User centred design, ofwel UCD is tegenwoordig een veel gebruikte kreet. Waar staat dit dan voor? User centered design is niet meer dan erkennen dat het nodig is om vanuit de klant te kijken om meer rendement te halen uit je website of applicatie.


Hoe doe je dat,
user centred design

Om de gedragingen van de gebruikers te analyseren ga je de persona’s vaststellen die je nodig hebt voor het design van je website of app. Ook hier komen de principes van UX-design weer om de hoek kijken, User eXperience design, waar je vooral bezig bent om de gebruikersbehoefte te vertalen naar goede functionaliteiten in je website en of app. User centered design zorgt ervoor dat de functionaliteiten, features en het design gezamenlijk ervoor zorgen dat je de verwachtingen van de gebruikers waarmaakt.

 

Usability in het kader van user centered design

In de cursus Usability leer je hoe je gebruik van je bezoekers kunt onderzoeken. Hoe doe je dat, welke tools kun je daarvoor inzetten? Waar wordt op geklikt? Analyseer waar men eerst, of het langst naar kijkt op je site door middel van eye tracking.

Een funnel analyse kan ook deel uitmaken van het onderzoek. Alles staat in het teken van het vergroten van het gemak en het verhogen van de conversie ratio van de website of app. User centred design past daarom ook goed bij de training Conversie optimalisatie, waarin je ook werkt aan het verhogen van het rendement van je site door conversie optimalisatie technieken in te zetten.

 

User centered design; let op het gebruik van je bezoekers

Zoals je hierboven constant ziet, het gaat allemaal over het gedrag van jouw bezoekers. Hoe beter je dat gedrag in kaart brengt en aan de wensen voldoet, hoe beter je website of app zal scoren op het gebied van user centred design.

Het is echt heel belangrijk om dit onderwerp een vaste plaats te geven in je workflow en er altijd aandacht aan te besteden, alleen een mooi plaatje maken werkt niet meer. UCD, user centered design / user centred design staat voorop bij het creëren van gebruikersvriendelijke applicaties.

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Praktijkgerichte trainingen

Je leert het snelst door te doen. Daarom geven we geen hoorcolleges, maar zetten we je aan het werk. Aan de hand van prikkelende opdrachten en praktijkcases doe je inzichten op die je direct kunt toepassen. Ook krijg je de ruimte om je eigen vragen te stellen. Zo ga je gegarandeerd naar huis met kennis waar je echt iets aan hebt.

Inspirerende locatie

Uit welke richting je ook komt, onze trainingslocatie is makkelijk te bereiken. We zitten pal naast Utrecht Centraal, met om de hoek een parkeergarage. De trainingsruimtes zijn licht, kleurrijk en voorzien van handige faciliteiten - zoals whitewalls voor een brainstorm. Zo stimuleren we concentratie, creativiteit en samenwerking.

Voor elk budget

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporatie, maar ook freelancers, ondernemers en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Boek je slim (heel vroeg, of juist last minute), dan betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

CF-community

Volg je een training, dan ben je automatisch lid van de CF-community. Daarmee krijg je toegang tot mooie evenementen, zoals gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse trip naar het Google-hoofdkantoor in Dublin. Ook krijg je 50% korting op alle In a Day-events, zoals Growth hacking in a day en Design thinking in a day.