Training Contentmarketing

Content is een cruciaal onderdeel van de marketingmix, daar is iedereen het wel over eens. Maar hoe ontwikkel je een creatieve contentstrategie, die ook nog werkbaar is in de praktijk? Dat leer je in deze tweedaagse training.

Wat is contentmarketing?

Begrijpen naar welke informatie je doelgroep op zoek is; volgens het Amerikaanse Content Marketing Instituut is dat de essentie van contentmarketing. Met die kennis kun je namelijk gericht relevante content aanbieden. Denk aan tutorial video's, whitepapers waarin je een onderwerp uitlegt, of infographics waarin je interessante data visualiseert. Deze content verspreid je via een slimme mix van media en middelen, zoals je website, e-mail en social media. Zo trek je mensen aan en bind je ze aan je merk. Met als doel om uiteindelijk winstgevende acties te stimuleren.

Wat kun je na de training Contentmarketing?

  • Je kent de laatste ontwikkelingen op het gebied van contentmarketing
  • Je kunt inschatten welke marketingdoelstellingen jouw organisatie met goede content kan behalen
  • Je weet hoe je een contentstrategie opstelt
  • Je hebt een helder beeld van de informatiebehoefte van jouw doelgroepen
  • Je kunt content van hoog niveau maken
  • Je kunt een optimale mediamix samenstellen om je content te verspreiden onder je doelgroepen
  • Je weet welke KPI's relevant zijn om het succes van je strategie te meten
  • Je snapt wat je moet doen om je contentstrategie in jouw organisatie te implementeren

 

Wat leer je tijdens de Training Contentmarketing

Tijdens de training Contentmarketing - van strategie tot uitvoer, leer je om bijzondere verhalen te vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een visie op content voor jouw organisatie. Zo zorg je dat jouw verhaal onderscheidend is.

 

College 1 

  • De laatste ontwikkelingen op het gebied van contentmarketing
  • Voorbeelden van succesvolle contentstrategieën die je inspireren om jouw contentmarketing naar een hoger niveau te brengen
  • Doelstellingen van contentmarketing: naamsbekendheid, branding, lead-generatie, lead-nurturing, verkoop, relatiemanagement. Je bepaalt voor welk doel jij content gaat inzetten

College 2 

  • Doelgroepprofielen: je stelt persona's op om de informatiebehoefte van je doelgroepen te ontdekken
  • Contentsoorten en customer journey: tijdens dit college koppel je contentsoorten (tekst, beeld, video, audio) aan je doelgroepen en de fasen binnen de customer journey

College 3

  • Onderwerpen en thema's: je onderzoekt waar de expertise in jouw organisatie ligt, wat je niche is en welke thema's je daaraan kunt koppelen
  • Contentformats: hoe houd je je doelgroepen geboeid? Je leert denken in formats en bedenkt creatieve invalshoeken voor jouw content

College 4

  • Crossmedia: hoe zorg je ervoor dat je content bij het juiste publiek terecht komt? We staan stil bij o.a. social media marketing, emailmarketing en influencer marketing
  • Statistieken en KPI’s: je leert hoe je de effectiviteit van content kunt beoordelen. Wat zijn de juiste KPI’s? Naar welke Google Analytics-statistieken kun je kijken?
  • Contentmarketing in de praktijk: we bespreken strategieën om draagvlak te creëren. Hoe zorg je ervoor dat contentmarketing een team-effort wordt? Je leert hoe je tools als contentkalenders en contentaudits inzet.

 

Wie is de trainer?

Emily Mattaka is communicatiespecialiste met een enorme passie voor haar vak. Ze heeft ruim 5 jaar ervaring in contentmarketing en NL/EN copywriting. Haar uitdaging is om ondernemers de kans te bieden buiten de marketinglijntjes te kleuren en unieke, inspirerende onlineproposities te creeëren.

Als trainer is Emily innemend. Ze neemt de tijd voor haar cursisten en is rustig en geïnteresseerd. Persoonlijke ontwikkeling, actie en respect zijn vaste ingrediënten in haar trainingen. Vanuit die dynamiek neemt ze je mee in het bruisende bolwerk van contentmarketing. Met een duidelijke structuur, verrassende voorbeelden en een expliciete nadruk op doelgroepen en personalisatie is de training vernieuwend en eigentijds.

