Training Schrijven voor social media

Sommige bedrijven zijn er steengoed in: social media-berichten schrijven die volop likes, shares en volgers genereren. Wat doen ze goed? Tijdens de cursus Schrijven voor social media leer je hoe je pakkende berichten en updates maakt voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Je gaat aan de slag met drie concrete schrijfformules, leert hoe je een effectieve call to action schrijft en hoe je inhakers toepast. 

Verder leer je welke content het beste werkt op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en kleine oefeningen ontdek je wat wel en niet werkt om interactie te creëren. Ook veelgemaakte fouten komen langs. Per platform ontvang je concrete schrijftips en een checklist met informatie over technische randvoorwaarden.

Tenslotte besteden we aandacht aan tools die je kunt inzetten om je contentproces te stroomlijnen (en om tijd te besparen). We laten populaire platforms als HootSuite en Buffer zien, maar kijken ook naar minder bekende, gratis hulpmiddelen.

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Wat is tekst voor social media?

Content is de verzamelnaam voor alle informatie die je online met elkaar kunt delen: beeld, video, geluid - en ook tekst. Je kunt exclusieve content schrijven voor social media, zoals Instagram of Facebook. Maar je kunt social media ook inzetten om content van andere mediaplatforms te delen, zoals blogs op je site.

Wat kun je na het volgen van de Training Schrijven voor social media

  • Je kunt pakkende berichten en updates schrijven voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram
  • Je kent de beruchte valkuilen en weet ze te omzeilen
  • Voor elk socialmediakanaal weet je welke berichten het beste werken
  • Je kent de (grotendeels gratis) tools die je kunt gebruiken om je contentproces te stroomlijnen

Programma van de training Schrijven voor social media

College 1

  • Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
  • Drie schrijfformules
  • Pakkende headlines schrijven
  • Een krachtige call to action schrijven

College 2

  • Effectieve updates maken voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram
  • Technische aspecten: hashtags, beeld en video
  • Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
  • Inhakers bedenken en publiceren
  • Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content

Voor wie is de training Schrijven voor social media bedoeld?

De training Schrijven voor social media is bedoeld voor iedereen die socialmedianetwerken effectief wil inzetten. In een typische trainingsgroep zitten:

  • ondernemers
  • (junior) communicatiespecialisten
  • contentmanagers
  • ondersteunende professionals

Wil je deze training volgen, dan is het belangrijk dat je basiskennis van social media hebt.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze training hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
27
mei
Ma 27 mei 2019 Ma 27 mei
Utrecht
525,-
Neem optie
5
jul
Vr 5 jul 2019 Vr  5 jul
Utrecht
525,-
Neem optie
6
sep
Vr 6 sep 2019 Vr  6 sep
Utrecht
525,-
Neem optie
28
okt
Ma 28 okt 2019 Nu met 15% Early Bird korting Ma 28 okt
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
6
dec
Vr 6 dec 2019 Nu met 15% Early Bird korting Vr  6 dec
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
10
feb
Ma 10 feb 2020 Nu met 15% Early Bird korting Ma 10 feb
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
3
mrt
Di 3 mrt 2020 Nu met 15% Early Bird korting Di  3 mrt
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie
8
apr
Wo 8 apr 2020 Nu met 15% Early Bird korting Wo  8 apr
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
447,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Social media manager

Snel aan de slag als social media manager met deze 8-daagse opleiding.

€1.032,- voordeel

Bekijk opleiding

Creative copywriter (blended learning)

Leer hoe je met krachtige verhalen en de juiste woorden een overtuigend merk neerzet.

€375,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Praktijkgerichte trainingen

Je leert het snelst door te doen. Daarom geven we geen hoorcolleges, maar zetten we je aan het werk. Aan de hand van prikkelende opdrachten en praktijkcases doe je inzichten op die je direct kunt toepassen. Ook krijg je de ruimte om je eigen vragen te stellen. Zo ga je gegarandeerd naar huis met kennis waar je echt iets aan hebt.

Inspirerende locatie

Uit welke richting je ook komt, onze trainingslocatie is makkelijk te bereiken. We zitten pal naast Utrecht Centraal, met om de hoek een parkeergarage. De trainingsruimtes zijn licht, kleurrijk en voorzien van handige faciliteiten - zoals whitewalls voor een brainstorm. Zo stimuleren we concentratie, creativiteit en samenwerking.

Voor elk budget

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporatie, maar ook freelancers, ondernemers en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Boek je slim (heel vroeg, of juist last minute), dan betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

CF-community

Volg je een training, dan ben je automatisch lid van de CF-community. Daarmee krijg je toegang tot mooie evenementen, zoals gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse trip naar het Google-hoofdkantoor in Dublin. Ook krijg je 50% korting op alle In a Day-events, zoals Growth hacking in a day en Design thinking in a day.