Chris Out

Wat is growth hacking?

Bij het woord ‘hacken’ denk je misschien aan schimmige acties op internet. Maar feitelijk betekent het niets anders dan ‘de zwakke plek in het systeem vinden’. Bij growth hacking verbeter je je product of dienst door de zwakke plekken in jouw systeem aan te pakken. Je leert van de fouten die je maakt en past steeds verbeteringen toe. Zo realiseer je substantiële groei voor je bedrijf.  

 

Hacks in de praktijk

In 2014 richtte Chris Out het bedrijf Rockboost op, het eerste growth hacking-bureau van Nederland. Inmiddels heeft Rockboost 20 medewerkers en staat Chris regelmatig op internationale podia om te vertellen over zijn expertise: snelle groei afdwingen. Zijn collega’s komen allemaal uit de praktijk en worden intern opgeleid, zodat ze op termijn zelf ook trainer kunnen worden. Rockboost brengt niet alleen hacks in kaart, maar implementeert ze ook binnen organisaties. Chris: ‘Stel je voor dat een klant het aantal orders wil verdubbelen van 1.000 naar 2.000. Wij zorgen ervoor dat medewerkers tools en hacks gaan toepassen om dit voor elkaar te krijgen.’

 

Growth hacking, #hoedan?

‘Veel bedrijven zijn opgedeeld in silo’s: productontwikkeling, marketing en sales werken apart van elkaar. Daarbij wordt het perspectief van de klant genegeerd. En dat is misschien wel de grootste fout die een organisatie kan maken,’ zegt Chris. ‘Groei begint bij een extreem goed product, waarvan je de prestaties continu meet en verbetert. Nieuwe technieken, zoals marketing automation, ondersteunen dit en helpen je de juiste doelgroepen te bereiken. Oude marketing is passé; grote campagnes ontwikkelen en dan maar zien wat het oplevert, is niet meer van deze tijd. Meten is het devies!’

Ook leren growth hacken? Schrijf je in voor de tweedaagse opleiding Growth hacking, of Growth hacking in a day.

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Praktijkgerichte trainingen

Je leert het snelst door te doen. Daarom geven we geen hoorcolleges, maar zetten we je aan het werk. Aan de hand van prikkelende opdrachten en praktijkcases doe je inzichten op die je direct kunt toepassen. Ook krijg je de ruimte om je eigen vragen te stellen. Zo ga je gegarandeerd naar huis met kennis waar je echt iets aan hebt.

Inspirerende locatie

Uit welke richting je ook komt, onze trainingslocatie is makkelijk te bereiken. We zitten pal naast Utrecht Centraal, met om de hoek een parkeergarage. De trainingsruimtes zijn licht, kleurrijk en voorzien van handige faciliteiten - zoals whitewalls voor een brainstorm. Zo stimuleren we concentratie, creativiteit en samenwerking.

Voor elk budget

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporatie, maar ook freelancers, ondernemers en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Boek je slim (heel vroeg, of juist last minute), dan betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

CF-community

Volg je een training, dan ben je automatisch lid van de CF-community. Daarmee krijg je toegang tot mooie evenementen, zoals gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse trip naar het Google-hoofdkantoor in Dublin. Ook krijg je 50% korting op alle In a Day-events, zoals Growth hacking in a day en Design thinking in a day.