Collega en social media snob Minke volgde vandaag de training LinkedIn-advertising.

"Let's practice what we preach", hoor ik mezelf vaak zeggen, en van binnen cringe ik dan een beetje om het cliché. Maar bij een opleidingsinstituut werken en dan zelf ook af en toe een training volgen is natuurlijk een no-brainer.

LinkedIn advertising blog

Onder dat mom volgde ik vandaag de training LinkedIn-advertising. Een training die ik zelf heb bedacht en waarvoor ik de trainer heb geworven. Confirmation bias alom dus, maar eerlijk is eerlijk: Tineke Zwart is echt een topper en ze wist zelfs mij in al m'n been there - taught that nog te verrassen en tot nieuwe inzichten te brengen. Ik noem een paar dingen:

  • Op LinkedIn heb je potentieel een gigantisch organisch bereik, wanneer je vanuit jezelf (persoonlijk profiel) post. Zelf bereikt Tineke gemiddeld tussen de 5 en 25K per update. Kijk dus verder dan je bedrijfspagina en schrijf bijvoorbeeld posts voor je medewerkers.
  • LinkedIn advertising is duur. Je betaalt min. € 10 per dag. Waar een lead op Facebook gemiddeld € 2 kost, betaal je op LinkedIn vaak € 10 per lead. Dit was dus vooral een waarschuwing.
  • Vergeet nooit het menselijke aspect: een selfie kan best (waarvan akte), en vertel verhalen over mensen - collega’s, klanten. Geen stockfoto’s!
  • Wees consistent, dit geeft je volgers vertrouwen. Als een bedrijf committed is op social media, is het ook committed naar klanten, zo is de redenatie. Post dus regelmatig, niet excessief wanneer de inspiratie toeslaat om vervolgens weer een maand AWOL te zijn (schuldig).
  • Organische post die goed scoort? 'Boost' deze update, voor extra bereik. Het is blijkbaar een boodschap die zowel je volgers als het algoritme leuk vinden. Je bent dan minder kwijt dan aan een advertentie die je van 0 begint.

Ik heb een nogal drukke werkagenda, dus als ik een hele dag in training zit wil ik dat het me wat meer oplevert dan alleen kennis. Dat zat wel goed: aan het eind van deze training had ik 16 concrete content formats in 6 categorieën, 2 draaiende advertising campaigns en dit artikel.

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 20-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.