Blog

Design Thinking Factory: de highlights en de party pics

02 december 2019 | Sanne Lichtendahl

Elk kwartaal openen wij onze factory-deuren voor ons netwerk van online marketeers, digital managers, innovators, creatieven, webdevelopers en UX designers. Afgelopen donderdag stond in het teken van Design Thinking en innovatie. Met ruim 150 bezoekers waren we weer uitverkocht. Geen saaie presentaties deze avond, maar 5 actieve werksessies waarin de bezoekers aan de slag gingen met hun eigen innovatiekracht. Wát een energie en positieve reacties! Hier de highlights van de avond, en de party pi…


Meer leren over ‘future jobs’? Volg ons op Adformatie

02 december 2019 | Minke Havelaar

Wat voor werk doe jij in 2030, en hoe ziet je baan er dan uit? Dat technologie ons werk ingrijpend heeft veranderd, is een feit. En dat die transformatie nog wel even doorzet, weten we ook zeker. De komende maanden blikken we vooruit op de toekomst van werk. Dat doen we samen met Adformatie, waar we als contentpartner kennis en inzichten over ‘future jobs’ gaan delen. Lees je mee?


Oei, Google heeft een nieuw algoritme. Wat verandert er met BERT?

25 november 2019 | Sanne Lichtendahl

Misschien heb je het al gehoord: Google heeft z’n zoekalgoritme geüpdated. En flink ook, zo’n 10 procent van de zoekresultaten wordt erdoor beïnvloed. Da’s veel. Moet je nu alles op je website aanpassen om vindbaar te blijven? Nee hoor, zo heftig is het nu ook weer niet. We zetten kort voor je op een rij wat er verandert nu BERT de baas in zoekland is. En wat jij kunt doen om online up-to-date te blijven. 


Zo begin je 2020 met een heldere innovatiestrategie

21 november 2019 | Sanne Lichtendahl

 

Heb jij al een innovatiestrategie voor 2020? Misschien ben je er nog niet mee bezig. Toch is het goed om na te denken over de richting waarin je wilt vernieuwen. Daarmee zorg je namelijk dat je in de markt relevant blijft. Volgend jaar, en daarna. 


Vacature: Word jij onze Accountmanager B2B?

18 november 2019 | Minke Havelaar

Wil je deel uit te maken van het team achter één van de leukste en snelst groeiende opleidingsinstituten van Nederland? Heb je een Bachelor in Commerciële economie, Marketing of Communicatie en enige jaren werkervaring? We zijn op zoek naar een enthousiaste Accountmanager voor onze incompany (B2B) trainingen en opleidingen. Ben jij dat? Lees dan verder!


Performance marketing in de toekomst: minder uitvoering, meer strategie

01 november 2019 | Noortje Noy

Hoe ziet de toekomst van performance marketing eruit? Best een interessante vraag, want steeds meer taken binnen het vak worden geautomatiseerd. Zo hoef je dankzij de nieuwste Smart Bidding-technologie van Google eigenlijk nooit meer handmatig te bieden op advertenties. Dat doet het algoritme voor je. Kunnen alle performance marketeers dus op sabbatical? Nou, nee. Er moet nog wel iemand overblijven die de regie voert. 


Data driven marketeer: laat je niet gek maken!

29 oktober 2019 | Noortje Noy

Hou je vast: volgens het World Economic Forum hebben we in 2020 wereldwijd 44 zettabyte aan digitale data geproduceerd. Dat is 40 keer meer data dan dat er sterren zijn in het voor ons zichtbare heelal. Natuurlijk is maar een fractie daarvan bruikbaar voor marketing. Toch kun je als marketeer overweldigd raken door de hoeveelheid data die je kunt verzamelen. Het potentieel is gigantisch, maar welke data is nou waardevol? En wat kun je er het beste mee doen? Het antwoord op die vraag is even eenv…


Opleidingsbudget over? Competence Factory verhoogt het!

25 oktober 2019 | Minke Havelaar

Het jaar loopt af. Voor veel afdelingen geldt dat ze in een nieuw jaar hetzelfde bedrag aan opleidingsbudget krijgen, als ze in het vorige jaar hebben opgemaakt. Wil je dat je team ook volgend jaar weer genoeg trainingen kan volgen? Dan is het slim om die opleidingspot nu op te maken :) Wij zien jullie natuurlijk graag bij ons over de vloer voor een future proof training op het gebied van online marketing, creative business, (web)design, of UX. Daarom verhogen we je budget tot 33%, afhankelijk …


3 dingen om je in te verdiepen als je videocontent maakt

21 oktober 2019 | Noortje Noy

Af en toe kom je er een tegen: zo’n video die leuk geprobeerd is, maar niet uit de verf komt. Iemand staat voor een wandje te praten, de camera wiebelt, de kleuren zijn flets, het geluid is hol. Beetje Bredase Stadspartij, zeg maar. Als professional wil je natuurlijk niet zó voor de dag komen. Toch is een goede video maken makkelijker gezegd dan gedaan. Hoewel er veel programma’s bestaan waarmee je je filmpjes naar een hoger niveau edit, is de grootste winst nog altijd te halen bij de basis…


‘Future Jobs’-campagne. Wat doe jij in 2025?

08 oktober 2019 | Minke Havelaar

‘Het is vrijdag. 10 maart 2025. Je bent Augmented Reality Designer. Je salaris? 90K per jaar.’ Zo begint een van de drie radiospots van Competence Factory die sinds deze maand op Sublime FM te horen zijn. De commercials horen bij onze ‘Future Jobs’-campagne die we de komende maanden uitrollen. Hierin nemen we je mee naar de toekomst, waarin nieuwe banen zijn ontstaan op het snijvlak van tech, strategie en creatie.


Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 20-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.