Training Instagram en Insta-stories
Goede kans dat je Instagram al gebruikt om bijzondere gebeurtenissen uit je leven te delen. Dat doen inmiddels al meer dan vijf miljoen (vaak jonge) Nederlanders. Instagram is hip, hot and happening, ook zakelijk. Influencers als Noor de Groot (@queenofjetlags, 700.000 volgers) en merken als G-Star RAW (@gstarraw, 600.000 volgers) hebben een enorme fan base opgebouwd. Maar hoe bereik je zelf een wow-factor?
Wat is Instagram en Insta-stories?
Instagram bestaat eigenlijk uit twee werelden: enerzijds de klassieke feed met - soms nogal gelikte - foto’s en filmpjes, anderzijds de vluchtige, vaak informele Insta-stories. In deze training leer je beide werelden beter kennen en toepassen vanuit een zakelijk perspectief.
Hierbij dienen vier vragen als rode draad:
- Hoe zet je Instagram en Insta-stories doelgericht in?
- Hoe maak je effectieve en onderscheidende content?
- Hoe krijg je meer likes, volgers en engagement?
- Wat zijn de beste tools?
Reken op een inspirerende mix van strategie, tips & tricks, aansprekende praktijkvoorbeelden en praktische oefeningen.
Wat kun je na het volgen van de training Instagram en Insta-stories
In deze training leer je Instagram en Insta-stories zakelijk in te zetten. Na afloop kun je:
- Instagram en Insta-stories strategisch inzetten voor je organisatie, merk of als zelfstandig ondernemer.
- Werken met rubrieken en formats voor je Instagram-fotofeed.
- Diverse technieken inzetten om je bereik te vergroten en je community uit te bouwen.
- Diverse apps en tools gebruiken om pakkende content te maken.
- Insta-stories zakelijk inzetten.
- Werken met concepten en formats voor Insta-stories.
Wie is de trainer?
Paulus Veltman - Social Media en Storytelling
Paulus is een internationale keynotespeaker, trainer en consultant. Hij vertelt met passie over nieuwe technologie en online media en specialiseert zich in online storytelling en de beeldexplosie. Cursisten omschrijven Paulus steevast als ervaren en enthousiast. Opvallend aan een training van Paulus is zijn persoonlijke aanpak; als cursist weet je zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt.
Programma van de training Instagram en Insta-stories
College 1
- Instagram, maar wel met een plan. Je leert hoe je het platform strategisch inzet door
je doelgroep helder voor ogen te krijgen en content te maken waar die doelgroep blij
van wordt. Je leert ook om structuur aan te brengen met rubrieken en formats. - Een Instagram-community opbouwen, hoe doe je dat? Hoe krijg je meer likes, meer
volgers en meer interactie? We bespreken krachtige hulpmiddelen, zoals een slimme
hashtagstrategie, locatietags en engagement-gerichte content. - Contentcreatie in de praktijk (eerste deel). Content is king, maar hoe maak je nu die
perfecte foto of video? Je gaat zelf oefenen en maakt kennis met de beste apps en tools.
College 2
- Stories zijn anders. Je leert wat de verschillen met “gewone” content zijn en hoe je
stories maakt. Ook de verschillen tussen stories op Instagram, Facebook en
Snapchat komen aan de orde. - Een boeiend visueel verhaal vertellen, hoe doe je dat? Je maakt kennis met enkele
belangrijke principes van visual storytelling. Vervolgens ga je aan de slag met
concepten en formats voor Insta-stories. - Contentcreatie in de praktijk (tweede deel). De beste apps en tools om je te helpen
bij het maken van pakkende stories.
Voor wie is de training Instagram en Insta-stories bedoeld?
De training Instagram en Insta-stories is bedoeld voor iedereen die de zakelijke mogelijkheden van het platform (beter) wil leren benutten. Je weet al een beetje hoe Instagram werkt. Je bent bijvoorbeeld marketeer, communicatieprofessional, socialmediamanager, webredacteur, contentmanager, brandmanager, journalist, persvoorlichter, zelfstandig ondernemer, grafisch ontwerper of eigenaar van een webshop.
Is deze training ook beschikbaar als maatwerk?
Trainingsdata
mrt
mei
jul
sep
nov
feb
jun
okt
dec