Training Commercieel / SEO-proof Schrijven voor het Web

In de training Commercieel / SEO-proof schrijven voor het Web leer je een commercieel sterke tekst schrijven, die ook goed scoort bij zoekmachines als Google. Krijg inzicht in wie je doelgroep is, krijg direct bruikbare handvatten over hoe je volgens het AIDA-model teksten schrijft die niet alleen op het scherm, maar ook offline zorgen voor conversie en het beoogde resultaat.

Je krijgt ook diverse schrijfopdrachten die tijdens de training groepsgewijs behandeld worden en kan eventueel ook eigen, reeds geschreven teksten laten beoordelen. Een goed geschreven tekst zorgt niet alleen bij websites voor een prettige bezoekerservaring, je boodschap komt ook beter over bij de lezer. Het resultaat is een grotere conversie en actie van je klant of bezoeker. Ook zorgt een goed geschreven tekst voor een betere vindbaarheid van je website bij zoekmachines als Google of Bing.

Wat leer je tijdens de Training Commercieel / SEO-proof Schrijven voor het Web

College 1

  • AIDA-formule en aantrekkelijk schrijven: met dit uit 1925 stammende model kunnen de deelnemers lezers in vier eenvoudige stappen aanzetten tot conversie. Belangrijk daarbij is de interactietoon: een gesprek aangaan met je lezer. En hoe maak je nou een goede call-to-action?
  • Wie is je doelgroep? Aan de hand van een lijst met kenmerken leren de deelnemers de lezer kennen en weten ze wat dat betekent voor de teksten
  • Hoe maak je een goede call to action
  • Cialdini en McGovern: professor Cialdini heeft zes basisprincipes om klanten te overtuigen. Met voorbeelden leren deelnemers hoe ze die principes kunnen vertalen naar conversiegerichte teksten. Jerry McGovern hanteert in zijn teksten carewords. Woorden waar mensen op reageren als ze op zoek zijn naar producten. Ook hiervan enkele voorbeelden en hoe die te gebruiken in wervende teksten
  • Schrijfopdracht: schrijf op basis van een bestaande tekst een nieuwe tekst met de AIDA formule en kijk waar je de interactietoon toe kunt passen. We bespreken de geschreven teksten klassikaal. Deelnemers geven feedback op elkaars teksten
  • Leesgedrag schermlezer: diverse websites met onderzoek naar leesgedrag. Eyetracking: hoe lezen schermlezers. Profiel van een beeldschermlezer
  • Eyetracking: hoe lezen schermlezers. Profiel van een beeldschermlezer

College 2

  • Communicatiedoelen
  • De content van Websites structureren
  • Tips om je zinnen goed te laten lopen. Daarmee verbeteren de deelnemers vervolgens een aantal zinnen uit teksten
  • Woordgebruik: welke woorden wel en welke niet gebruiken
  • De rol van verkoopargumenten in het beslissingsproces
  • De samenhang aanbrengen tussen vorm en inhoud
  • Het belang van de leesvolgorde en de eerste zin
  • Een gesprek aangaan met de lezer
  • Het schrijven van pakkende intro’s met acht verschillende stijlmiddelen

College 3

  • Hoe werkt Google?
  • Wat betekent relevantie?
  • Het belang van linkbuilding nieuwe stijl.
  • SEO – proof schrijven : presentatie over de werking van Google en tools die je kunt gebruiken om je tekst beter vindbaar te maken.
  • SEO strategie opzetten.
  • Cases: waarom zijn bepaalde sites goed vindbaar?

College 4

  • Keyword analyse maken
  • Ok, en waar laat ik deze woorden op de pagina?
  • Schrijfopdracht: optimaliseer een bestaande tekst voor Google.
  • De balans tussen leesbaarheid en vindbaarheid.
  • Welke keyword-density moet ik gebruiken?
  • Redigeertips
  • Afronding, vragen en evaluatie : mogelijkheid om zelf eigen teksten te laten beoordelen door de groep of docent.

Voor wie is de Training Commercieel / SEO-proof Schrijven voor het Web bedoeld?

Deze Cursus Commercieel SEO-proof schrijven voor het Web is bij uitstek geschikt voor iedereen die vanuit zijn of haar werk commercieel sterke, conversiegerichte teksten voor online – en offline gebruik wil leren schrijven die ook goed scoren in Google en andere zoekmachines. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan (online) marketeers, sales professionals, accountmanagers of webredacteuren.

Voor deze Cursus Commercieel / SEO-proof Schrijven voor het Web is geen specifieke voorkennis nodig. Wel is affiniteit en / of ervaring met het schrijven van teksten en (web)content aan te raden.

Waar kan ik de Training Commercieel / SEO-proof Schrijven voor het Web volgen?

U kunt op diverse momenten van start op regionale traininglocaties in heel Nederland: Regio Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht of Zwolle.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
15
nov
Do 15 nov & vr 16 nov 2018 Do 15, vr 16 nov
Amsterdam, Utrecht
975,-
Neem optie
7
feb
Do 7 feb & vr 8 feb 2019 Do  7, vr  8 feb
Amsterdam
975,-
Neem optie
3
apr
Wo 3 apr & do 4 apr 2019 Wo  3, do  4 apr
Rotterdam, Utrecht
975,-
Neem optie
14
mei
Di 14 mei & wo 15 mei 2019 Nu met 15% Early Bird korting Di 14, wo 15 mei
Amsterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
27
aug
Di 27 aug & wo 28 aug 2019 Nu met 15% Early Bird korting Di 27, wo 28 aug
Amsterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
23
okt
Wo 23 okt & do 24 okt 2019 Nu met 15% Early Bird korting Wo 23, do 24 okt
Rotterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
13
dec
Vr 13 dec & ma 16 dec 2019 Nu met 15% Early Bird korting Vr 13, ma 16 dec
Amsterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
6
feb
Do 6 feb & vr 7 feb 2020 Nu met 15% Early Bird korting Do  6, vr  7 feb
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events