1. DE GROEI VAN VOICE SEARCH

De manier waarop mensen online zoeken is aan het veranderen. Steeds vaker zoeken mensen met behulp van voice search. In 2016 werd al twintig procent van de mobiele zoekopdrachten ingesproken. Dit betekent dat je op een andere manier de content op je website moet optimaliseren. Het gebruik van longtail-zoektermen op je website wordt nog belangrijker, net als het gebruik van spreektaal.

2. AAN DE SLAG MET FEATURED SNIPPETS

Steeds vaker zien we het verschijnen in Google: featured snippets. Je zoekt iets en uitgelicht in een blok bovenaan de pagina geeft Google direct een antwoord op je vraag of de informatie waar je waarschijnlijk naar op zoek bent. Soms zelfs met een afbeelding erbij. Deze informatie komt niet van Google zelf, maar meestal van een website uit de top 5 van de organische zoekresultaten. Het voordeel van de featured snippet is dat Google vaak een samenvatting geeft en de kans groot is dat iemand doorklikt om hierover meer te lezen. Dit kan de CTR en jouw naamsbekendheid dus een flinke boost geven.

3. GO MOBILE: ACCELERATED MOBILE PAGES (AMP)

Een Accelerated Mobile Page is simpel gezegd een razendsnelle variant van een mobiele pagina. Deze zijn bedoeld om de gebruikerservaring op mobiele apparaten nog meer te verbeteren. Hoe sneller een pagina laadt, hoe kleiner de kans dat je bezoekers kwijtraakt. Ook al heeft AMP niet direct invloed op de rankings, het heeft het wel degelijk effect op kliks, impressies en gebruikerservaring, welke wel weer invloed hebben op SEO.

4. OPTIMALISEER DE USER EXPERIENCE

SEO stopt niet bij het zorgen van het goed vindbaar maken van je website in een zoekmachine. Google wordt steeds beter in het meten van de gebruikerservaring en heeft het inmiddels wel duidelijk gemaakt dat dit invloed heeft op de rankings. Zoekmachines kijken namelijk verder dan gebruikers puur de informatie te geven waar ze naar op zoek zijn. Ze verzamelen ook data om het gedrag van gebruikers te begrijpen. Zo kunnen zoekmachines beter bepalen welke informatie wel of niet relevant is voor de gebruikers.

5. ARTIFICIAL INTELLIGENCE

Al langere tijd maken zoekmachines gebruik van artificial intelligence en machine learning. Dit heeft invloed op de manier waarop zoekresultaten worden gerangschikt. Zo wordt Google Rankbrain ook steeds verder ontwikkeld. Dit is het artificial intelligence systeem dat Google helpt om zoekopdrachten beter te begrijpen. Door de groei van big data en het feit dat Google Rankbrain een zelflerend systeem is, kunnen we op dit gebied nog veel ontwikkelingen verwachten.
Bron: C)Solutions 
 Meer leren over SEO? Schrijf je in voor een van onze SEO-trainingen!

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is what you pay

What you see is
what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 10-trainingen gaan altijd door

Top 10-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.



Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

    Wachtwoord vergeten?