Opleiding Facebook-specialist

Facebook bestaat inmiddels alweer vijftien jaar, maar is nog steeds het populairste sociale netwerk ter wereld. In Nederland hebben zo'n 10 miljoen mensen een Facebook-account, waarvan er 8 miljoen regelmatig inloggen. Reden te meer dus om Facebook serieus te nemen in je marketingstrategie. Tijdens de driedaagse opleiding Facebook expert bedenk je een creatief concept dat je implementeert met organische posts en via advertising. 

Social media: van strategie naar uitvoering
Tijdens deze training heb je de mogelijkheid om een resultaatgerichte social mediastrategie op te stellen of aan een eigen campagne of case te werken. Ook ga je actief aan de slag met opdrachten die je helpen om jouw social mediadoelen te behalen. Na afloop ben je in staat om anderen te adviseren over het zakelijk gebruik van social media.

Facebook Marketing
Leer tijdens de cursus Facebook Marketing je naamsbekendheid vergroten, bouw een netwerk op en communiceer direct met (potentiële) klanten. Leer over de zaken die zorgen voor meer betrokkenheid. Pas Facebook succesvol toe in je marketing- of communicatiestrategie met behulp van je eigen concept!

Facebook Adverteren
Daarnaast is Facebook Adverteren in korte tijd razend populair geworden en vormt daarmee een geduchte concurrent voor Google Adwords. Terwijl het organische bereik via likes, bedrijfspagina's en bijvoorbeeld events steeds verder daalt, blijkt het juist via Facebook Advertising steeds beter mogelijk om heel gericht de juiste doelgroep op de juiste manier te bereiken, tegen relatief lage kosten. Ideaal als snelstart voor jouw kansrijke concept!

Programma van de opleiding Facebook-specialist

Facebook en Instagram marketingstrategie

College 1

  • Recente ontwikkelingen: het laatste nieuws over het algoritme en nieuwe mogelijkheden met Facebook-marketing
  • Pagina’s, groepen en events: wanneer zet je wat in?
  • Organische posts versus Facebook-advertising: wat is het verschil?
  • Hoe werkt doelgroepen-targeting op Facebook?
  • Chatbots en Messenger-marketing: wat kun je ermee?
  • Facebook-stories en het samenspel met Instagram

College 2

  • Aan de hand van een case maak je een stappenplan voor je Facebook-marketingstrategie
  • Je stelt SMART-doelen op voor je Facebook-marketingstrategie
  • Je creëert een contentstrategie voor Facebook: een samenspel tussen Facebook en je website
  • Engaging content: met welke terugkerende formats bind je volgers aan je merk?
  • Plannen en posten: FAQ's en handige tools
  • Facebookstatistieken lezen, begrijpen en inzetten voor betere conversie

 

Facebook en Instagram advertising level I (basis)

College 1

  • We bespreken de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen Facebook en Instagram
  • Je maakt kennis met basisprincipes: algoritme, biedingen, kosten
  • Je formuleert een eigen case waarvoor je een Facebook advertising-campagne gaat uitwerken
  • Advertentie-account instellen
  • Verschillende plaatsen en typen ads
  • Doelen en doelgroepen bepalen
  • Budget bepalen: hoe bereken je wat een klik of view waard is?
  • Conversie meten: wat bepaalt het succes van jouw advertenties?

College 2

  • We bekijken een aantal succesvolle praktijkcases
  • Je ontdekt hoe neuromarketing en de 'koopknop' tot een effectievere campagne leiden
  • Low-budget en slimme campagnetips voor killer Facebook Ads
  • Je werkt je Facebook advertising-campagne verder uit en stelt een advertentie op
  • Je krijgt de ruimte om vragen te stellen over jouw Facebook advertising-campagne

 

Facebook en Instagram advertising level II (gevorderd)

College 1

  • Adverteren via Facebook en Instagram - trends en ontwikkelingen
  • Business-to-business en business-to consumer cases: succesvolle (en minder succesvolle) campagnevoorbeelden
  • De sales-funnel: meer bereik, leads of omzet?
  • De Facebook pixel en conversies meten
  • Resultaat/ROI drastisch vergroten met A/B testen

College 2

  • Conversiemeting: Facebook vs. Google Analytics
  • Werken met UTM-tags in Google Analytics
  • Producten promoten via de catalogus
  • Maak je eigen doelgroepen; Custom audiences en Look-a-like audiences
  • Analyse van jouw advertentieaccount: wat gaat goed, wat kan beter, waarom maak je bepaalde keuzes?

Voor wie is de opleiding Facebook-specialist bedoeld?

Deze cursus Facebook Expert is geschikt voor iedereen die op een effectieve en strategische manier Facebook vanuit een concept wil inzetten om op de juiste manier marketingacties te verrichten en te adverteren. Voor het goed kunnen volgen deze training moet je over een Facebook pagina én een Facebook advertentie account beschikken.

De cursus is met name geschikt voor marketeers, pr- en communicatieadviseurs, content managers, ondernemers, CEO's, managers, e-commerce managers. Ook voor ondersteunend personeel dat professioneel namens de organisatie actief is op Facebook, zoals klantenservice-medewerkers, is deze cursus aan te raden.

Welke software heb ik nodig?

Je beheert een Facebook pagina én een Facebook advertentie account met in ieder geval een minimaal budget.

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Blog

donderdag 13 juni

Volgend jaar écht aan de slag met WhatsApp Advertising

Marketeers opgelet! WhatsApp Advertising komt eraan. Vanaf 2020 kun je door middel van advertenties in de WhatsApp status ee…

vrijdag 31 mei

Hoe meet je de resultaten van je social media strategie?

Stel strategische doelen op, maak ze SMART en meet je resultaten. Met deze combinatie maak jij jouw strategie tot een succes.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.