Training Customer journey marketing

Customer journey’s zijn hot. Bedrijven als Apple, Unilever en ING weten feilloos welke stappen een consument doorloopt voordat hij een product of dienst koopt. Maar hoe zit dit bij jouw organisatie? Hoe moet jouw customer journey eruitzien om meer klanten binnen te halen én te behouden? Tijdens deze training leer je precies waar een goede customer journey aan voldoet en hoe je die zelf succesvol inzet.

Wat is customer journey marketing?

De customer journey (of klantreis) beschrijft de fasen die een klant doorloopt vanaf het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Customer journey marketing probeert deze reis te optimaliseren, zodat je maximale conversie behaalt. Een goede klantreis is tot in de puntjes uitgedacht én omnichannel: niet beperkt tot één kanaal. De kunst is om tijdens de customer journey een relatie met je klant op te bouwen, zodat de kans groter is dat hij of zij niet alleen terugkomt – maar ook over jouw organisatie vertelt.

Wat kun je na het volgen van de Training Customer journey marketing

Tijdens de training ontwikkel je een customer journey voor jouw merk of organisatie waarbij conversie-optimalisatie centraal staat. Je krijgt heldere theorie en inspirerende praktijkvoorbeelden, maar gaat vooral zelf aan de slag. Na de training heb je een ideale customer journey uitgewerkt voor jouw organisatie.

  • Je kunt analyseren hoe de bestaande customer journey van een organisatie eruitziet
  • Je weet hoeveel contactmomenten jouw klant gemiddeld nodig heeft om tot aankoop over te gaan
  • Je begrijpt welke content past bij welk contactmoment
  • Je kent verschillende vormen van conversieoptimalisatie en kunt hier advies over uitbrengen
  • Je kunt customer journey’s optimaliseren met een mix van on- en offline kanalen
  • Je weet verschillende communicatiestijlen en overtuigingsstrategieën toe te passen, in elk onderdeel van de customer journey
  • Je kunt strategieën toepassen om klanten aan het eind van je customer journey aan je te binden

Programma van de training Customer journey marketing

College 1

  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?

College 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

Voor wie is de training Customer journey marketing bedoeld?

Deze training is voor iedereen die niet alleen meer klanten wil binnenhalen via een goed uitgedachte customer journey, maar ook klanten aan zich wil binden. In een typische trainingsgroep zitten bijvoorbeeld online marketing managers, content managers en social media strategen.

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Bekijk opleidingen

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
11
dec
Wo 11 dec 2019 Van 10:00 tot 17:00 Nu met 15% Last-minutekorting Wo 11 dec
Van tot 16.30
Utrecht
Nu met 15% Last-minutekorting
506,-
Neem optie
7
jan
Di 7 jan 2020 Van 10:00 tot 17:00 Di  7 jan
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
12
feb
Wo 12 feb 2020 Van 10:00 tot 17:00 Wo 12 feb
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
16
mrt
Ma 16 mrt 2020 Van 10:00 tot 17:00 Ma 16 mrt
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
8
apr
Wo 8 apr 2020 Van 10:00 tot 17:00 Wo  8 apr
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
7
mei
Do 7 mei 2020 Van 10:00 tot 17:00 Do  7 mei
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
12
jun
Vr 12 jun 2020 Van 10:00 tot 17:00 Vr 12 jun
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
6
aug
Do 6 aug 2020 Van 10:00 tot 17:00 Do  6 aug
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
6
okt
Di 6 okt 2020 Van 10:00 tot 17:00 Di  6 okt
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
7
dec
Ma 7 dec 2020 Van 10:00 tot 17:00 Ma  7 dec
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie
11
feb
Do 11 feb 2021 Van 10:00 tot 17:00 Do 11 feb
Van tot 16.30
Utrecht
595,-
Neem optie

Opleidingsvoordeel

TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.

Online strateeg

Ontdek verrassende manieren om je online merk te laten groeien en ga aan de slag als online strateeg.

€606,- voordeel

Bekijk opleiding

Contentmarketeer

Alle expertise die je nodig hebt om een verschil te maken als contentmarketeer.

€497,- voordeel

Bekijk opleiding

Conversion Rate Optimisation (CRO)

Ontdek aan welke knoppen je kunt draaien om de conversieratio van je site flink op te voeren.

€291,- voordeel

Bekijk opleiding

Op de hoogte blijven van nieuwe trainingen en events?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.