Opleiding Google Ads Fundamentals

Ben je nog blanco op het gebied van Google Ads, maar wil je je in korte tijd bekwamen in de meest essentiële onderdelen van dit populaire programma?

Volg dan deze driedaagse opleiding die je afsluit met het Google Ads Fundamentals examen. Als je dat papiertje behaalt kun je succesvolle Ads programma managen voor jezelf maar ook voor je klanten.

Ook organiseren wij jaarlijks een trip naar het hoofdkantoor van Google.  Samen met onze Google studenten bezoeken wij het hoofdkantoor in Dublin en krijgen hier gastcolleges van Google specialisten. Benieuwd naar het programma? Op 2 en 3 februari staat de eerstvolgende trip gepland.

Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina

Programma van de opleiding Google Ads Fundamentals

Google Ads I

College 1

  • Inleiding in Google Ads: wat is het eigenlijk? En wat is het verschil met organisch zoeken (SEO)?
  • Hoe maak je een Ads-account aan, en hoe bepaal je het budget voor je campagne?
  • Vanuit een concept een campagne én afzonderlijke advertenties opzetten: zo doe je dat.
  • Hoe gebruik je de Ads Editor om je campagnes te structureren?
  • Hoe zorg je dat jouw advertenties door de juiste Google-zoekers gezien worden?
  • Google Shopping: zo maak je een goede productfeed.

College 2

  • Lesje zoekwoorden: verschillende soorten, uitsluitingswoorden en zo doe je zoekwoord-inspiratie op.
  • Welke soorten advertenties biedt Google allemaal?
  • De veiling: waar je op moet letten als je gaat bieden.
  • Display advertenties: tekst- en beeldadvertenties binnen het Google Display Network. Hoe zet je ze effectief in, en wat levert het op?

Google Ads II

Dag 1

College 1

  • Recap van Google Ads I
  • Optimalisatie: relevantie, website, biedingen & budget. Verbeteren ROI en herverdelen budget
  • Analyses: budgetanalyse, brand versus non-brand, marge analyse, segmenten, positie analyse. Dimensies (geografie, bestemmingspagina, tijd). Gedragsanalyse, kwaliteitsanalyse, veilingstatistieken

College 2

  • Zoekwoordoptimalisatie: soorten zoekwoorden in biedoptimalisatie, Verbeteracties om conversie te verhogen en  kosten te verlagen. Check de kwaliteitsscore (>7) en zoektermanalyse
  • Advertentie optimalisatie: Meten = weten. Gelijktijdige test en geaggregeerd testen. Landingspagina verbeteren
  • Campagneoptimalisatie: tijd van de dag, dag van de week. Analyseer gedrag in Google Analytics. Locatie. Zoeknetwerk versus zoekpartners. Mobielvriendelijk. Biedstrategieën handmatig versus automatisch

Dag 2

College 3

  • Optimalisatietips: goede accountstructuur, succesvolle tekstadvertenties, zoekwoorden verbeteren, verbeteren van rendement, kosten beheren, gebruik hulpprogramma's, gebruik rapportages, optimalisatiestrategieën en remarketing list for search ads (RLSA)
  • Recap van voorgaande stof

College 4

  • Voorbereiding op het Google Ads Fundamentals examen
  • Een proefexamen maken tijdens de les
  • Tijd om vragen te stellen over het examen en de behandelde stof
  • We sluiten af met het Google Ads Fundamentals examen, je weet meteen of je geslaagd bent

Voor wie is de opleiding Google Ads Fundamentals bedoeld?

Deze training Google Ads is bedoeld voor iedereen die online advertenties bij Google wil gaan opzetten, inkopen en managen. Denk aan: online marketeers, web developers, mediaprofessionals en marketing managers, zzp'ers, website beheerders, MKB, lokale aanbieders, ondernemers.

De cursus leidt je op tot het Google Ads Fundamentals examen. Hierna kun je prima eigen campagnes draaien en campagnes voor klanten opzetten.

Hoe bereid ik me voor?

Je kunt je natuurlijk inlezen en eventueel een test account bij Google Ads aanmaken. Maar het is niet persé nodig.

Welke software heb ik nodig?

Bij deze training maak je gebruik van de gratis software van Ads. Als je al een Ads account hebt, kun je dit natuurlijk ook gebruiken. Overleg dan wel even met de trainer of het verstandig is om dit als test account in te zetten.

Opleidingsdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
19
sep
Do 19 september 2019 Do 19 september 2019
1.720,-
Neem optie
25
okt
Vr 25 oktober 2019 Vr 25 oktober 2019
Utrecht
1.720,-
Neem optie
21
nov
Do 21 november 2019 Do 21 november 2019
Utrecht
1.720,-
Neem optie
16
dec
Ma 16 december 2019 Ma 16 december 2019
Utrecht
1.720,-
Neem optie
24
jan
Vr 24 januari 2020 Vr 24 januari 2020
Utrecht
1.720,-
Neem optie
17
feb
Ma 17 februari 2020 Ma 17 februari 2020
Utrecht
1.720,-
Neem optie
27
mrt
Vr 27 maart 2020 Vr 27 maart 2020
Utrecht
1.720,-
Neem optie
1
mei
Vr 01 mei 2020 Vr 01 mei 2020
Utrecht
1.720,-
Neem optie
28
mei
Do 28 mei 2020 Do 28 mei 2020
Utrecht
1.720,-
Neem optie
23
jun
Di 23 juni 2020 Di 23 juni 2020
Utrecht
1.720,-
Neem optie
16
jul
Do 16 juli 2020 Do 16 juli 2020
Utrecht
1.720,-
Neem optie
4
sep
Vr 04 september 2020 Vr 04 september 2020
Utrecht
1.720,-
Neem optie
5
okt
Ma 05 oktober 2020 Ma 05 oktober 2020
Utrecht
1.720,-
Neem optie
3
nov
Di 03 november 2020 Di 03 november 2020
Utrecht
1.720,-
Neem optie
3
dec
Do 03 december 2020 Do 03 december 2020
Utrecht
1.720,-
Neem optie
6
jan
Wo 06 januari 2021 Wo 06 januari 2021
Utrecht
1.720,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

20 augustusus 2019 | Noor Trommelen

Alle kennis compleet voor de stap naar ondernemerschap

Maak kennis met Daan Boekhoorn, founder van Converseon: een onlinemarketingbureau gevestigd in Weesp. Zelfstandig ondernemer …

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.