Training Social mediastrategie

12 PE punten

Van sales en leadgeneratie tot je imago monitoren en je merk versterken: social media bieden enorm veel marketing- en communicatiemogelijkheden. Maar hoe ontwikkel je een effectieve socialmediastrategie, en hoe voer je deze uit? Tijdens de tweedaagse training Social media - van strategie naar uitvoering ga je aan de slag met jouw socialmediadoelen: eerst definieer je ze, daarna breng je ze in praktijk. 

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Wat is een socialmediastrategie?

Een socialmediastrategie helpt je om je socialmediakanalen gestructureerd en doelgericht in te zetten. Eerst bepaal welke platforms populair zijn bij je doelgroep, zodat je weet welke kanalen voor jou het effectiefst zijn. Vervolgens onderzoek je welke informatiebehoefte je doelgroep heeft, en hoe je je publiek gaat benaderen: ontwikkel je wel of geen format, kies je voor video's, foto's, blogs, infographics, of alle vier? Ook beslis je hoe je je merk via social media gaat laden.

Wat kun je na het volgen van de Training Social mediastrategie

  • Je kunt heldere socialmediadoelen opstellen
  • Je weet hoe je een doelgroepanalyse maakt: welke social media gebruiken ze, wat is hun informatiebehoefte en hoe ervaren ze je merk?
  • Je kunt een concurrentie-analyse maken aan de hand van benchmarkingtools
  • Je kent prikkelende contentformats waarmee je je doelgroepen kunt activeren
  • Je weet hoe je een contentkalender opstelt en hoe je een socialmediastrategie uitvoert
  • Je kent de tools om je resultaten en merkreputatie te meten

Wie is de trainer?

Paulus Veltman

Paulus Veltman is een internationale keynote speaker, trainer en consultant. Hij heeft vertelt met passie over nieuwe technologie en online media en specialiseert zich in online storytelling en de beeldexplosie. Bij Competence Factory geeft Paulus de trainingen Online storytellingSocial media - van strategie naar uitvoering en Contentcreatie voor social media en Schrijven voor social media. Cursisten omschrijven Paulus steevast als ervaren en enthousiast. Opvallend aan een training van Paulus is zijn persoonlijke aanpak; als cursist weet je zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt.

Leuk om te weten: Paulus is de auteur van de Twittergids (de meestgebruikte Twitterhandleiding), hij blogt voor Marketingfacts, maakt ieder jaar een verre reis (meestal naar India), en is een fervent Instagrammer (@paulusveltman).

Tip: Op zijn LinkedIn-profiel deelt Paulus zijn recente presentaties.

 

Programma van de training Social mediastrategie

College 1

  • Je stelt resultaatgerichte social media-doelen op. Verkoop, leadgeneratie, mond-tot-mondreclame, klanttevredenheid: er zijn allerlei doelen waarvoor je social media kunt inzetten. In de training beslis je welke doelen jij precies wilt nastreven.
  • Je definieert je doelgroepen. Aan de hand van de customer journey en persona’s ontdek je wat de informatiebehoefte van je doelgroep is, en hoe je hen effectief kunt bereiken.
  • Je kiest je social media-kanalen. Je leert de ins & outs van o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Per platform bespreken we gebruikersgroepen, zakelijke mogelijkheden en praktische toepassingen.

College 2

  • Je start met market sensing. Social media kunnen je helpen om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen. We laten je zien hoe je een concurrentie-analyse uitvoert aan de hand van benchmarking tools.
  • Je ontdekt op welke manieren je via social media kunt communiceren. Social media zijn meer dan marketingplatforms. Tijdens dit onderdeel ontdek je hoe je social media kunt inzetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren, je doelgroep te activeren en te organiseren.

College 3

  • Je verkent content voor social media. We laten je voorbeelden zien van prikkelende contentformats waarmee je doelgroepen activeert. Natuurlijk krijg je de gelegenheid om hierover te brainstormen. Ook krijg je een aantal praktische tips om goede content te creëren.
  • Je plant en organiseert. Je begrijpt wat er komt kijken bij de uitvoer van een social mediastrategie en stelt een contentkalender op. Ook krijg je tips om draagvlak te creëren binnen jouw organisatie.

College 4

  • Je leert hoe je je acties kunt monitoren. Je ontdekt met welke tools je online conversaties rondom jouw organisatie kunt monitoren.
  • Je meet en optimaliseert. Aan bod komen KPI’s, vanity metrics, Net Promoter Score en ROI. Je stelt KPI’s op waaraan je het succes van je social mediastrategie kunt aflezen. Dat gaat verder dan het aantal volgers! Ook bespreken we tools om resultaten te meten.

