Training Social mediastrategie

12 PE punten

Van sales en leadgeneratie tot je imago monitoren en je merk versterken: social media bieden enorm veel marketing- en communicatiemogelijkheden. Maar hoe ontwikkel je een effectieve socialmediastrategie, en hoe voer je deze uit? Tijdens de tweedaagse training Social media - van strategie naar uitvoering ga je aan de slag met jouw socialmediadoelen: eerst definieer je ze, daarna breng je ze in praktijk. 

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Wat is een socialmediastrategie?

Een socialmediastrategie helpt je om je socialmediakanalen gestructureerd en doelgericht in te zetten. Eerst bepaal welke platforms populair zijn bij je doelgroep, zodat je weet welke kanalen voor jou het effectiefst zijn. Vervolgens onderzoek je welke informatiebehoefte je doelgroep heeft, en hoe je je publiek gaat benaderen: ontwikkel je wel of geen format, kies je voor video's, foto's, blogs, infographics, of alle vier? Ook beslis je hoe je je merk via social media gaat laden.

Wat kun je na het volgen van de Training Social mediastrategie

  • Je kunt heldere socialmediadoelen opstellen
  • Je weet hoe je een doelgroepanalyse maakt: welke social media gebruiken ze, wat is hun informatiebehoefte en hoe ervaren ze je merk?
  • Je kunt een concurrentie-analyse maken aan de hand van benchmarkingtools
  • Je kent prikkelende contentformats waarmee je je doelgroepen kunt activeren
  • Je weet hoe je een contentkalender opstelt en hoe je een socialmediastrategie uitvoert
  • Je kent de tools om je resultaten en merkreputatie te meten

Wie is de trainer?

Paulus Veltman

Paulus Veltman is een internationale keynote speaker, trainer en consultant. Hij heeft vertelt met passie over nieuwe technologie en online media en specialiseert zich in online storytelling en de beeldexplosie. Bij Competence Factory geeft Paulus de trainingen Online storytellingSocial media - van strategie naar uitvoering en Contentcreatie voor social media en Schrijven voor social media. Cursisten omschrijven Paulus steevast als ervaren en enthousiast. Opvallend aan een training van Paulus is zijn persoonlijke aanpak; als cursist weet je zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt.

Leuk om te weten: Paulus is de auteur van de Twittergids (de meestgebruikte Twitterhandleiding), hij blogt voor Marketingfacts, maakt ieder jaar een verre reis (meestal naar India), en is een fervent Instagrammer (@paulusveltman).

Tip: Op zijn LinkedIn-profiel deelt Paulus zijn recente presentaties.

 

Programma van de training Social mediastrategie

College 1

  • Je stelt resultaatgerichte social media-doelen op. Verkoop, leadgeneratie, mond-tot-mondreclame, klanttevredenheid: er zijn allerlei doelen waarvoor je social media kunt inzetten. In de training beslis je welke doelen jij precies wilt nastreven.
  • Je definieert je doelgroepen. Aan de hand van de customer journey en persona’s ontdek je wat de informatiebehoefte van je doelgroep is, en hoe je hen effectief kunt bereiken.
  • Je kiest je social media-kanalen. Je leert de ins & outs van o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Per platform bespreken we gebruikersgroepen, zakelijke mogelijkheden en praktische toepassingen.

College 2

  • Je start met market sensing. Social media kunnen je helpen om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen. We laten je zien hoe je een concurrentie-analyse uitvoert aan de hand van benchmarking tools.
  • Je ontdekt op welke manieren je via social media kunt communiceren. Social media zijn meer dan marketingplatforms. Tijdens dit onderdeel ontdek je hoe je social media kunt inzetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren, je doelgroep te activeren en te organiseren.

College 3

  • Je verkent content voor social media. We laten je voorbeelden zien van prikkelende contentformats waarmee je doelgroepen activeert. Natuurlijk krijg je de gelegenheid om hierover te brainstormen. Ook krijg je een aantal praktische tips om goede content te creëren.
  • Je plant en organiseert. Je begrijpt wat er komt kijken bij de uitvoer van een social mediastrategie en stelt een contentkalender op. Ook krijg je tips om draagvlak te creëren binnen jouw organisatie.

