Google Summerschool

Wil je alles, maar dan ook echt alles weten van Google? En dan niet alleen de theorie, maar ook hoe het in de praktijk allemaal werkt? Dan is de Google Summerschool perfect voor jou! Aan de hand van opdrachten en voorbeelden leer je Google van A tot Z kennen. Je ontdekt hoe je een website optimaliseert om de zoekmachine te domineren, vindt met Google Ads nieuwe klanten en monitort je inspanningen in Google Analytics. Na afloop kun je jezelf Google-specialist noemen. 

Wat kun je na het volgen van de Google Summerschool

  • Je kunt in Google Analytics relevante data vinden en analyseren. 
  • Je weet hoe je je customer journey onder de loep neemt. Via welke verkeersbronnen komen bezoekers op je site: organisch, betaald of via display?
  • Je kunt bezoekersgedrag analyseren: hoe navigeren ze op je site?
  • Je kent manieren om je website beter vindbaar maken, bijvoorbeeld met SEO-optimalisatie en linkbuilding.  
  • Je kunt vanuit een concept een campagne én afzonderlijke advertenties opzetten.
  • Je kent verschillende biedstrategieën en kunt ze toepassen. 
  • Je kunt campagnes analyseren en optimaliseren om conversie te verhogen. 
  • Je weet hoe je de resultaten van je online inspanningen meetbaar maakt.

Wie is de trainer?

Tijdens de Innovation Summerschool krijg je les van twee toptrainers:

Jeroen de Koning

Jeroen is senior online marketeer, managing director bij Fosby Digital Agency én Google-connaisseur. Alsof dat nog niet genoeg is, geeft hij ook al twaalf jaar trainingen. Dat doet hij vanuit enthousiasme voor zijn vak en nieuwsgierigheid naar de vragen en ambities van cursisten. Bij Competence Factory staat hij bij verschillende Google-trainingen voor de groep. In zijn vrije tijd vind je Jeroen op de tennisbaan, z’n mountainbike óf achter een schaakbord.

Martijn Drijver

Als senior online marketeer bij Fosby weet Martijn alles over webanalytics, leadgeneratie en conversie-optimalisatie. Complexe materie soms, die hij kundig weet te vertalen naar heldere inzichten en praktische oefeningen. Zijn trainingen zijn diepgaand, persoonlijk en toepasbaar: na afloop kun je direct zelf aan de slag. Opvallend: Martijn is gek op gadgets, vooral als ze iets met internet of things te maken hebben.

Programma van de Google Summerschool

Dag 1 en 2: Analytics en SEO
Wat gebeurt er eigenlijk op je site? Waar komen je bezoekers vandaan, welke pagina's bezoeken ze, hoe lang blijven ze hangen en waar haken ze af? Google Analytics helpt je deze vragen te beantwoorden. Je ontdekt de kracht (en valkuilen) van je eigen site, en leert je klanten beter kennen. Ook ga je aan de slag met een eigen roadmap voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) om de ranking van je website te verbeteren. Je maakt kennis met verschillende SEO-tools en ontdekt welke factoren de zichtbaarheid van je website bepalen.

Dag 3 en 4: Google Ads
In het tweede deel van deze Summerschool zet je een complete Google Ads-campagne op. Je richt je account in, bepaalt je doelstellingen en budget en kiest de juiste biedstrategie. Ook leer je hoe je de resultaten van je campagne analyseert als ‘ie eenmaal draait. Welke opties heb je om bij te sturen? Je nieuwe Ads-skills zijn toepasbaar op Google Search, Google Display, Google Shopping én YouTube.

Dag 5: Je eigen SEO optimaliseren en online campagne opzetten Jeroen en Martijn
Op dag 5 maak je onder begeleiding van onze experts je eigen onlinecampagne en SEO-optimalisatie af. Je presenteert je roadmap en het resultaat aan de andere cursisten.

Trainingsdata

26
jul
Ma 26 jul, di 27 jul, wo 28 jul, do 29 jul & vr 30 jul 2021 Van 10:00 tot 17:00 in Utrecht Ma 26, di 27, wo 28, do 29, vr 30 jul
Van 10:00 tot 17:00
Utrecht
3.195,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.