Training Persuasive copywriting

Om je boodschap goed over te brengen, heb je een sterke tekst nodig – of dat nu in hardcopy, in een socialmediapost of op een website is. Maar hoe schrijf je die? Tijdens de training Persuasive copywriting leer je teksten opstellen met behulp van het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Act. Je leert je doelgroep bepalen en je teksten hierop aanpassen. Zo worden jouw teksten helemaal uitgelezen en behaal jij je gewenste resultaten – on- en offline.

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Wat is persuasive copywriting?

Als organisatie wil je dat je doelgroep iets doet: bijvoorbeeld zich aanmelden, iets kopen of contact met je opnemen. Maar je doelgroep doet dat niet uit zichzelf, jij moet ze daartoe aanzetten. Dat kan met een video, plaatje óf met een tekst – ook wel copy genoemd. Een tekst zó schrijven dat je lezer overtuigd raakt, noemen we persuasive copywriting. Je ultieme doel? Dat de lezer je tekst uitleest, alle argumenten overweegt en uiteindelijk concludeert dat jij gelijk hebt.

Wat kun je na het volgen van de Training Persuasive copywriting

  • On- en offline teksten schrijven die uitgelezen worden én converteren
  • Het AIDA-model gebruiken om je tekst op te stellen
  • Je doelgroep en communicatiedoelen bepalen

Programma van de training Persuasive copywriting

College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie je is doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

College 2

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

Voor wie is de training Persuasive copywriting bedoeld?

Moet je voor je werk teksten schrijven die commercieel en conversiegericht zijn? Dan is deze training bij uitstek geschikt voor jou. Bijvoorbeeld voor (online) marketeers, sales professionals, accountmanagers en webredacteuren.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
3
sep
Di 3 sept 2019 Di  3 sep
Utrecht
595,-
Neem optie
23
okt
Wo 23 okt 2019 Wo 23 okt
Utrecht
595,-
Neem optie
13
dec
Vr 13 dec 2019 Nu met 10% Vr 13 dec
Utrecht
Nu met 10%
595,-
Neem optie
7
feb
Vr 7 feb 2020 Nu met 10% Vr  7 feb
Utrecht
Nu met 10%
595,-
Neem optie
3
apr
Vr 3 apr 2020 Nu met 10% Vr  3 apr
Utrecht
Nu met 10%
595,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Conversion Rate Optimisation (CRO)

Ontdek aan welke knoppen je kunt draaien om de conversieratio van je site flink op te voeren.

€291,- voordeel

Bekijk opleiding

Creative copywriter (blended learning)

Leer hoe je met krachtige verhalen en de juiste woorden een overtuigend merk neerzet.

€264,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Blog

maandag 20 mei

“Over triggers, prototypes, plug-ins en Bob Ross”. Verslag van de Inspiration Factory UX en Webdesign

Met ruim 100 UX’ers, marketeers en webdesigners op de gastenlijst waren we officieel ‘sold out’. Een woord- en beeldver…

vrijdag 17 mei

De kracht van zakelijk teken en waarom iedereen het kan leren

Deze snel veranderende wereld vergt een nieuwe manier van communicatie, zodat we snel kunnen schakelen. Dat maakt zakelijk te…

donderdag 16 mei

Vacature Horeca & Events support | leuke bijbaan

We hebben een toffe vacature. Ben jij op zoek naar een leuke bijbaan in het centrum van Utrecht? Word dan onze nieuwe Horeca …

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.