1. Meer mogelijkheden voor automatisering

In Google Ads heb je tegenwoordig steeds meer mogelijkheden voor automatisering. Met Smart Campaigns kun je jouw ads, biedingen en plaatsingen automatisch laten optimaliseren. Ook is het mogelijk om binnen normale campagnes tests te draaien met verschillende titels, descriptions en display paths door middel van Ads Variations.

2. Het draaien van ads is duurder

Steeds meer bedrijven maken gebruik van Google Ads. Dat betekent dat de concurrentie steeds groter wordt, waardoor de prijzen per klik stijgen. Voor sommige zoekwoorden zijn de kosten per klik (CPC) in vier jaar tijd verdubbeld of zelfs verdrievoudigd.

euro-coins-currency-money-106152

3. Kwaliteit wordt beloond

Google is constant bezig met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van hun zoekmachine. Resultaten die de wensen van de zoeker het beste bedienen worden dus beloond met hogere posities en een lagere CPC. Om te bepalen of het resultaat aansluit op de zoekintentie kijkt Google naar user signals. Er wordt bijvoorbeeld gekeken naar het aantal mensen dat op een resultaat klikt en daarna snel weer terug navigeert naar de Google resultaten. Dat laat zien dat de landingspagina niet aansluit op waar de gebruiker naar op zoek was.

4. Meer aandacht voor segmentatie

Deze trend borduurt voort op de vorige. De aansluiting van je advertenties op de zoekintentie van je doelgroep wordt steeds belangrijker. Daarom is er tegenwoordig veel aandacht voor segmentatie. Het gebruik van doelgroepen is in 2019 net zo belangrijk als het gebruik van zoekwoorden. Door data te verzamelen over je verschillende doelgroepen en specifieke campagnes te creëren die perfect op hun wensen aansluiten kun je jouw resultaten sterk verbeteren. Niet alleen verbetert dit de resultaten op je website zelf, ook je rankings en CPC zullen verbeteren doordat Google deze goede gebruikerservaring beloont.

5. Langere zoektermen

Door de opkomst van voice search en het verbeterde algoritme van Google voeren gebruikers langere zoekopdrachten in. Daar kun jij in jouw Google Ads strategie mooi gebruik van maken. Adverteer dus niet alleen op brede zoektermen, maar zet ook in op complete vragen. Je kunt deze vragen zelfs al (deels) in je advertentie beantwoorden.

pexels-photo-1072851

6. Je krijgt meer ruimte voor tekst in je ads

Je kunt sinds kort gebruik maken van een derde titel en een tweede beschrijving in je advertenties. Er is dus veel meer ruimte beschikbaar om jouw boodschap over te brengen. Meer mogelijkheden om op de vraag van de zoeker in te spelen!

7. Meer opties voor online to offline

Veel adverteerders behalen goede resultaten met Local Google Ads campagnes. Niet alleen voor online aankopen, maar ook voor offline aankopen. Veel mensen doen namelijk online research, maar bezoeken daarna ook nog een fysieke winkel. Google helpt adverteerders hierop in te spelen door mogelijkheden aan de advertenties toe te voegen. Zo kun je de voorraad van een artikel bij een lokale winkel al in je advertentie laten zien.

8. Meer noodzaak voor professionals

Al deze opties zijn heel fijn, want ze maken je ads effectiever. Wel wordt het platform steeds complexer voor minder ervaren gebruikers. Het inschakelen van een gespecialiseerd bureau of een Google Ads expert is daarom zeker geen overbodige luxe.

Leren hoe je de beste resultaten behaalt met jouw Google Ads? Meld je dan aan voor één van onze trainingen over Google Ads!

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Daarom kies je Competence Factory

What you see is what you pay

Je betaalt gewoon de prijs die je op de website ziet. Nooit bijkomende kosten.

Transparant over locatie

Trainingen zijn altijd in Utrecht, pal naast het Centraal Station.

Les in creatieve spaces

Voel je thuis en leef je uit. Teken je ideeën gerust uit op de white walls.

Top 20-trainingen gaan altijd door

Lekker snel starten, en je wordt nooit omgeboekt naar een andere dag.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.