Opleiding Conversion Rate Optimisation (CRO)

Hoe goed je website converteert, hangt af van een hoop factoren. Zo moet je customer journey piekfijn in orde zijn, je design kraakhelder en je copy onweerstaanbaar. In de opleiding Conversion Rate Optimisation (CRO) leer je aan welke knoppen je kunt draaien om de conversieratio van je site te verbeteren. Je krijgt theorie, maar ook veel praktijk zodat je na afloop echt aan de slag kunt.

Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding Conversion Rate Optimisation bestaat uit vijf trainingsdagen en vier trainingen die op elkaar aansluiten:

Wat is Conversion Rate Optimisation (CRO)?

Conversion Rate Optimisation wil zeggen dat je de conversieratio van je website verbetert. Je spreekt van conversie wanneer een potentiële klant – of lead, in marketingtermen – een aankoop, aanvraag of download doet. Anders gezegd: conversie vindt plaats wanneer een klant doet wat je wilt dat ‘ie doet. Conversie wordt vaak uitgedrukt in een percentage van het aantal websitebezoekers: dat is de conversieratio. Vaak ligt die rond de 2%. Dit betekent dat 98% van de bezoekers niet doet wat je wilt. In zo’n geval is conversieoptimalisatie nodig.

Wat kun je na het volgen van de opleiding Conversion Rate Optimisation (CRO)

Na afloop kun je onder andere:

  • Analyseren hoe de customer journey van een organisatie er nu uitziet;
  • Customer journey's optimaliseren, zodat ze meer conversie opleveren;
  • Bezoekers over de streep trekken met verschillende communicatiestijlen en overtuigingsstrategieën;
  • Aantrekkelijke (online) teksten schrijven die uitgelezen worden én converteren;
  • Trucs toepassen om snel meer leads en klanten te genereren.

Programma van de opleiding Conversion Rate Optimisation (CRO)

Conversieoptimalisatie

Dag 1

College 1

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen

College 2

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?

Dag 2

College 3

  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren

College 4

  • Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Customer journey marketing

College 1

  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?

College 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

Persuasive copywriting

College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie je is doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

College 2

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

Growth Hacking in a day

College 1  

  • Introductie in growth hacking: hoe is het ontstaan, en welke bedrijven zijn er succesvol in?
  • Definieer je groei-KPI: welke doelen wil je in de eerste drie maanden bereiken? Hoe zorg je ervoor dat iedereen zich hierop focust?
  • Crash course '7 Pillars of Growth Hacking': leer snel hoe je de zeven pijlers van growth hacking toepast

College 2

  • Analyse van je salessysteem, website en onlinemarketingapparaat: wat kun je ermee, wat nog niet en hoe bereik je sneller resultaat?
  • Ontwikkel je eerste growth-hackingplan voor de komende drie maanden

 

Opleidingsdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
13
dec
Vr 13 december 2019 Je opleidingvoordeel is €291,- Vr 13 december 2019
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €291,-
2.619,-
Neem optie
7
feb
Vr 07 februari 2020 Je opleidingvoordeel is €291,- Vr 07 februari 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €291,-
2.619,-
Neem optie
22
apr
Wo 22 april 2020 Je opleidingvoordeel is €291,- Wo 22 april 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €291,-
2.619,-
Neem optie
30
jun
Di 30 juni 2020 Je opleidingvoordeel is €291,- Di 30 juni 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €291,-
2.619,-
Neem optie
25
aug
Di 25 augustus 2020 Je opleidingvoordeel is €291,- Di 25 augustus 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €291,-
2.619,-
Neem optie
22
okt
Do 22 oktober 2020 Je opleidingvoordeel is €291,- Do 22 oktober 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €291,-
2.619,-
Neem optie
22
dec
Di 22 december 2020 Je opleidingvoordeel is €291,- Di 22 december 2020
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €291,-
2.619,-
Neem optie
22
feb
Ma 22 februari 2021 Je opleidingvoordeel is €291,- Ma 22 februari 2021
Utrecht
Je opleidingvoordeel is €291,-
2.619,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.