College 4

  • Je leert hoe je je acties kunt monitoren. Je ontdekt met welke tools je online conversaties rondom jouw organisatie kunt monitoren.
  • Je meet en optimaliseert. Aan bod komen KPI’s, vanity metrics, Net Promoter Score en ROI. Je stelt KPI’s op waaraan je het succes van je social mediastrategie kunt aflezen. Dat gaat verder dan het aantal volgers! Ook bespreken we tools om resultaten te meten.

Ervaringen

Voor wie is de training Social mediastrategie bedoeld?

De training Social mediastrategie is geschikt voor iedereen die socialmedianetwerken als Twitter, Facebook, LinkedIn en Youtube effectief wil inzetten en inpassen binnen een bestaande (online-) marketingstrategie. Denk aan:

  • marketeers
  • pr- en communicatieadviseurs
  • contentmanagers
  • ondernemers
  • CEO's
  • managers
  • e-commerce managers

Ook voor ondersteunend personeel dat professioneel op social media actief is, kunnen deze cursus volgen.

Wil je deze training volgen? Dan is het handig als je enige kennis van social media hebt. Zoals Facebook, Twitter, Instagram en/of LinkedIn.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze training hoef je je niet voor te bereiden. Wel krijg je huiswerk: tussen de eerste en tweede trainingsdag krijg je een praktijkopdracht mee die ongeveer twee dagdelen thuiswerk kost.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
17
dec
Ma 17 dec & wo 19 dec 2018 Ma 17, wo 19 dec
Amsterdam
975,-
Neem optie
10
jan
Do 10 jan & do 17 jan 2019 Do 10, do 17 jan
Utrecht
975,-
Neem optie
19
feb
Di 19 feb & di 26 feb 2019 Di 19, di 26 feb
Amsterdam
975,-
Neem optie
18
mrt
Ma 18 mrt & ma 25 mrt 2019 Ma 18, ma 25 mrt
Rotterdam
975,-
Neem optie
3
apr
Wo 3 apr & wo 10 apr 2019 Wo  3, wo 10 apr
Utrecht
975,-
Neem optie
23
mei
Do 23 mei & do 30 mei 2019 Nu met 15% Early Bird korting Do 23, do 30 mei
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
21
jun
Vr 21 jun & vr 28 jun 2019 Nu met 15% Early Bird korting Vr 21, vr 28 jun
Rotterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
8
jul
Ma 8 jul & ma 15 jul 2019 Nu met 15% Early Bird korting Ma  8, ma 15 jul
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
23
aug
Vr 23 aug & vr 30 aug 2019 Nu met 15% Early Bird korting Vr 23, vr 30 aug
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
19
sep
Do 19 sep & do 26 sep 2019 Nu met 15% Early Bird korting Do 19, do 26 sep
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
23
okt
Wo 23 okt & wo 30 okt 2019 Nu met 15% Early Bird korting Wo 23, wo 30 okt
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
12
nov
Di 12 nov & di 19 nov 2019 Nu met 15% Early Bird korting Di 12, di 19 nov
Rotterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
4
dec
Wo 4 dec & wo 11 dec 2019 Nu met 15% Early Bird korting Wo  4, wo 11 dec
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
13
jan
Ma 13 jan & ma 20 jan 2020 Nu met 15% Early Bird korting Ma 13, ma 20 jan
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
19
feb
Wo 19 feb & wo 26 feb 2020 Nu met 15% Early Bird korting Wo 19, wo 26 feb
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
24
mrt
Di 24 mrt & di 31 mrt 2020 Nu met 15% Early Bird korting Di 24, di 31 mrt
Rotterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
21
apr
Di 21 apr & di 28 apr 2020 Nu met 15% Early Bird korting Di 21, di 28 apr
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
22
mei
Vr 22 mei & vr 29 mei 2020 Nu met 15% Early Bird korting Vr 22, vr 29 mei
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Social media manager

Snel aan de slag met social media-marketing, op aansturend én uitvoerend niveau.

€203,- voordeel

Bekijk opleiding

Social marketing consultant

Van concept tot creatie en van strategie tot uitvoering: leer alle facetten van social media marketing kennen.

€900,- voordeel

Bekijk opleiding

NIMA A - Online Marketeer

Alle kennis en skills die je nodig hebt voor het NIMA A-diploma Online Marketing.

€1.450,- voordeel

Bekijk opleiding

Facebook-specialist

Word Facebook-specialist en combineer kennis van zowel de content als advertising.

€203,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events