Innovation Summerschool

Blijven innoveren is de enige manier om relevant te blijven in de markt. Zeker nu nieuwe technologieën elkaar snel opvolgen, technisch alles mogelijk is en klanten verwachten dat je in het tempo meegaat. Hiervoor heb je niet alleen kennis van nieuwe technologieën nodig, maar moet je ook weten hoe je kansrijke ideeën genereert én uitvoert. In de Innovation Summerschool leer je in 5 dagen tools en technieken kennen om diensten en producten te ontwikkelen waar mensen echt op zitten te wachten. Je basis? Design thinking en agile scrum.

Wat kun je na het volgen van de Innovation Summerschool

  • Je kent het verschil tussen design thinking, agile, scrum, lean en lean startup
  • Je kunt de design thinking-methode toepassen in je eigen praktijk
  • Je kunt onderzoekstechnieken toepassen om klanten beter te begrijpen
  • Je kent creatieve technieken om nieuwe concepten te genereren en waardevolle ideeën te selecteren en door te ontwikkelen
  • Je kunt een tastbaar prototype ontwikkelen in de vorm van een website, app of promo-video
  • Je weet hoe je een agileproces inricht voor jouw organisatie
  • Je hebt een hele set handige scrumtools op zak
  • Je kunt de resultaten van je agile proces meten en evalueren
  • Je kunt innovatieve producten en diensten ontwikkelen, valideren en pitchen

Wie is de trainer?

Tijdens de Innovation Summerschool krijg je les van twee toptrainers:

 

 

 

 

 

 

 

 

Fieke Sluijs
Fieke werkt als zelfstandig grafisch ontwerper en heeft meer dan tien jaar ervaring als docent Experience Design en Design Thinking. Daarnaast is ze actief als Learning Experience Designer en heeft ze innovatieve onderwijsprogramma's opgezet, onder andere bij de faculteit Creative Business van Hogeschool Inholland en de Universiteit Utrecht. Ze omschrijft zichzelf als een 'gedreven en enthousiaste vakidioot'. Ze daagt cursisten uit om mijlenver buiten hun comfortzone creatieve doorbraken te forceren.

 

Mahanaïm Singadji
Mahanaïm Singadji is een agile native. Al in 1998 werkte hij met lean en agile marketing. Inmiddels is hij gecertificeerd scrummaster, product owner én scaled agile framework 4.5 certified agilist.

Mahanaïm is een enthousiaste, gedreven trainer. Met humor en veel persoonlijke aandacht weet hij altijd een agile-passie aan te wakkeren bij zijn cursisten. Wanneer hij geen trainingen geeft, werkt hij als marketingcommunicatie-adviseur en -manager bij bedrijven en overheden. Hij schreef onder andere de Stijlgids Overheidswebsites.

Leuk om te weten: Mahanaïm houdt van kunst – met een kleine en grote K. Je kunt hem tegen het lijf lopen bij ballet- en operavoorstellingen, maar ook in de bioscoop of op een designfestival. Verder is hij dol op natuur en buitensport, en trekt hij graag door Finland en Canada.

Programma van de Innovation Summerschool

Dag 1 en 2: Design Thinking

Design thinking is een methode en mindset om routinematig innovatieve oplossingen te ontwikkelen die echt waardevol zijn voor klanten. Design thinking kent vijf stappen:

  1. Empathie. Wat zijn de angsten, frustraties, wensen en dromen van je klant of eindgebruiker?
  2. Definitie. Wat is nou echt het probleem of je uitdaging?
  3. Ideeën. Op welke manieren kunnen we het probleem oplossen?
  4. Prototype. Hoe komt de oplossing eruit te zien?
  5. Testen. Werkt de oplossing ook echt?

Dag 3 en 4: Agile Scrum

Agile en scrum worden vaak in één adem genoemd, maar ze betekenen niet hetzelfde. Agile is de filosofie, scrum is het meest gebruikte framework om het gedachtegoed in de praktijk te brengen. Agile en scrum hebben allebei hetzelfde doel: zo snel en efficiënt mogelijk waarde creëren. Om dat voor elkaar te krijgen, werken multidisciplinaire teams in korte iteraties (‘sprints’) aan een Minimum Viable Product (MVP): een eerste, werkende versie van een product of dienst. Door feedback te verzamelen, maken de teams het MVP vervolgens steeds beter.

Dag 5: Een gevalideerd concept pitchen

Op de laatste dag van de Summerschool rond je de casus af waar je de hele week aan hebt gewerkt met een validatie. Ook pitch je je resultaat aan andere deelnemers.

Trainingsdata

26
jul
Ma 26 jul, di 27 jul, wo 28 jul, do 29 jul & vr 30 jul 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Ma 26, di 27, wo 28, do 29, vr 30 jul
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
3.195,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

26 oktober 2020 | Noortje Noy

3 tips van branding specialist Leila Mulder

Branding is mega-belangrijk. Met een sterk merk dat (online) opvalt, onderscheid je je. Branding-specialist Leila Mulder geef…

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.