Training Google Shopping

Stel, je hebt een webshop in wintersportartikelen. Trouwe klanten kennen de url uit hun hoofd, en via Google Ads en organisch zoeken weten nieuwe wintersporters je ook te vinden. Maar er is nóg een route die voor nieuwe aanwas kan zorgen: Google Shopping. Hiermee kun je specifieke producten bij Google in de etalage zetten. In de training Google Shopping leer je op welke punten de tool verschilt van Google Ads, en hoe je een effectieve Shopping-campagne in elkaar zet.

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is een extra hulpmiddel voor webshops, naast Google Ads en organisch zoeken. Het geeft online winkels de kans om losse producten in de zoekresultaten te laten zien, compleet met foto, prijs, recensies en productspecificaties. Zoekt iemand bijvoorbeeld op ‘skisokken dames maat 38’, dan kan Google Shopping meteen een paar advertenties vanuit jouw collectie laten zien. De zoeker is dan nog maar één klik verwijderd van conversie.

Wat kun je na het volgen van de Training Google Shopping

Na de training kun je:

  • een productfeed aanmaken die de koppeling legt tussen jouw assortiment en Google Shopping
  • de juiste informatie voor Google aan je productfeed toevoegen
  • een effectieve advertentiecampagne aanmaken in het Google Merchant Center

Programma van de training Google Shopping

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

20 augustusus 2019 | Noor Trommelen

Alle kennis compleet voor de stap naar ondernemerschap

Maak kennis met Daan Boekhoorn, founder van Converseon: een onlinemarketingbureau gevestigd in Weesp. Zelfstandig ondernemer …

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.