Het zorgt voor overzicht

Met de populariteit van social media is de keuze uit platformen enorm gegroeid. Als bedrijf is het logisch dat je jezelf op zoveel mogelijk plekken onder de aandacht wilt brengen, maar is dat ook effectief? Denk eerst eens goed na over het doel en de doelgroep van jouw content. Welke platformen zijn hiervoor het meest geschikt? Zorg ervoor dat je voor elk platform een duidelijke strategie hebt. Start vervolgens met het creëren van je social media kalender. Maak onderscheid tussen de verschillende platformen, zodat je in één oogopslag ziet wat er op de planning staat.

Sta open voor nieuwe ideeën

Op het moment dat de chaos is weggetrokken en er overzicht ontstaat, is er ook ruimte voor het bedenken van nieuwe ideeën. Met een social media kalender kijk je meerdere maanden vooruit. Je dwingt jezelf daarmee om te brainstormen over onderwerpen die je in de toekomst gaat publiceren. Laat die creativiteit maar komen! Probeer eens iets nieuws en test verschillende posts uit. Welke werkt beter, de foto of de video? Ga daar dan verder mee experimenteren. We zien per dag ontzettend veel op social media, hoe springt jouw bericht er tussenuit?

Stress

Je voorkomt last minute stress met duidelijke deadlines

Omdat je van te voren al nadenkt over de content die je gaat plaatsen voorkom je met een social media kalender een hoop stress. Als collega’s op het laatste moment vragen of er nog iets op één van de kanalen geplaatst kan worden, val jij terug op de social media kalender. De kalender geeft houvast zodat je precies weet wat er wanneer online moet komen. Ook creëer je deadlines. Doordat je iets hebt om naartoe te werken voelt het extra lekker als je die post uiteindelijk hebt geplaatst. Dit is een goede manier om jezelf of je medewerkers te motiveren!

Werk efficiënter en bespaar tijd

Doordat je van te voren al weet welke content je moet creëren kun je dit op een veel efficiëntere manier aanpakken. Merk je tijdens het schrijven van een blog dat je in een flow zit? Kijk dan eens op de kalender of er meerdere blogs op de planning staan. Maak gebruik van die flow en schrijf twee of drie blogs in één keer. Staan er voor de komende maand vijf video’s op planning? Neem ze dan in één keer op. Dit scheelt een hoop tijd, in verhouding met wanneer je alle video’s los opneemt.

tijd

Kies voor kwaliteit boven kwantiteit

Waar je voorheen nog even snel een bericht typte voor op Facebook of een vlug een foto maakte voor Instagram, heb je nu de tijd en ruimte om te zorgen dat de kwaliteit van je post altijd goed is. Zorg ervoor dat alles wat je online wilt plaatsen is gelezen door jou of door een collega. Ook als je de tekst zelf hebt geschreven. Op het moment dat je helemaal verzonken bent in het schrijven van een artikel vallen kleine foutjes je niet meer op. Ben dus niet bang om ook anderen naar je teksten te laten kijken. Samen zorg je ervoor dat de kwaliteit van je content altijd hoog is.

Blijf top of mind bij je doelgroep

Zorg voor consistentie met alles wat je via je kanalen publiceert. Dit gaat over kwaliteit, maar ook over de momenten waarop je een post plaatst. Jouw doelgroep raakt gewend aan een vast moment waarop zij jouw content kunnen zien.  Door die consistentie zorg je er dus voor dat je doelgroep terugkeert naar jouw kanalen en dat jij bij hen onder de aandacht blijft.

Wil je meer leren over de content waarmee je de kalender kunt vullen? Meld je dan aan voor de Training Contentcreatie voor social media!

 

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Praktijkgerichte trainingen

Je leert het snelst door te doen. Daarom geven we geen hoorcolleges, maar zetten we je aan het werk. Aan de hand van prikkelende opdrachten en praktijkcases doe je inzichten op die je direct kunt toepassen. Ook krijg je de ruimte om je eigen vragen te stellen. Zo ga je gegarandeerd naar huis met kennis waar je echt iets aan hebt.

Inspirerende locatie

Uit welke richting je ook komt, onze trainingslocatie is makkelijk te bereiken. We zitten pal naast Utrecht Centraal, met om de hoek een parkeergarage. De trainingsruimtes zijn licht, kleurrijk en voorzien van handige faciliteiten - zoals whitewalls voor een brainstorm. Zo stimuleren we concentratie, creativiteit en samenwerking.

Voor elk budget

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporatie, maar ook freelancers, ondernemers en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Boek je slim (heel vroeg, of juist last minute), dan betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

CF-community

Volg je een training, dan ben je automatisch lid van de CF-community. Daarmee krijg je toegang tot mooie evenementen, zoals gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse trip naar het Google-hoofdkantoor in Dublin. Ook krijg je 50% korting op alle In a Day-events, zoals Growth hacking in a day en Design thinking in a day.