Training Schrijven voor social media

Sommige bedrijven zijn er steengoed in: social media-berichten schrijven die volop likes, shares en volgers genereren. Wat doen ze goed? Tijdens de cursus Schrijven voor social media leer je hoe je pakkende berichten en updates maakt voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Je gaat aan de slag met drie concrete schrijfformules, leert hoe je een effectieve call to action schrijft en hoe je inhakers toepast. 

Verder leer je welke content het beste werkt op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en kleine oefeningen ontdek je wat wel en niet werkt om interactie te creëren. Ook veelgemaakte fouten komen langs. Per platform ontvang je concrete schrijftips en een checklist met informatie over technische randvoorwaarden.

Tenslotte besteden we aandacht aan tools die je kunt inzetten om je contentproces te stroomlijnen (en om tijd te besparen). We laten populaire platforms als HootSuite en Buffer zien, maar kijken ook naar minder bekende, gratis hulpmiddelen.

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Wat is tekst voor social media?

Content is de verzamelnaam voor alle informatie die je online met elkaar kunt delen: beeld, video, geluid - en ook tekst. Je kunt exclusieve content schrijven voor social media, zoals Instagram of Facebook. Maar je kunt social media ook inzetten om content van andere mediaplatforms te delen, zoals blogs op je site.

Wat kun je na het volgen van de Training Schrijven voor social media

  • Je kunt pakkende berichten en updates schrijven voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram
  • Je kent de beruchte valkuilen en weet ze te omzeilen
  • Voor elk socialmediakanaal weet je welke berichten het beste werken
  • Je kent de (grotendeels gratis) tools die je kunt gebruiken om je contentproces te stroomlijnen

Programma van de training Schrijven voor social media

College 1

  • Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
  • Drie schrijfformules
  • Pakkende headlines schrijven
  • Een krachtige call to action schrijven

College 2

  • Effectieve updates maken voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram
  • Technische aspecten: hashtags, beeld en video
  • Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
  • Inhakers bedenken en publiceren
  • Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content

Voor wie is de training Schrijven voor social media bedoeld?

De training Schrijven voor social media is bedoeld voor iedereen die socialmedianetwerken effectief wil inzetten. In een typische trainingsgroep zitten:

  • ondernemers
  • (junior) communicatiespecialisten
  • contentmanagers
  • ondersteunende professionals

Wil je deze training volgen, dan is het belangrijk dat je basiskennis van social media hebt.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze training hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
27
mei
Ma 27 mei 2019 Let op: Nog 2 plaatsen beschikbaar ! Ma 27 mei
Utrecht
595,-
Neem optie
5
jul
Vr 5 jul 2019 Vr  5 jul
Utrecht
595,-
Neem optie
6
sep
Vr 6 sep 2019 Vr  6 sep
Utrecht
595,-
Neem optie
28
okt
Ma 28 okt 2019 Ma 28 okt
Utrecht
595,-
Neem optie
6
dec
Vr 6 dec 2019 Nu met 10% Vr  6 dec
Utrecht
Nu met 10%
595,-
Neem optie
10
feb
Ma 10 feb 2020 Nu met 10% Ma 10 feb
Utrecht
Nu met 10%
595,-
Neem optie
3
mrt
Di 3 mrt 2020 Nu met 10% Di  3 mrt
Utrecht
Nu met 10%
595,-
Neem optie
8
apr
Wo 8 apr 2020 Nu met 10% Wo  8 apr
Utrecht
Nu met 10%
595,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Social media manager

Snel aan de slag als social media manager met deze 8-daagse opleiding.

€705,- voordeel

Bekijk opleiding

Creative copywriter (blended learning)

Leer hoe je met krachtige verhalen en de juiste woorden een overtuigend merk neerzet.

€264,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Blog

maandag 20 mei

“Over triggers, prototypes, plug-ins en Bob Ross”. Verslag van de Inspiration Factory UX en Webdesign

Met ruim 100 UX’ers, marketeers en webdesigners op de gastenlijst waren we officieel ‘sold out’. Een woord- en beeldver…

vrijdag 17 mei

De kracht van zakelijk teken en waarom iedereen het kan leren

Deze snel veranderende wereld vergt een nieuwe manier van communicatie, zodat we snel kunnen schakelen. Dat maakt zakelijk te…

donderdag 16 mei

Vacature Horeca & Events support | leuke bijbaan

We hebben een toffe vacature. Ben jij op zoek naar een leuke bijbaan in het centrum van Utrecht? Word dan onze nieuwe Horeca …

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.