebreid de tijd voor haar cursisten. Persoonlijke ontwikkeling, actie en respect zijn vaste ingrediënten in haar trainingen. Vanuit die dynamiek neemt ze je mee in het bruisende bolwerk van contentmarketing. Met een duidelijke structuur, verrassende voorbeelden en praktische werkwijze zijn haar trainingen leerzaam en vernieuwend.

Programma van de Online Masterclass Contentmarketing

Online sessie 1 

  • Wat zijn de laatste ontwikkelingen in de wereld van contentmarketing?
  • Welke succesvolle contentstrategieën inspireren jou om je contentmarketing naar een hoger niveau te brengen?
  • Voor welk doel ga jij content gebruiken? Denk aan naamsbekendheid, branding, leadgeneratie, lead-nurturing en relatiemanagement.

Online sessie 2 

  • Welke persona’s gebruik je om jouw doelgroep te categoriseren? En welke informatiebehoeften hebben ze
  • Welke contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) gebruik je voor welke doelgroep en fase in de customer journey?

Voor wie is de training Online Masterclass Contentmarketing bedoeld?

De online masterclass is bedoeld voor professionals die zich bezighouden met marketing, communicatie, contentcreatie, media en de organisatie hiervan. Denk aan:

  • communicatiemedewerkers
  • brand owners
  • marketeers
  • (web)redacteuren.

Marketingkennis is handig, maar niet essentieel. Wel moet je een creatieve instelling hebben en nieuwsgierig zijn naar trends en ontwikkelingen binnen jouw branche.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze online masterclass krijg je ter voorbereiding een aantal video's, artikelen en opdrachten. Ook krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede online sessie geeft de trainer je een praktijkopdracht.

Trainingsdata

4
sep
Vr 4 sep & ma 7 sep 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr  4, ma  7 sep
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie
11
dec
Vr 11 dec & ma 14 dec 2020 Van 13:30 tot 16:30 in Online Vr 11, ma 14 dec
Van 13:30 tot 16:30
Online
389,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.