Training Business Gamification

In de tweedaagse cursus Business Gamification leert u hoe games en simulaties in een zakelijke omgeving ingezet kunnen worden. De eigen digitale media wordt onder de loep genomen en onder begeleiding leer je hoe je deze via gamification kan verbeteren. Ook krijg je direct toepasbare tools en technieken aangereikt waarmee je zelf op eenvoudige wijze games and gamification kunt toepassen in de werkomgeving.

Organisaties willen tegenwoordig iets met games en passen gamification toe in hun marketing om doelgroepen beter te betrekken. Gamification is een business strategie dat principes gebruikt vanuit de game wereld hun klanten te beïnvloeden, meer loyaliteit te creeëren, betrokkenheid en conversie vergroten.

Programma van de training Business Gamification

 

  • Introductie games en gamification
  • Best practises business en marketing games
  • Van idee naar concept
  • Game trends
  • Canvas game model
  • De 5 stappen om te komen tot een marketing game
  • Levels of engagement
* User testing
  • Conceptontwikkeling
  • Eindpresentaties

 

Voor wie is de training Business Gamification bedoeld?

De is bij uitstek geschikt voor iedereen die op een creatieve manier games en gamification in een zakelijke omgeving wil inzetten, zoals online brand managers, art directors, communicatie managers, online marketeers, strategen, sales, interaction designers en webdesigners.

Bekendheid met gebruik van als smartphones en tablets en interesse in alle vormen van digitale media is een must voor deze training.

 

 

Welke software heb ik nodig?

Tijdens deze cursus Business Gamification komen diverse tools aan bod, zoals Balsamiq, Omnigraffle, Foldify etc

Lesmateriaal bij de training Business Gamification

Aanbevolen iteratuur:

  • Level Up!: The Guide to Great Video Game Design. Scott Rogers
  • Rules of Play: Game Design Fundamentals, Katie Salen & Eric Zimmerman
  • Reality Is Broken: Why Games Make Us Better and How They Can Change the World. Jane McGonigal
  • Game frame. Aaron Dignan
  • Users not customers. Aaron Shapiro
  • Elements of user experience. Jesse James Garrett
  • Business Model Generation. A. Osterwalder

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Misschien vind je deze artikelen interessant

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.