Training Webcare en communitymanagement

Webcare en community management zijn effectieve manieren om online de relatie met je doelgroep te verbeteren. Door met je 'community' in gesprek te gaan, adequaat op klachten te reageren en je merk op logische momenten in een discussie te laden, kun je klanten aan je binden - en zelfs omtoveren tot trouwe fans. Maar waar begin je? In de intensieve training Webcare en community management krijg je inzicht in de mogelijkheden, leer je de belangrijkste do's en don'ts en ontdek je hoe je community's in de strategie van je organisatie implementeert. 

Wat is webcare en communitymanagement?

Webcare en communitymanagement zijn manieren om handig om te gaan met online aandacht voor je merk. Door effectief in te haken op klachten of discussies op bijvoorbeeld fora, social media en consumentensites, versterk je de relatie met je doelgroep, voorkom je reputatieschade en bouw je aan een betere merkbeleving. Ook kun je communitymanagement inzetten om je doelgroep beter te leren kennen: welke onderwerpen houden je (potentiële) klanten bezig, waar lopen ze tegenaan en welke oplossing kun jij ze bieden?

Wat kun je na het volgen van de Training Webcare en communitymanagement

  • Je weet hoe je een webcare-service inricht
  • Je kent de tools en methodes waarmee je de reputatie van je merk kunt monitoren
  • Bij calamiteiten kun je effectief met je doelgroep communiceren
  • Je kent de belangrijkste ontwikkelingen in online storytelling en social media
  • Je weet hoe je intern draagvlak voor webcare en communitymanagement creëert

 

Programma van de training Webcare en communitymanagement

College 1

  • Webcare: hoe richt je een optimale online dienstverlening in?
  • Reputatiemanagement: op welke manieren kun je je online reputatie monitoren en anticiperen?
  • Crisiscommunicatie: hoe stel je een (re)actieschema op dat je effectief bij online calamiteiten in kunt zetten?

College 2

  • Wat is een 'Conversation Company'?
  • Hoe word je een ‘Conversation Company’?
  • Wat zijn de trends en nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online storytelling met social media?
  • Hoe creëer je draagvlak en overwin je interne weerstand?

Voor wie is de training Webcare en communitymanagement bedoeld?

De training is bedoeld voor iedereen die webcare en communitymanagement wil inzetten. Denk aan:

  • HR-medewerkers en -adviseurs
  • marketeers
  • pr- en communicatieadviseurs
  • contentmanagers
  • communitymanagers
  • teammanagers

Ook ondersteunend personeel dat professioneel in communities actief is, kan de training volgen. Denk aan een webredactie of social media-medewerkers.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze training hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
14
jun
Vr 14 jun 2019 Vr 14 jun
Utrecht
595,-
Neem optie
25
sep
Wo 25 sep 2019 Wo 25 sep
Utrecht
595,-
Neem optie
2
dec
Ma 2 dec 2019 Nu met 10% Ma  2 dec
Utrecht
Nu met 10%
595,-
Neem optie
20
mrt
Vr 20 mrt 2020 Nu met 10% Vr 20 mrt
Utrecht
Nu met 10%
595,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Blog

maandag 20 mei

“Over triggers, prototypes, plug-ins en Bob Ross”. Verslag van de Inspiration Factory UX en Webdesign

Met ruim 100 UX’ers, marketeers en webdesigners op de gastenlijst waren we officieel ‘sold out’. Een woord- en beeldver…

vrijdag 17 mei

De kracht van zakelijk teken en waarom iedereen het kan leren

Deze snel veranderende wereld vergt een nieuwe manier van communicatie, zodat we snel kunnen schakelen. Dat maakt zakelijk te…

donderdag 16 mei

Vacature Horeca & Events support | leuke bijbaan

We hebben een toffe vacature. Ben jij op zoek naar een leuke bijbaan in het centrum van Utrecht? Word dan onze nieuwe Horeca …

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.