Meet the trainer: Marieke Pijler
Gepubliceerd op: 13 juli 2018 | Geschreven door: Noortje Noy
Marieke Pijler is onderneemster in hart en nieren. Haar bedrijf Brand Density verzorgt de online marketing en branding voor verschillende start-ups en gevestigde merken. Marieke heeft een MBA in Marketing- en Supply Chain Management en is een enorme geek als het gaat om de laatste marketingontwikkelingen. Die deelt ze overigens graag tijdens haar trainingen: Online marketingstrategie, Contentcreatie voor social media en Persuasive copywriting!
Met ervaring als marketingstrateeg bij mediabedrijven, brandmanager bij TED en programmamanager in de TV en video-industrie, is Marieke met haar slechts 29 lentes al een doorgewinterde contentprofessional. Sinds 2016 is zij bovendien directeur eigenaar van Brand Density B.V, een online marketingcommunicatie- en branding agency, van waaruit ze een aantal nieuwe labels gaat groeien.
Marieke Pijler
Bij Competence Factory geeft Marieke verschillende trainingen, waaronder Online marketingstrategie, Contentcreatie voor social media enPersuasive copywriting. Ze heeft een enorme passie voor haar vak en dat uit zich tijdens trainingen in de energie waarmee ze haar visie en kennis overbrengt. Die is aanstekelijk en maakt dat je als cursist zin krijgen om je marketingpotentie te laten gelden in de praktijk.
Ze heeft verder een hele praktische insteek. Het succes van een training wordt in haar beleving bepaald door het resultaat wat een cursist boekt: is iemand écht aan de slag gegaan binnen en na een training? Marieke wordt gelukkig van de e-mails en LinkedIn-berichten die ze in de weken na een training ontvangt. Dat zijn vaak berichten waarin cursisten vertellen welke stappen en sprongen ze gemaakt hebben, variërend van een succesvolle campagne tot een carrièrestap. Ze geeft cursisten dan ook altijd handvatten mee om het in de praktijk écht zelf te kunnen doen. Eerder ga je bij Marieke niet naar huis!
Energiek, bevlogen en met humor. Ik zie de potentie van ieder individu in het marketing- en communicatieveld en geef daarin graag advies. Ik ben verder vrij direct, of beter gezegd: 'to the point'. De cursisten verwachten veel van mij, maar ik heb natuurlijk ook een zekere verwachting van de cursisten; wie het verschil wil maken in dit vak moet voorzien zijn van een flinke dosis discipline en welwillendheid om 'een leven lang te leren'.
