1. Meer mogelijkheden voor automatisering

In Google Ads heb je tegenwoordig steeds meer mogelijkheden voor automatisering. Met Smart Campaigns kun je jouw ads, biedingen en plaatsingen automatisch laten optimaliseren. Ook is het mogelijk om binnen normale campagnes tests te draaien met verschillende titels, descriptions en display paths door middel van Ads Variations.

2. Het draaien van ads is duurder

Steeds meer bedrijven maken gebruik van Google Ads. Dat betekent dat de concurrentie steeds groter wordt, waardoor de prijzen per klik stijgen. Voor sommige zoekwoorden zijn de kosten per klik (CPC) in vier jaar tijd verdubbeld of zelfs verdrievoudigd.

euro-coins-currency-money-106152

3. Kwaliteit wordt beloond

Google is constant bezig met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van hun zoekmachine. Resultaten die de wensen van de zoeker het beste bedienen worden dus beloond met hogere posities en een lagere CPC. Om te bepalen of het resultaat aansluit op de zoekintentie kijkt Google naar user signals. Er wordt bijvoorbeeld gekeken naar het aantal mensen dat op een resultaat klikt en daarna snel weer terug navigeert naar de Google resultaten. Dat laat zien dat de landingspagina niet aansluit op waar de gebruiker naar op zoek was.

4. Meer aandacht voor segmentatie

Deze trend borduurt voort op de vorige. De aansluiting van je advertenties op de zoekintentie van je doelgroep wordt steeds belangrijker. Daarom is er tegenwoordig veel aandacht voor segmentatie. Het gebruik van doelgroepen is in 2019 net zo belangrijk als het gebruik van zoekwoorden. Door data te verzamelen over je verschillende doelgroepen en specifieke campagnes te creëren die perfect op hun wensen aansluiten kun je jouw resultaten sterk verbeteren. Niet alleen verbetert dit de resultaten op je website zelf, ook je rankings en CPC zullen verbeteren doordat Google deze goede gebruikerservaring beloont.

5. Langere zoektermen

Door de opkomst van voice search en het verbeterde algoritme van Google voeren gebruikers langere zoekopdrachten in. Daar kun jij in jouw Google Ads strategie mooi gebruik van maken. Adverteer dus niet alleen op brede zoektermen, maar zet ook in op complete vragen. Je kunt deze vragen zelfs al (deels) in je advertentie beantwoorden.

pexels-photo-1072851

6. Je krijgt meer ruimte voor tekst in je ads

Je kunt sinds kort gebruik maken van een derde titel en een tweede beschrijving in je advertenties. Er is dus veel meer ruimte beschikbaar om jouw boodschap over te brengen. Meer mogelijkheden om op de vraag van de zoeker in te spelen!

7. Meer opties voor online to offline

Veel adverteerders behalen goede resultaten met Local Google Ads campagnes. Niet alleen voor online aankopen, maar ook voor offline aankopen. Veel mensen doen namelijk online research, maar bezoeken daarna ook nog een fysieke winkel. Google helpt adverteerders hierop in te spelen door mogelijkheden aan de advertenties toe te voegen. Zo kun je de voorraad van een artikel bij een lokale winkel al in je advertentie laten zien.

8. Meer noodzaak voor professionals

Al deze opties zijn heel fijn, want ze maken je ads effectiever. Wel wordt het platform steeds complexer voor minder ervaren gebruikers. Het inschakelen van een gespecialiseerd bureau of een Google Ads expert is daarom zeker geen overbodige luxe.

Leren hoe je de beste resultaten behaalt met jouw Google Ads? Meld je dan aan voor één van onze trainingen over Google Ads!

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Praktijkgerichte trainingen

Je leert het snelst door te doen. Daarom geven we geen hoorcolleges, maar zetten we je aan het werk. Aan de hand van prikkelende opdrachten en praktijkcases doe je inzichten op die je direct kunt toepassen. Ook krijg je de ruimte om je eigen vragen te stellen. Zo ga je gegarandeerd naar huis met kennis waar je echt iets aan hebt.

Inspirerende locatie

Uit welke richting je ook komt, onze trainingslocatie is makkelijk te bereiken. We zitten pal naast Utrecht Centraal, met om de hoek een parkeergarage. De trainingsruimtes zijn licht, kleurrijk en voorzien van handige faciliteiten - zoals whitewalls voor een brainstorm. Zo stimuleren we concentratie, creativiteit en samenwerking.

Voor elk budget

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporatie, maar ook freelancers, ondernemers en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Boek je slim (heel vroeg, of juist last minute), dan betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

CF-community

Volg je een training, dan ben je automatisch lid van de CF-community. Daarmee krijg je toegang tot mooie evenementen, zoals gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse trip naar het Google-hoofdkantoor in Dublin. Ook krijg je 50% korting op alle In a Day-events, zoals Growth hacking in a day en Design thinking in a day.