Training Marketing Datacollectie en -Analyse

Data driven marketing is ‘the name of the game’. Een campagne evalueer je niet meer op gevoel, maar op basis van harde cijfers - hoeveel heeft ‘ie nou eigenlijk opgeleverd? In de tweedaagse training Marketing datacollectie en -analyse, ontdek je hoe je een meetplan maakt dat echt iets over je campagnes zegt. Daarbij gebruik je het 5-driver-groeimodel. Je leert onder andere hoe je je database optimaliseert, zodat je er meer inzichten uithaalt over je doelgroepen, campagnes en conversies.

Datacollectie en -analyse, hoe doe je dat?

Data verzamelen en analyseren kan met allerlei tools, maar Google Analytics is wel de populairste. Daarom besteden we hier in de training veel aandacht aan. Maar we behandelen ook Google Tag Manager en andere databasetools. De eerste stap is kijken: hoe gedragen bezoekers zich op je site, waar komen ze vandaan, hoe zoeken ze en waar converteren ze (of haken ze af)? Met die informatie kun je je website verbeteren en gerichte campagnes opstarten. Het enige wat je nodig hebt om aan de slag te gaan, is een Google Analytics-account dat gekoppeld is aan je website.

Wat kun je na het volgen van de training Marketing Datacollectie en -Analyse

  • Je weet waar je data kunt vinden die voor jou relevant is
  • Je weet wat data betekent: wat zegt al die informatie nou eigenlijk?
  • Je kunt werken volgens een meetplan en drivers inzetten om gericht te groeien
  • Je kunt marketingkeuzes maken op basis van jouw data
  • Je weet hoe je blijft controleren of je met genoeg goede data werkt

Wie is de trainer?

Als senior online marketeer bij Fosby weet Martijn Drijver alles over webanalytics, leadgeneratie en conversie-optimalisatie. Complexe materie soms, die hij kundig weet te vertalen naar heldere inzichten en praktische oefeningen. Zijn trainingen zijn diepgaand, persoonlijk en toepasbaar: na afloop kun je direct zelf aan de slag. Opvallend: Martijn is gek op gadgets, vooral als ze iets met internet of things te maken hebben.

Programma van de training Marketing Datacollectie en -Analyse

Dag 1
College 1

Het 5-driver-groeimodel: een raamwerk om te groeien

  • De groeidrivers voor jouw organisatie in kaart brengen
  • Heb je alle data beschikbaar om het model te gebruiken?
Doelstellingen vertalen naar meetbare KPI's
  • KPI’s zijn ook ‘maar’ indicatoren. Hoe zorg je dat je je (bedrijfs)doelstellingen niet verwart met je KPI's?
  • Een meetplan opstellen. Weet wat je meet, en zorg dat het klopt.
College 2
Datacollectie met Google Analytics. Verzamel data uit verschillende kanalen:
  • E-commerce
  • E-mail
  • Social media
  • Advertentiekanalen
  • Cross-device
  • Cross-channel
  • CRM-data
  • On- en offline data samenbrengen
Dag 2
College 1
Data-integratie met Google Tag Manager als centrale hub:
  • Waar breng je data bij elkaar?
  • Hoe distribueer je data van jouw online platformen met Google Tag Manager?
College 2
Analyse met Google Analytics. Maak nuttige en slimme analyses door data goed te interpreteren. Je kijkt onder andere naar:
  • Conversie
  • Paginawaarde
  • Doelgroepsegmentatie
  • Traffic/Acquisitie
  • Navigatie
  • Funnels
  • Interacties
  • Paginasnelheid
  • Multi-channeltrechters
  • Toeschrijving/Attributie
  • (Customer) Lifetime Value
Ontwikkelingen en trends
  • Hoe komt het dat de rol van data engineers en data scientists belangrijker wordt?
  • Waarom worden forecasting en predictive analytics belangrijker?
  • Hoe zorg jij dat je toekomstproof blijft?

Trainingsdata

27
jul
Ma 27 jul & ma 3 aug 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 27, ma  3 aug
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
14
sep
Ma 14 sept & ma 21 sept 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 14, ma 21 sep
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
23
okt
Vr 23 okt & vr 30 okt 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 23, vr 30 okt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
11
feb
Do 11 feb & do 18 feb 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do 11, do 18 feb
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
6
apr
Di 6 apr & di 13 apr 2020 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Di  6, di 13 apr
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
28
mei
Vr 28 mei & vr 4 jun 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 28, vr  4 jun
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
26
jul
Ma 26 jul & ma 2 aug 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 26, ma  2 aug
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
20
sep
Ma 20 sept & ma 27 sept 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 20, ma 27 sep
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
4
nov
Do 4 nov & do 11 nov 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Do  4, do 11 nov
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie
13
dec
Ma 13 dec & ma 20 dec 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 13, ma 20 dec
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
1.125,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Data Driven Marketeer

Goed voorbereid op jouw future job als data driven marketeer.

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.