Blog

Voorkom het verlies van Google Analytics data met dataweergaven

25 maart 2019 | Marit Vervaart

Veel bedrijven filteren hun Google Analytics data. Dat is slim, want op die manier blijft je data schoon. Je kunt met filters bijvoorbeeld intern verkeer en spam uitsluiten. Wat veel bedrijven alleen niet doen is een backup regelen. Dat is dan weer niet zo slim, want gefilterd is gefilterd. Als je een fout maakt kun je de verloren data niet meer terughalen. Maar hoe moet het dan wel?


Breng je merk tot leven met online storytelling

20 maart 2019 | Marit Vervaart

Ons hele leven zijn we bezig met het vertellen van verhalen. In de kring op de basisschool, na het weekend op het werk of aan je kind voor het slapen gaan. Maar wat nou als je dit inzet als marketingtool voor jouw bedrijf of merk? Door het vertellen van persoonlijke verhalen laat je jouw doelgroep een connectie met jouw merk maken op een sympathieke en authentieke manier. Zo bouw je loyale volgers op en breng jij jouw merk tot leven.


Google Ads trends 2019

11 maart 2019 | Marit Vervaart

Als adverteerder op Google Ads heb je het niet makkelijk. Ten eerste blijft Google zijn advertentieplatform continu updaten. Sinds de overgang van Google Adwords naar Google Ads zijn er bijvoorbeeld allerlei features bijgekomen. Bovendien blijft ook de markt niet hetzelfde. Consumenten hebben andere verwachtingen en gebruiken andere apparaten dan een aantal jaar geleden. Wil je succesvol adverteren, dan zul je als adverteerder op de hoogte moeten blijven van die ontwikkelingen. Lees dus snel dé…


De voordelen van een social media kalender

28 februari 2019 | Marit Vervaart

We kunnen niet meer zonder, social media houdt ons een groot gedeelte van de dag bezig. En hier liggen kansen, voor jou en voor je bedrijf! Maar welk medium moet je gebruiken en welke berichten plaats je waar? Zie jij ook door de bomen het bos niet meer? Maak dan eens een social media kalender. Wat dat je op gaat leveren gaan we je nu vertellen.


Agile marketing: zo werk je effectief aan resultaat

21 februari 2019 | Marit Vervaart

Wil jij voor jouw bedrijf zo snel en efficiënt mogelijk waarde creëren? Agile Marketing is een effectieve en snel groeiende manier om dit te bereiken. Met Agile Marketing leer je nog beter inspelen op de veranderende wensen van jouw klanten. Jij snapt precies wat de waarde van jouw bedrijf is voor je doelgroep en daarmee verbeter je al jouw marketinguitingen.


Leads genereren met marketing automation

14 februari 2019 | Marit Vervaart

Een voorspelbaar proces om leads te genereren, wat ook nog eens doorloopt zonder dat jij er actief mee bezig bent… klinkt als een droom toch? Door de opkomst van marketing automation kun je deze droom ook écht gaan waarmaken. Marketing automation helpt je namelijk om jouw doelgroep content te laten zien waar ze precies op dat moment behoefte aan hebben. Zo ontvangen ze enkel content die aansluit op hun persoonlijk profiel en online zoekgedrag. En dat allemaal geautomatiseerd, zonder dat je er…


Vacature Veelzijdig Office Manager

07 februari 2019 | Sanne Lichtendahl

Utrecht Centrum, parttime 28 uur per week. 

Ben jij een energiek, slim en betrouwbaar en houd jij van afwisseling en verantwoordelijkheid? Houd jij van een innovatieve snelgroeiende omgeving waar geen dag hetzelfde is, waar jij een spilfunctie hebt en het draait om mensen en het structuren van een groeiende organisatie? Lees dan verder!


Het belang van zoekintentie voor SEO

07 februari 2019 | Marit Vervaart

Als iemand een zoekopdracht invoert in Google wil diegene daar iets mee bereiken. Waarom voert de gebruiker die zoekopdracht in? Het antwoord op deze vraag noemen we de zoekintentie. Natuurlijk kunnen verschillende gebruikers een andere zoekintentie hebben, terwijl ze toch dezelfde zoekopdracht gebruiken. Meestal overheerst er echter één zoekintentie. Als jouw content daar perfect op inspeelt heeft dat effect op je rankings in Google. Hoe dat werkt vertellen we je in dit artikel.


Content first design: start met de boodschap

04 februari 2019 | Marit Vervaart

Een goed design versterkt je boodschap. Het stuurt de aandacht van de lezer, wekt emotie op en verheldert. Toch wordt een design vaak opgeleverd vol met ‘lorum ipsum’. Van die boodschap is weinig terug te zien, totdat na oplevering de daadwerkelijke content in het design wordt geplaatst. Gek eigenlijk... dat is alsof je een verpakking uitkiest, voor je weet wat voor cadeau je erin gaat stoppen. Steeds meer bedrijven stappen daarom over op content first design.


Competence Factory breidt uit in Utrecht

18 januari 2019 | Sanne Lichtendahl

Let op: vanaf januari 2019 zijn alle trainingen van Competence Factory in Utrecht, op onze eigen locatie en 100 % dochter  Space to Create. Daar hebben we maar liefst elf nieuwe, inspirerende ruimtes voor onze cursisten. Nu kunnen we garanderen dat onze top 30-trainingen altijd doorgaan. De locaties in Amsterdam en Rotterdam blijven beschikbaar voor incompany-trainingen.


Meer nieuws

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 20-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.