Ervaringen

Voor wie is de training Social mediastrategie bedoeld?

De training Social mediastrategie is geschikt voor iedereen die socialmedianetwerken als Twitter, Facebook, LinkedIn en Youtube effectief wil inzetten en inpassen binnen een bestaande (online-) marketingstrategie. Denk aan:

  • marketeers
  • pr- en communicatieadviseurs
  • contentmanagers
  • ondernemers
  • e-commerce managers

Ook voor ondersteunend personeel dat professioneel op social media actief is, is deze training uiteraard.

Wil je deze training volgen? Dan is het handig als je enige kennis van social media hebt. Zoals Facebook, Twitter, Instagram en/of LinkedIn.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze training hoef je je niet voor te bereiden. Wel krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede trainingsdag krijg je een praktijkopdracht mee die ongeveer twee dagdelen thuiswerk kost.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
3
apr
Wo 3 apr & wo 10 apr 2019 Let op: Nog 2 plaatsen beschikbaar ! Wo  3, wo 10 apr
Utrecht
975,-
Neem optie
21
mei
Di 21 mei & di 28 mei 2019 Top 20! Di 21, di 28 mei
Utrecht
975,-
Neem optie
21
jun
Vr 21 jun & vr 28 jun 2019 Top 20! Vr 21, vr 28 jun
Utrecht
975,-
Neem optie
23
aug
Vr 23 aug & vr 30 aug 2019 Top 20! Vr 23, vr 30 aug
Utrecht
975,-
Neem optie
19
sep
Do 19 sep & do 26 sep 2019 Top 20! Do 19, do 26 sep
Utrecht
975,-
Neem optie
23
okt
Wo 23 okt & wo 30 okt 2019 Top 20! Wo 23, wo 30 okt
Utrecht
975,-
Neem optie
12
nov
Di 12 nov & di 19 nov 2019 Top 20! Di 12, di 19 nov
Utrecht
975,-
Neem optie
4
dec
Wo 4 dec & wo 11 dec 2019 Top 20! Wo  4, wo 11 dec
Utrecht
975,-
Neem optie
13
jan
Ma 13 jan & ma 20 jan 2020 Top 20! Ma 13, ma 20 jan
Utrecht
975,-
Neem optie
19
feb
Wo 19 feb & wo 26 feb 2020 Top 20! Wo 19, wo 26 feb
Utrecht
975,-
Neem optie
24
mrt
Di 24 mrt & di 31 mrt 2020 Top 20! Di 24, di 31 mrt
Utrecht
975,-
Neem optie
21
apr
Di 21 apr & di 28 apr 2020 Top 20! Di 21, di 28 apr
Utrecht
975,-
Neem optie
22
mei
Vr 22 mei & vr 29 mei 2020 Top 20! Vr 22, vr 29 mei
Utrecht
975,-
Neem optie
29
jun
Ma 29 jun & ma 6 jul 2020 Top 20! Ma 29, ma  6 jul
Utrecht
975,-
Neem optie
19
aug
Wo 19 aug & wo 26 aug 2020 Top 20! Wo 19, wo 26 aug
Utrecht
975,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Social media manager

Snel aan de slag als social media manager met deze 8-daagse opleiding.

€1.032,- voordeel

Bekijk opleiding

Social marketing consultant (blended learning)

Word in zes dagen on- en offline opgeleid tot marketing consultant met als specialisme: social media.

€982,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Praktijkgerichte trainingen

Je leert het snelst door te doen. Daarom geven we geen hoorcolleges, maar zetten we je aan het werk. Aan de hand van prikkelende opdrachten en praktijkcases doe je inzichten op die je direct kunt toepassen. Ook krijg je de ruimte om je eigen vragen te stellen. Zo ga je gegarandeerd naar huis met kennis waar je echt iets aan hebt.

Inspirerende locatie

Uit welke richting je ook komt, onze trainingslocatie is makkelijk te bereiken. We zitten pal naast Utrecht Centraal, met om de hoek een parkeergarage. De trainingsruimtes zijn licht, kleurrijk en voorzien van handige faciliteiten - zoals whitewalls voor een brainstorm. Zo stimuleren we concentratie, creativiteit en samenwerking.

Voor elk budget

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporatie, maar ook freelancers, ondernemers en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Boek je slim (heel vroeg, of juist last minute), dan betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

CF-community

Volg je een training, dan ben je automatisch lid van de CF-community. Daarmee krijg je toegang tot mooie evenementen, zoals gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse trip naar het Google-hoofdkantoor in Dublin. Ook krijg je 50% korting op alle In a Day-events, zoals Growth hacking in a day en Design thinking in a day.