Training Marketing Datacollectie en -Analyse
Data driven marketing is ‘the name of the game’. Een campagne evalueer je niet meer op gevoel, maar op basis van harde cijfers - hoeveel heeft ‘ie nou eigenlijk opgeleverd? In de tweedaagse training Marketing datacollectie en -analyse, ontdek je hoe je een meetplan maakt dat echt iets over je campagnes zegt. Daarbij gebruik je het 5-driver-groeimodel. Je leert onder andere hoe je je database optimaliseert, zodat je er meer inzichten uithaalt over je doelgroepen, campagnes en conversies.
Datacollectie en -analyse, hoe doe je dat?
Data verzamelen en analyseren kan met allerlei tools, maar Google Analytics is wel de populairste. Daarom besteden we hier in de training veel aandacht aan. Maar we behandelen ook Google Tag Manager en andere databasetools. De eerste stap is kijken: hoe gedragen bezoekers zich op je site, waar komen ze vandaan, hoe zoeken ze en waar converteren ze (of haken ze af)? Met die informatie kun je je website verbeteren en gerichte campagnes opstarten. Het enige wat je nodig hebt om aan de slag te gaan, is een Google Analytics-account dat gekoppeld is aan je website.
Wat kun je na het volgen van de training Marketing Datacollectie en -Analyse
- Je weet waar je data kunt vinden die voor jou relevant is
- Je weet wat data betekent: wat zegt al die informatie nou eigenlijk?
- Je kunt werken volgens een meetplan en drivers inzetten om gericht te groeien
- Je kunt marketingkeuzes maken op basis van jouw data
- Je weet hoe je blijft controleren of je met genoeg goede data werkt
Programma van de training Marketing Datacollectie en -Analyse
Het 5-driver-groeimodel: een raamwerk om te groeien
- De groeidrivers voor jouw organisatie in kaart brengen
- Heb je alle data beschikbaar om het model te gebruiken?
- KPI’s zijn ook ‘maar’ indicatoren. Hoe zorg je dat je je (bedrijfs)doelstellingen niet verwart met je KPI's?
- Een meetplan opstellen. Weet wat je meet, en zorg dat het klopt.
- E-commerce
- Social media
- Advertentiekanalen
- Cross-device
- Cross-channel
- CRM-data
- On- en offline data samenbrengen
- Waar breng je data bij elkaar?
- Hoe distribueer je data van jouw online platformen met Google Tag Manager?
- Conversie
- Paginawaarde
- Doelgroepsegmentatie
- Traffic/Acquisitie
- Navigatie
- Funnels
- Interacties
- Paginasnelheid
- Multi-channeltrechters
- Toeschrijving/Attributie
- (Customer) Lifetime Value
- Hoe komt het dat de rol van data engineers en data scientists belangrijker wordt?
- Waarom worden forecasting en predictive analytics belangrijker?
- Hoe zorg jij dat je toekomstproof blijft?
Voor wie is de training Marketing Datacollectie en -Analyse bedoeld?
De training is bedoeld voor marketeers, managers en ondernemers die beseffen dat data een sleutelrol speelt in marketing. Wil jij beter gefundeerde marketingbeslissingen nemen en weet je nog niet goed hoe je hier praktisch invulling aan geeft? Dan is deze training echt een aanrader.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Trainingsdata
mrt
apr
jul
okt
dec
feb
mrt
mei
jun
aug
nov