Emily Mattake

Trainer Emily Mattaka

Voor wie is de Training Contentmarketing bedoeld?

De training is bedoeld voor professionals die zich bezighouden met marketing, communicatie, contentcreatie, media en de organisatie hiervan. Denk aan:

  • communicatiemedewerkers
  • brand owners
  • marketeers
  • (web)redacteuren.

Marketingkennis is een pre, maar je moet vooral een creatieve instelling hebben en nieuwsgierig zijn naar trends en ontwikkelingen binnen jouw branche.

Hoe bereid ik me voor?

Voor deze training hoef je je niet voor te bereiden. Wel krijg je tussen de eerste en tweede trainingsdag een praktijkopdracht mee die ongeveer twee dagdelen thuiswerk kost. Ook word je uitgedaagd om een business case uit te werken. Hiervoor interview je een paar klanten of prospects over hun contentbehoefte. De uitkomsten verwerk je in je contentstrategie. Materiaal voor het interview ontvang je voor de training.

Nieuwe training contentmarketing

Waar kan ik de Training Contentmarketing volgen?

U kunt op diverse momenten van start op regionale traininglocaties in heel Nederland: Regio Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht of Zwolle.

Cursusdata

Amsterdam
Rotterdam
Utrecht
9
nov
Vr 9 nov & vr 16 nov 2018 Introductieactie: 2e persoon gratis Vr  9, vr 16 nov
Amsterdam
975,-
Neem optie
3
dec
Ma 3 dec & ma 10dec 2018 Introductieactie: 2e persoon gratis Ma  3, ma 10 dec
Rotterdam, Utrecht
975,-
Neem optie
8
jan
Di 8 jan & di 15 jan 2019 Di  8, di 15 jan
Amsterdam
975,-
Neem optie
18
feb
Ma 18 feb & ma 25 feb 2019 Ma 18, ma 25 feb
Rotterdam, Utrecht
975,-
Neem optie
16
apr
Di 16 apr & di 23 apr 2019 Di 16, di 23 apr
Amsterdam
975,-
Neem optie
17
jun
Ma 17 jun & ma 24 jun 2019 Nu met 15% Early Bird korting Ma 17, ma 24 jun
Rotterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
19
aug
Ma 19 aug & ma 26aug 2019 Nu met 15% Early Bird korting Ma 19, ma 26 aug
Amsterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
25
sep
Wo 25 sep & wo 2 okt 2019 Nu met 15% Early Bird korting Wo 25, wo  2 okt
Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
17
okt
Do 17 okt & do 24 okt 2019 Nu met 15% Early Bird korting Do 17, do 24 okt
Amsterdam, Rotterdam
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie
20
nov
Wo 20 nov & wo 27 nov 2019 Nu met 15% Early Bird korting Wo 20, wo 27 nov
Amsterdam, Utrecht
Nu met 15% Early Bird korting
829,-
Neem optie

Op de hoogte blijven van aanbiedingen en vaknieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Waarom Competence Factory?

Inspirerende, centraal gelegen locaties

Trainingslocaties van Competence Factory liggen altijd lekker centraal; in hartje Amsterdam en pal naast station Utrecht Centraal. De ruimtes stimuleren concentratie, creativiteit en samenwerking. We willen ook graag dat je je thuis voelt, en hebben ze daarom kleurrijk ingericht en mooi verlicht. In onze ruimtes vind je bovendien grote white walls voor brainstorms.

Trainingen voor ieder budget

We willen dat iederéén goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook de freelance ontwerper, de zelfstandig adviseur, de ondernemer en de non-profit professional. Daarom hanteren we dynamische prijzen. Wanneer je slim (heel vroeg, of juist last minute) boekt, betaal je voor onze trainingen de laagste prijs in de markt.

Bekijk onze aanbiedingen

CF community

Wanneer je een training bijwoont, ben je automatisch lid van de CF community. We organiseren mooie evenementen voor onze leden, waaronder gratis inspiratiesessies en een jaarlijkse reis naar het Google hoofdkantoor. Ook krijgen CF communityleden 50% korting op de 'In a Day' events, waaronder Growth Hacking in a day en Design Thinking in a day.

Ga naar de events