Blog

Content first design: start met de boodschap

Een goed design versterkt je boodschap. Het stuurt de aandacht van de lezer, wekt emotie op en verheldert. Toch wordt een design vaak opgeleverd vol met ‘lorum ipsum’. Van die boodschap is weinig terug te zien, totdat na oplevering de daadwerkelijke content in het design wordt geplaatst. Gek eigenlijk... dat is alsof je een verpakking uitkiest, voor je weet wat voor cadeau je erin gaat stoppen. Steeds meer bedrijven stappen daarom over op content first design.


Inloopavond - Werken bij Competence Factory en Space to Create

Ben je op zoek naar een ondernemende job als Vestigingsmanager of (Junior) Accountmanager, en heb je affiniteit met onlinemarketingtrainingen? Kom dan op donderdag 14 februari naar onze inloopavond. Voor Competence Factory én onze nieuwe tak Space to Create zoeken we namelijk twee gedreven professionals. We leren je graag kennen!


Competence Factory breidt uit in Utrecht

Let op: vanaf januari 2019 zijn alle trainingen van Competence Factory in Utrecht, op onze locatie Space to Create. Daar hebben we vijf nieuwe, inspirerende ruimtes ingericht. Nu kunnen we garanderen dat onze top 30-trainingen altijd doorgaan. De locaties in Amsterdam en Rotterdam blijven beschikbaar voor incompany-trainingen.


Zo start je in 4 stappen met UX Design

Online succesvol word je niet zomaar. Je hebt er een sterke strategie voor nodig, waarin design een cruciale factor is. Waar begin je als je meer uit je website of app wilt halen? En hoe zet je design strategisch in zodat je klant van een optimale beleving geniet? Onze docent Ruben Olislagers werkt al sinds 1997 als Interaction Designer en neemt je mee in de eerste 4 stappen van het User Experience (UX) proces.


UX Trainer aan het woord: Ruben Olislagers

Ruben Olislagers is een van onze meest ervaren trainers op het gebied van UX Design. Hij werkt al sinds 1997 als interaction designer en meer dan 18 jaar als trainer. Bij Competence Factory geeft hij onder andere Webdesign, UX Design, Usability en de UX-tools Sketch App & InVision. Vanuit zijn ontwerpbureau Design al dente maakt hij nog steeds interaction en visual designs. Zijn combinatie van lesgeven en ondernemen is voor cursisten van grote meerwaarde. Omdat Ruben de trends en ontwi…


Zo krijg je jouw medewerkers aan het bloggen

Je weet dat zakelijk bloggen een heleboel kan opleveren, maar je medewerkers aan het bloggen krijgen… dat is een lastig verhaal. Herkenbaar? Je bent zeker niet de enige. We zien het vaak: medewerkers hebben er geen zin in, weten niet waarover ze moeten schrijven, ze hebben het te druk of vergeten het gewoonweg. In het begin wil het meestal nog wel lukken, maar na een tijdje verdwijnt de blogspirit en komen er soms maandenlang geen blogs online. Wil jij serieus met zakelijk bloggen aan de slag?…


Zo creëer je een gebruiksvriendelijke menustructuur

Kunnen jouw bezoekers vinden wat ze zoeken? De navigatie op je website is superbelangrijk. Bezoekers die voor hen belangrijke informatie niet kunnen vinden gaan namelijk eerder weg zonder te converteren. Zonde! Toch zien we dat er vaak veel te weinig aandacht aan de menustructuur van websites wordt besteed. Met onlogische, verwarrende menu’s tot gevolg. In dit artikel vertellen we je wat jij kunt doen om je menustructuur zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.


Zo creëer je een succesvolle Instagram strategie

Instagram de wereld van #fitgirls en #influencers? Zeker niet! Inmiddels heeft Instagram alleen in Nederland al meer dan 2,1 miljoen dagelijkse gebruikers, en meer dan 70% van de bedrijven heeft inmiddels een Instagram account. Ook met jouw bedrijf kun je Instagram inzetten voor het vergroten van je bereik, genereren van naamsbekendheid of voor het tonen van jouw portfolio. Maar hoe zet jij jouw Instagram strategie zo in dat het naadloos aansluit op je marketing en branding?


Dit is Fieke

Twintig vragen aan onze creatieve duizendpoot Fieke Sluijs; lead trainer van de Digital Design School.


Je netwerk vergroten: zo doe je dat

De mooiste kansen komen vaak via je netwerk op je pad. Een kruiwagen, een goed woordje, een mooie aanbeveling… die doen wonderen! Een goed, groot netwerk is dus superwaardevol. Maar netwerken, dat vinden veel mensen moeilijk en eng. Toch hoeft het echt niet zo lastig te zijn om jouw netwerk te vergroten. Je hoeft er ook geen ultieme salestijger voor te zijn. In dit artikel laten we je zien op welke manieren jij jouw netwerk kunt vergroten. Er zit er vast één tussen die bij jou past.


Meer nieuws

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Praktijkgerichte trainingen

Je leert het snelst door te doen. Daarom geven we geen hoorcolleges, maar zetten we je aan het werk. Aan de hand van prikkelende opdrachten en praktijkcases doe je inzichten op die je direct kunt toepassen. Ook krijg je de ruimte om je eigen vragen te stellen. Zo ga je gegarandeerd naar huis met kennis waar je echt iets aan hebt.

Inspirerende locatie

Uit welke richting je ook komt, onze trainingslocatie is makkelijk te bereiken. We zitten pal naast Utrecht Centraal, met om de hoek een parkeergarage. De trainingsruimtes zijn licht, kleurrijk en voorzien van handige faciliteiten - zoals whitewalls voor een brainstorm. Zo stimuleren we concentratie, creativiteit en samenwerking.

Voor elk budget

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporatie, maar ook freelancers, ondernemers en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Boek je slim (heel vroeg, of juist last minute), dan betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

CF-community

Volg je een training, dan ben je automatisch lid van de CF-community. Daarmee krijg je toegang tot mooie evenementen, zoals gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse trip naar het Google-hoofdkantoor in Dublin. Ook krijg je 50% korting op alle In a Day-events, zoals Growth hacking in a day en Design thinking in a day.