Training Marketing Datacollectie en -Analyse

Data driven marketing is ‘the name of the game’. Een campagne evalueer je niet meer op gevoel, maar op basis van harde cijfers - hoeveel heeft ‘ie nou eigenlijk opgeleverd? In de tweedaagse training Marketing datacollectie en -analyse, ontdek je hoe je een meetplan maakt dat echt iets over je campagnes zegt. Daarbij gebruik je het 5-driver-groeimodel. Je leert onder andere hoe je je database optimaliseert, zodat je er meer inzichten uithaalt over je doelgroepen, campagnes en conversies.

Datacollectie en -analyse, hoe doe je dat?

Data verzamelen en analyseren kan met allerlei tools, maar Google Analytics is wel de populairste. Daarom besteden we hier in de training veel aandacht aan. Maar we behandelen ook Google Tag Manager en andere databasetools. De eerste stap is kijken: hoe gedragen bezoekers zich op je site, waar komen ze vandaan, hoe zoeken ze en waar converteren ze (of haken ze af)? Met die informatie kun je je website verbeteren en gerichte campagnes opstarten. Het enige wat je nodig hebt om aan de slag te gaan, is een Google Analytics-account dat gekoppeld is aan je website.

Wat kun je na het volgen van de training Marketing Datacollectie en -Analyse

  • Je weet waar je data kunt vinden die voor jou relevant is
  • Je weet wat data betekent: wat zegt al die informatie nou eigenlijk?
  • Je kunt werken volgens een meetplan en drivers inzetten om gericht te groeien
  • Je kunt marketingkeuzes maken op basis van jouw data
  • Je weet hoe je blijft controleren of je met genoeg goede data werkt

Programma van de training Marketing Datacollectie en -Analyse

Dag 1
College 1

Het 5-driver-groeimodel: een raamwerk om te groeien

  • De groeidrivers voor jouw organisatie in kaart brengen
  • Heb je alle data beschikbaar om het model te gebruiken?
Doelstellingen vertalen naar meetbare KPI's
  • KPI’s zijn ook ‘maar’ indicatoren. Hoe zorg je dat je je (bedrijfs)doelstellingen niet verwart met je KPI's?
  • Een meetplan opstellen. Weet wat je meet, en zorg dat het klopt.
College 2
Datacollectie met Google Analytics. Verzamel data uit verschillende kanalen:
  • E-commerce
  • E-mail
  • Social media
  • Advertentiekanalen
  • Cross-device
  • Cross-channel
  • CRM-data
  • On- en offline data samenbrengen
Dag 2
College 3
Data-integratie met Google Tag Manager als centrale hub:
  • Waar breng je data bij elkaar?
  • Hoe distribueer je data van jouw online platformen met Google Tag Manager?
College 4
Analyse met Google Analytics. Maak nuttige en slimme analyses door data goed te interpreteren. Je kijkt onder andere naar:
  • Conversie
  • Paginawaarde
  • Doelgroepsegmentatie
  • Traffic/Acquisitie
  • Navigatie
  • Funnels
  • Interacties
  • Paginasnelheid
  • Multi-channeltrechters
  • Toeschrijving/Attributie
  • (Customer) Lifetime Value
Ontwikkelingen en trends
  • Hoe komt het dat de rol van data engineers en data scientists belangrijker wordt?
  • Waarom worden forecasting en predictive analytics belangrijker?
  • Hoe zorg jij dat je toekomstproof blijft?

Voor wie is de training Marketing Datacollectie en -Analyse bedoeld?

De training is bedoeld voor marketeers, managers en ondernemers die beseffen dat data een sleutelrol speelt in marketing. Wil jij beter gefundeerde marketingbeslissingen nemen en weet je nog niet goed hoe je hier praktisch invulling aan geeft? Dan is deze training echt een aanrader.

Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?

Al onze trainingen en opleidingen zijn als maatwerk beschikbaar. Lees meer over onze in-company oplossingen

Trainingsdata

7
jul
Wo 7 jul 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo  7 jul
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
595,-
Neem optie
4
okt
Ma 4 okt 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma  4 okt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
595,-
Neem optie
8
dec
Wo 8 dec 2021 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo  8 dec
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
595,-
Neem optie
2
feb
Wo 2 feb 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Wo  2 feb
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
595,-
Neem optie
21
mrt
Ma 21 mrt 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 21 mrt
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
595,-
Neem optie
9
mei
Ma 9 mei 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma  9 mei
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
595,-
Neem optie
20
jun
Ma 20 jun 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Ma 20 jun
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
595,-
Neem optie
23
aug
Di 23 aug 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Di 23 aug
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
595,-
Neem optie
25
nov
Vr 25 nov 2022 Van 10:00 tot 16:45 in Utrecht Vr 25 nov
Van 10:00 tot 16:45
Utrecht
 
595,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Data Driven Marketeer

Goed voorbereid op jouw future job als data driven marketeer.

€20,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.