Training Online storytelling

Bijna niets brengt een boodschap zo krachtig over als een goed verhaal. Niet gek dus dat merken, bedrijven en organisaties storytelling inzetten om klanten te bereiken. Maar hoe vertel je een verhaal via internet, en welke kansen bieden social media en andere platforms om je doelgroep te boeien? In de training Storytelling beginnen we bij de basics: de impact en structuur van verhalen.

 

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Wat is online storytelling?

Storytelling is een vorm van contentmarketing waarbij directe conversie niet meteen het hoogste doel is: het gaat erom dat je een passend, positief beeld schept bij je merk, bedrijf of organisatie. Dat doe je door persoonlijke verhalen te presenteren - in tekst, beeld of video. Belangrijk is dat de verhalen authentiek zijn, want door 'nepverhalen' prikken consumenten genadeloos heen. Wees dus eerlijk en laat verschillende kanten van het verhaal zien. Bijvoorbeeld door het niet alleen zelf te vertellen, maar door ook klanten en leveranciers aan het woord te laten. Zo is storytelling een effectieve manier om de normen en waarden van je bedrijf te laten zien, en om je merk of product op een sympathieke manier in de markt te laden.

Wat kun je na het volgen van de Training Online storytelling

  • Je kent de theorie achter een krachtig verhaal: structuur en impact
  • Je kent voorbeelden van succesvolle storytellingcampagnes
  • Je kunt verschillende verhaalgenres toepassen
  • Je begrijpt hoe je social media inzet voor storytelling
  • Je kunt een verhaal vertellen via een strategische combinatie van mediakanalen
  • Je weet hoe je een vlog of virale video maakt

Wie is de trainer?

Paulus Veltman is een internationale keynote speaker, trainer en consultant. Hij vertelt met passie over nieuwe technologie en online media en specialiseert zich in online storytelling en de beeldexplosie.

Bij Competence Factory geeft Paulus de trainingen Online storytellingSocial media - van strategie naar uitvoering en Contentcreatie voor social media en Schrijven voor social media. Cursisten omschrijven Paulus steevast als ervaren en enthousiast. Opvallend aan een training van Paulus is zijn persoonlijke aanpak; als cursist weet je zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt.

Leuk om te weten: Paulus is de auteur van de Twittergids (de meestgebruikte Twitterhandleiding), hij blogt voor Marketingfacts, maakt ieder jaar een verre reis (meestal naar India), en is een fervent Instagrammer (@paulusveltman).

Tip: Op zijn LinkedIn-profiel deelt Paulus zijn recente presentaties.

 

Programma van de training Online storytelling

College 1

  • De kracht van verhalen
  • De structuur van verhalen
  • The Hero’s Journey
  • Empowerment stories
  • Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)

College 2

  • Fanverhalen / fandoms
  • Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
  • Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
  • Virale video en vloggen
  • Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal

Voor wie is de training Online storytelling bedoeld?

De training Online storytelling is bedoeld voor iedereen die de kracht van verhalen wil gebruiken in een online omgeving. Denk aan:

  • marketing-, PR- en communicatieprofessionals
  • contentmanagers
  • redacteuren
  • journalisten
  • fondsenwervers
  • programmamakers
  • zzp'ers

Hoe bereid ik me voor?

Voor het eerste college hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training.

 

Voorbeelden

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
22
mei
Wo 22 mei 2019 Top 20! Wo 22, do 23 mei
Utrecht
525,-
Neem optie
15
jul
Ma 15 jul 2019 Top 20! Ma 15 jul
Utrecht
525,-
Neem optie
13
sep
Vr 13 sep 2019 Top 20! Vr 13 sep
Utrecht
525,-
Neem optie
25
nov
Ma 25 nov 2019 Top 20! Ma 25 nov
Utrecht
525,-
Neem optie
27
jan
Ma 27 jan 2020 Top 20! Ma 27 jan
Utrecht
525,-
Neem optie
28
feb
Vr 28 feb 2020 Top 20! Vr 28 feb
Utrecht
525,-
Neem optie
15
apr
Wo 15 apr 2020 Top 20! Wo 15 apr
Utrecht
525,-
Neem optie
27
mei
Wo 27 mei 2020 Top 20! Wo 27 mei
Utrecht
525,-
Neem optie
3
jul
Vr 3 jul 2020 Top 20! Vr  3 jul
Utrecht
525,-
Neem optie
31
aug
Ma 31 aug 2020 Top 20! Ma 31 aug
Utrecht
525,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Contentmarketeer

Alle expertises die je nodig hebt om een verschil te maken als contentmarketeer.

€525,- voordeel

Bekijk opleiding

Social media manager

Snel aan de slag als social media manager met deze 8-daagse opleiding.

€1.032,- voordeel

Bekijk opleiding

Content creator

Maak pakkende content in tekst én beeld voor verschillende kanalen.

€413,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Praktijkgerichte trainingen

Je leert het snelst door te doen. Daarom geven we geen hoorcolleges, maar zetten we je aan het werk. Aan de hand van prikkelende opdrachten en praktijkcases doe je inzichten op die je direct kunt toepassen. Ook krijg je de ruimte om je eigen vragen te stellen. Zo ga je gegarandeerd naar huis met kennis waar je echt iets aan hebt.

Inspirerende locatie

Uit welke richting je ook komt, onze trainingslocatie is makkelijk te bereiken. We zitten pal naast Utrecht Centraal, met om de hoek een parkeergarage. De trainingsruimtes zijn licht, kleurrijk en voorzien van handige faciliteiten - zoals whitewalls voor een brainstorm. Zo stimuleren we concentratie, creativiteit en samenwerking.

Voor elk budget

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporatie, maar ook freelancers, ondernemers en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Boek je slim (heel vroeg, of juist last minute), dan betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

CF-community

Volg je een training, dan ben je automatisch lid van de CF-community. Daarmee krijg je toegang tot mooie evenementen, zoals gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse trip naar het Google-hoofdkantoor in Dublin. Ook krijg je 50% korting op alle In a Day-events, zoals Growth hacking in a day en Design thinking in a day.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.